Kompressor til at sandblæse rust...
Fra : TDN

Dato : 10-04-05 16:05

Hej !

Kan jeg nøjes med en af de mindre 230 V, 2 hk, 24 liter tank, 8 bar,
slagvol. 230 l/min. eff. 185 l/min som kan fåes for under 1000 kr. Jeg kan
se man kan købe en sandstrålepistol ved HN som bruger mellem 100 - 500 l/min
til at sandblæse.

Jeg er godt klar over at man skal have 380 V og min. en 3 hk. motor for at
kunne sandblæse med et kontinuerligt tryk, men min lomme filosofi siger mig
at hvis jeg har tålmodighed til at lade den opbygge tryk ind imellem, skulle
en 2 hk kompressor måske kunne bruges til sandblæsning af rust.

Er der nogen der har erfaring ???

På forhånd tak.

er postet både i dk.fritid.bil og dk.fritid.hus-og-have

Mvh
Thomas

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 10-04-05 17:56

"TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har erfaring ???
>
> På forhånd tak.
>
> er postet både i dk.fritid.bil og dk.fritid.hus-og-have

Kommer an på hvor meget du skal puste sand på.
Til nogle få spots er det fint, men du bliver nok træt af det, hvis du skal
blæse en hel bil

Bo

Fra : Klaus G.

Dato : 10-04-05 18:06

> Er der nogen der har erfaring ???

Har ingen erfaring med at sandblæse. Men ved at du kan koble to kompressore
sammen ved hjælp af et T-Kobling på den ene kompressor, hvor den anden
kompressor sidder ind i. Og den anden ende af T-koblingen går så hen til det
værktøj du skal bruge. Du skal bare sørge for at de to kompressore arbejder
ved samme tryk(Nogen køre op til 10bar nemlig). Det kan godt være de ikke
starter ved samme tryk, så hvis du ikke bruger meget luft, så er det kun
den ene som køre, men bruger du meget hele tiden, så vil begge jo slå igang
:)

Så over til nabo'en og spørg så om du kan låne hans kompressor en weekend.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Henrik Rathje

Dato : 11-04-05 08:47

Hej

Jeg bruger en kompressor der gir eff 200l/min ~ 11 bar og det er for lidt!!
Selv med tankvolume på 125L!
Jeg kan kun sige, køb noget der kan leverer varen.

Mvh
Henrik