Skifte pære i Passat
Fra : Ukendt

Dato : 09-04-05 23:13

Troede aldrig at jeg ville få følgende problem men er blevet klogere

Skal skifte positionpærene ud på min Passat fra 2001 og det virker lidt
umuligt.
Jeg kan overhovedet ikke finde en måde at komme ind til de pærer på og er
lidt
bange for at knække eller brække i det plastik som sidder på bagsiden.

Kiggede i instruktionsbogen men de anbefalede at jeg kontaktede en VW
værksted.

Men er der nogen af jer herinde som har prøvet i skifte en pære i sådan en
bil -
hvis ja hvordan skal jeg gribe det an ?

Mvh. Allan

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Peter Juul

Dato : 10-04-05 10:34

"Allan Møller" skrev

> [...]
> lidt
> bange for at knække eller brække i det plastik som sidder på bagsiden.

Det er osse næsten umuligt - Første gang jeg skulle skifte en pære i en
tilsvarende Passat, tog det 2 mand en god halv time....
Der sidder en "gummimanchet" el. lign., du skal have af for at skifte pærer.
Den er nem nok at få af, men en Fan*** at få på igen.

> Kiggede i instruktionsbogen men de anbefalede at jeg kontaktede en VW
> værksted.

De skal jo osse leve, ikk'.........

> Men er der nogen af jer herinde som har prøvet i skifte en pære i sådan en
> bil -
> hvis ja hvordan skal jeg gribe det an ?

Håb på at dit værksted er en flinke folk, der ikke bonner dig for at skifte
pæren.... VW-værkstedet sætter en af læredrengene til at skifte...

> Mvh. Allan

VenHils
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-05 11:05

"Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse
> [...]
> bange for at knække eller brække i det plastik som sidder på bagsiden.
>
> Kiggede i instruktionsbogen men de anbefalede at jeg kontaktede en VW

I mondeo er det letteste faktisk at pille hele parabolen ud. Prøv at se
efter om ikke det også er sådan i din folkevogn

--
Tom

Fra : Johnt

Dato : 10-04-05 12:23

> I mondeo er det letteste faktisk at pille hele parabolen ud. Prøv at se
> efter om ikke det også er sådan i din folkevogn

Så er det lettere med en Peugeot. Der skal man kun betale prisen for pærens
pris, mens udskiftningen er gratis.

Hilsen
Johnt

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-04-05 12:31

Hej!

Johnt wrote:

> Så er det lettere med en Peugeot. Der skal man kun betale prisen for pærens
> pris, mens udskiftningen er gratis.

Og så er der os, der kører i biler hvor man skifter pæren uden at involvere
hverken værksted, kammerater eller manual. Pæren tages ud og en ny isættes.
Samlet tidsforbrug: 1 minut Og så findes sådan en alm. H4-pære på alle
tankstationer...

Nyere biler er sq blevet en del mere besværlige på disse små gøremål synes
jeg... :-/

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-05 13:21

> Nyere biler er sq blevet en del mere besværlige på disse små gøremål synes
> jeg... :-/

Det er det jeg mener - det sgu da fuldstændigt vanvittigt hvis man skal til
at køre
på værksted for at skifte en forlygte pære.

Mvh. Allan

Fra : Uffe Ravn

Dato : 10-04-05 14:19

"Allan Møller" <nosmap> skrev

> Det er det jeg mener - det sgu da fuldstændigt vanvittigt hvis man skal
til
> at køre
> på værksted for at skifte en forlygte pære.

Jeps, det skulle da helst kunne gøres på vejen, så man ikke behøver at køre
enøjet hjem.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-05 14:59

> synes

Er der så nogen her der har prøvet at få en pære skiftet hos VW ?
Jeg tænker på pris / tid.

Mvh. Allan

Fra : Brizz

Dato : 10-04-05 15:29

> Skal skifte positionpærene ud på min Passat fra 2001 og det virker lidt
> umuligt.
> Jeg kan overhovedet ikke finde en måde at komme ind til de pærer på

af samme årsag kører jeg rundt med kun 1 pos. lygte der virker for jeg kan
slet ikke få foldet mine arme rigtigt sammen og komme helt derind. Prøvede
dog at skrue lygten helt ud men kunne ikke finde den sidste skrue der skulle
løsnes.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : peter

Dato : 10-04-05 22:04

helt ærligt så svært er det da ikke
arbejder på et vw værksted og skiftet næsten daglig det er ret nemt sammen
lignet med andre vw modeller
og iøverigt skiftes der gratis

Fra : Brizz

Dato : 11-04-05 15:11

> helt ærligt så svært er det da ikke

Så gad jeg dælme godt se hvordan dine arme er monteret på kroppen

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-04-05 15:13

peter skriver:

> helt ærligt så svært er det da ikke
> arbejder på et vw værksted og skiftet næsten daglig det er ret nemt sammen
> lignet med andre vw modeller

Kan vi få en kort "arbejdsinstruktion" ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe