Er det kun mig - Opel Selectet driver !
Fra : K. Larsen

Dato : 09-04-05 21:05

Der syntes at det er lidt for smart af Opel med deres nye kampange.

Lån en bil, lån den ud til så mange venner som muligt, så de kan prøvekøre
den ( Mindst 10 km )
Er du heldig vinder du en benzin check på 500 kr, men ellers så skal du selv
afholde driftsomkostningerne i den lånte måned.

Ok. Man får en ny bil og køre i, men skal selv betale benzinen og ovenikøbet
så skal man også betales den benzin, som Opel selv skulle have betalt, hvis
prøveturen var taget fra dem.

OK, man kan vinde en bil, hvis man har fyldt rigeligt benzin på bilen og har
ladet alle dine venner køre din penge bort. Men der er jo ikke nogle garanti
!

Hvad syntes I ?

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-05 21:21

"K. Larsen" <webpoint@[invalid]gmx.net> skrev i en meddelelse

> Hvad syntes I ?
>
> Kim

Jeg synes det er et udmærket stunt. Det er da anderledes og opsigtsvækkende.

Hvis man ikke vil ofre de ca 100 kr det koster at få venner og bekendte til
at prøvekøre den kan man jo bare lade være med at stille op til stuntet.

Der er nok mange som glædeligt ville gøre det for at køre en ny bil en
måned. Man skal vel heller ikke betale forsikring og vægtafgift i den måned?

Thomas

Fra : FJ

Dato : 09-04-05 22:40

"Thomas Olsen" <no spam> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der er nok mange som glædeligt ville gøre det for at køre en ny bil en
> måned. Man skal vel heller ikke betale forsikring og vægtafgift i den

Jeg stiller også gerne op. Bare ikke til en Opel

FJ

Fra : Per O.

Dato : 10-04-05 04:40

> [...]
>
> OK, man kan vinde en bil, hvis man har fyldt rigeligt benzin på bilen og
> har ladet alle dine venner køre din penge bort. Men der er jo ikke nogle

Nu har Opel jo ikke ligefrem brillieret med de mest intelligente måder at
behandle deres kunder på, så hvorfor skulle deres nye tiltag være mindre
hjernedødt?
Jeg mindes stadig ikke at have hørt en tilfredsstillende løsning på
problemerne med knækkede tandremme som har kørt langt under de forventede
kilometer??????
De ting jeg ha rlæst om Opels måde at behandle kunderne på, samt de
oplevelser jeg har haft hos flere Opel forhandlere er kraftigt medvirkende
til at jeg end ikke ville overveje at melde mig til sådan en stunt.
Som det er nu mener jeg at folk som sukker efter en ny Opel må have så meget
jord i hovedet, at de kan søge om braklægningsstøtte!

Per O.

Fra : Olesen

Dato : 10-04-05 10:27

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mindes stadig ikke at have hørt en tilfredsstillende løsning på
> problemerne med knækkede tandremme som har kørt langt under de forventede
> kilometer??????

Det er da bare om at få skiftet i tide,
eller snakke med din forhandler hvad de synes.
Det er jo ærgerligt den holder kortere end forventet,
men når kunderne ved det, så er der vel ikke mere at
ærgre sig over ?
OG vente på, Opel finder en løsning.
Jeg mener, det er jo ikke ligefrem en Mercedes
med rustproblemer til 700.000 kr., så problemet
er vel til at overse, trods alt.

> Som det er nu mener jeg at folk som sukker efter en ny Opel må have så
meget
> jord i hovedet, at de kan søge om braklægningsstøtte!

Pga. en tandrem ?

Fra : Claus Fabritius

Dato : 10-04-05 17:46

"Olesen" <na@na.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er jo ærgerligt den holder kortere end forventet,
> men når kunderne ved det, så er der vel ikke mere at

Ville du ikke ærge dig over en knækket tandrem der holdt meget kortere end
værkstedet havde lovet?

> OG vente på, Opel finder en løsning.
> Jeg mener, det er jo ikke ligefrem en Mercedes
> med rustproblemer til 700.000 kr., så problemet
> er vel til at overse, trods alt.

Jeg ville ikke kunne overse en knækket tandrem med de følger det har.
--
Claus Fabritius

Be nice to nerds
Chances are you'll end up working for one

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 10-04-05 22:12

> [...]
> Det er jo ærgerligt den holder kortere end forventet,
> men når kunderne ved det, så er der vel ikke mere at

Hvis den er lovet til eks. 120.000 og den springer ved 80.000 km eller
før?? -- nææh -- der kan jeg da ikke se nogen grund til at ærgre mig - Det
er jo kun en lille tandrem, og den er jo ikke dyr i indkøb !?!

> OG vente på, Opel finder en løsning.
> Jeg mener, det er jo ikke ligefrem en Mercedes
> med rustproblemer til 700.000 kr., så problemet
> er vel til at overse, trods alt.

Hvor mange er det lige der køber en ny, eller nyere brugt bil, kører eks.
40.000 km hvor efter tandremmen springer, og så lige skal finde et sted
mellem 8-10kkr til renovering af motoren, eller en ny ??? Om der står
Mercedes på fronten, og den koster 700 kkr og har rustproblemer, eller der
står Opel på fronten og har tandremsproblemer kan jeg ikke lige se
forskellen på. Og så alligevel -- Havde man de 700 kkr til Mercer'en, ville
et lille rustproblem nok ikke ødelægge ens økonomi, som med en bil til 250
kkr, der pludselig skal have renoveret motor.

> meget
>
> Pga. en tandrem ?

Ja. Den er for dyr når den springer _alt_ for tidligt !!

Jesper

Fra : BJ

Dato : 10-04-05 22:17

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4259969d$0$79457$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Og så alligevel -- Havde man de 700 kkr til Mercer'en, ville et lille
> rustproblem nok ikke ødelægge ens økonomi, som med en bil til 250 kkr, der
> pludselig skal have renoveret motor.

Hvad pokker har ens indtægt med et produkts dårligdomme at gøre...?

Husk det næste gang, du eks. køber et CD-ROM-drev til 198,- kr. og lortet
ikke virker..!

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 11-04-05 10:07

> KLIP

> Hvad pokker har ens indtægt med et produkts dårligdomme at gøre...?
>
> Husk det næste gang, du eks. køber et CD-ROM-drev til 198,- kr. og lortet
> ikke virker..!

*LOL* Man undres...

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 11-04-05 06:59

> [...]
>
> KLIP

> Hvad pokker har ens indtægt med et produkts dårligdomme at gøre...?

I grunden ingenting, men har man råd til at købe en bil til 700 kkr, vil det
næppe være så kritisk at få en regning på 8-10 kkr, som dem der "kun" har
råd til at købe en bil til 250 kkr.

> Husk det næste gang, du eks. køber et CD-ROM-drev til 198,- kr. og lortet
> ikke virker..!

Nu er det ikke lige CD-ROM drev vi snakker om her, men noget der kan give
regninger i en noget anden størrelse. Uanset pris på et givet produkt skal
det virke efter hensigten, og gør det ikke det har man jo sin
reklamationsret og garanti.

Og så lige som en sidebemærkning -- Mit sidste CD-ROM drev kostede ikke 198
kr., men 150 kr. og det kører ganske upåklageligt !!

Jesper

Fra : BJ

Dato : 11-04-05 11:15

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:425a1228$0$79457$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]

> det næppe være så kritisk at få en regning på 8-10 kkr, som dem der "kun"

Det er noget sludder, da folk prioritere meget forskelligt.

> [...]
> regninger i en noget anden størrelse. Uanset pris på et givet produkt skal
> det virke efter hensigten, og gør det ikke det har man jo sin

Så har du alligevel forstået lidt.

> Og så lige som en sidebemærkning -- Mit sidste CD-ROM drev kostede ikke
> 198 kr., men 150 kr. og det kører ganske upåklageligt !!

Det er alt for dyrt.

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 11-04-05 11:26

> [...]

> det næppe være så kritisk at få en regning på 8-10 kkr, som dem der "kun"

Hvad er det for noget vrøvl?? De to bilkøbere kan jo begge have en opsparing
på 700.000,- Hvem af dem har så bedst råd til uforudsete udgifter efter
bilkøbet?

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 11-04-05 11:40

> [...]
>
> Hvad er det for noget vrøvl?? De to bilkøbere kan jo begge have en
> opsparing på 700.000,- Hvem af dem har så bedst råd til uforudsete

Folk der har en opsparing på 700.000 har næppe en indtægt på 2-300.000 som
mange har. Derfor mener jeg det er rimelig relevant med hvem der har bedst
råd til tingene. Ellers det er nok mig der ser helt forkert på det.

Jesper

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 11-04-05 12:46

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> som mange har. Derfor mener jeg det er rimelig relevant med hvem der
> har bedst råd til tingene. Ellers det er nok mig der ser helt forkert

Ja jeg syntes du er meget forkert på den. I din verden er det helt i orden
at en person der har råd til at købe bil til 700.000kr også skal forvente
at bilen skal have lavet rust hver 4. år, mens at du som køber en bil til
250.000kr ikke må forvente at have udgifter over 1500kr (sat lidt på
spidsen). Ham der har købt den til 700.000 mener du jo har råd til at sende
bilen til mekaniker hele tiden for han kan jo bare lade være med at købe en
så dyr bil?!

Har jeg ret i at du også er 112% tilhænger af janteloven?

Personligt ville jeg, hvis jeg havde råd og prioriteterne til det, være
meget meget utilfreds hvis jeg postede 700.000kr i en bil og så skulle der
laves rust på den for mange tusinde kr efter et par år (som tilfældet var
med Mercedes). En af årsagerne til at man jo poster så mange penge i en
bil, kunne jo være at man så (IMO med rette) kunne forvente at den kørte
lidt mere smertefri end en billigere bil til 250.000kr.

Jeg selv kører i en bil til 15.000 kr og er nogenlunde tilfreds med den,
hvis jeg nu syntes at jeg havde råd til en ny bil til 250.000kr ville du så
ikke også mene at jeg burde forvente at den kørte mere smertefrit end min
nuværende bil (godt 20 år gammel med ca. 210.000 km på tælleren) og ikke
skulle have skiftet dele så tit? At en ny bil så måske koster det samme i
regelmæssig service som jeg bruger i reparationer er så en heelt anden sag.

Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-04-05 13:36

Thomas Rasmussen skriver:

> [...]
> laves rust på den for mange tusinde kr efter et par år (som tilfældet var

Selvom Mercedeserne ruster, betaler Mercedes vel for rustarbejdet ?

Eller tager jeg fejl ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 11-04-05 13:42

KLIP

> Selvom Mercedeserne ruster, betaler Mercedes vel for rustarbejdet ?
>
> Eller tager jeg fejl ?

Efter at være underlagt en del pres, ja.

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 11-04-05 13:44

> Selvom Mercedeserne ruster, betaler Mercedes vel for rustarbejdet ?
>
> Eller tager jeg fejl ?

Du tager i nogle tilfælde fejl.

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-04-05 13:47

"Henrik B." skriver:

> Du tager i nogle tilfælde fejl.

Okay

Mercedes' 30 års rustgaranti dækker altså ikke helt....

Fra : Henrik B.

Dato : 11-04-05 13:54

> Okay
>
> Mercedes' 30 års rustgaranti dækker altså ikke helt....

Nope.

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 11-04-05 20:46

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> skrev i en meddelelse
> [...]
> at en person der har råd til at købe bil til 700.000kr også skal forvente
> at bilen skal have lavet rust hver 4. år,

Det har jeg ikke skrevet på noget tidspunkt. Jeg skrev at de ville nok have
_bedre_ råd, og ikke at de _skulle_ forvente det. Jeg vil da også blive sur
hvis jeg købte så dyr en bil, og den skulle have lavet rust så hurtigt.

mens at du som køber en bil til
> 250.000kr ikke må forvente at have udgifter over 1500kr (sat lidt på
> spidsen).

Nej, det er ikke det jeg skriver. Jeg skriver om hvem der har _bedst_ råd
til reparationer, og ikke noget andet.

Ham der har købt den til 700.000 mener du jo har råd til at sende
> bilen til mekaniker hele tiden for han kan jo bare lade være med at købe
> en
> så dyr bil?!

Hvis han/hun har lyst og råd til at købe bilen, jamen så lad dem da købe
bilen. Jeg er ikke misundelig på dem på nogen måde, men indrømmet ville jeg
da gerne have råd til at købe så dyr en bil. Det er min/vores indtægt ikke
til, og så køber jeg en vi har råd til.

> Har jeg ret i at du også er 112% tilhænger af janteloven?

Absolut nej. For lige at hive en enkelt person frem, så syntes jeg Anja
Andersen er rigtig fin. Hun finder sig ikke i man ikke må være anderledes,
og vil ikke indrette sig efter det alle andre gør. Hun brænder for en sag,
og den type mangler vi her i DK.

> [...]
> bil, kunne jo være at man så (IMO med rette) kunne forvente at den kørte
> lidt mere smertefri end en billigere bil til 250.000kr.

Fuldstændig enig

> [...]
> skulle have skiftet dele så tit? At en ny bil så måske koster det samme i
> regelmæssig service som jeg bruger i reparationer er så en heelt anden

Jeg kører selv i en gammel bil til 22.000, så jeg kender godt det at have en
bil der skal lappes på lidt oftere end de nye. Havde jeg de penge der skal
til for at købe en bil til 200.000 eller mere, jamen så gjorde jeg det da
også, og ville også forvente at den både var bedre, mere økonomisk, og kører
noget længere mellem regningerne fra værkstedet.

Jesper

Fra : Brian S Jensen

Dato : 11-04-05 10:23

> [...]

> før?? -- nææh -- der kan jeg da ikke se nogen grund til at ærgre mig - Det
> er jo kun en lille tandrem, og den er jo ikke dyr i indkøb !?!

Hej Jesper

Nu er problemet vel heller ikke så meget selve tandremmen, men nærmere
de skader som en sprunget tandrem forvolder, som udgør problemet

Du lyder ikke til at have den store indsigt i motorens virkemåde, men det
er noget med nogle ventiler, stempler osv. som bliver trukket af denne
rem - når remmen springer, så følges disse dele ikke længere ad og
så siger det - i mange tilfælde - KRAS-BUM inde i motoren og
mekanikeren sender en pæn stor regning

DERFOR er det et problem at de ikke holder det lovede

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 11-04-05 11:37

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nu er problemet vel heller ikke så meget selve tandremmen, men nærmere
> de skader som en sprunget tandrem forvolder, som udgør problemet

Jamen jeg kan ikke blive mere enig. De kan være ret voldsomme.

> [...]
> rem - når remmen springer, så følges disse dele ikke længere ad og
> så siger det - i mange tilfælde - KRAS-BUM inde i motoren og

Jeg har rimelig indsigt i en motors virkemåde, og læser du lidt mellem
linierne var det nu også ment helt ironisk, men det er jo svært at vide for
dem der læser. Man kunne måske indføre en eller anden smiley-ting så man kan
se det er ironisk ment.

> DERFOR er det et problem at de ikke holder det lovede

Ja, og det bliver jo ikke billigt når remmen springer uden at have kørt i
nærheden af det den burde kunne, og man derved forledes til at tro, den
kunne have holdt et års tid mere.

Jesper.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-04-05 15:43

Jesper Jacobsen wrote:
> Hvis den er lovet til eks. 120.000 og den springer ved 80.000 km eller
> før?? -- nææh -- der kan jeg da ikke se nogen grund til at ærgre mig - Det
> er jo kun en lille tandrem, og den er jo ikke dyr i indkøb !?!

Og det vil slet ikke ærge dig hvis du har haft din Opello til service
ved 75.000 og de ikke har skiftet tandrem, for værkstedet "ved" jo at
den kan holde til 120.000, og den så går (med fatale følger) ved de
80.000 "alle andre" ved den kun kan holde?

--
MVH Finn

Fra : Per O.

Dato : 10-04-05 23:24

> [...]
> Det er jo ærgerligt den holder kortere end forventet,
> men når kunderne ved det, så er der vel ikke mere at

Hvis du køber en liter mælk, og der står at den kan holde sig i fem dage
endnu, og du behandler den efter forskrifterne, og så opdager at den er sur
efter to dage, så er det altså helt ok med dig. Selvfølgelig .. du kunne jo
bare have drukket den i tide!
Men måske skal man bare finde sig i den slags når man køber Opel. Dine
udsagn passer meget godt til det billede jeg har af en person som køber en
ny Opel. Lidt naiv og ikke rigtig opdateret med hensyn til hvad man kan
forvente af en ny bil i dag. Den slags plejer jo kun at skulle vælge hvilken
farve bilen skal ha' .. resten skal være som det plejer

> OG vente på, Opel finder en løsning.
> Jeg mener, det er jo ikke ligefrem en Mercedes
> med rustproblemer til 700.000 kr., så problemet
> [...]

Dit indlæg viser at det vist er omsonst at forsøge at forklare dig hvad en
knækket tandrem betyder for en motor. Der er jo ikke en af de gamle
Kadett'er som kunne klare at tandremmen sprang, uden at der skete noget ved
det, bortset fra at bilen ikke kunne køre. Der kunne man bare sætte en ny
tandrem på, og køre vidre. På de nye 16 ventilede koster det spidsen af en
jetjager at lave sådan en stunt.
At Opel så bare siger at det ikke er deres problem gør at jeg anser dem for
at være dybt debile!

Per O.

Fra : ChipMIK

Dato : 11-04-05 07:59

Olesen wrote:
> [...]
> OG vente på, Opel finder en løsning.
> Jeg mener, det er jo ikke ligefrem en Mercedes
> med rustproblemer til 700.000 kr., så problemet

Ved du hvad en tandrem er ?? & hvad resultatet er hvis den springer i en
nyere bil ??

ChipMIK

Fra : Brian S Jensen

Dato : 11-04-05 13:00

"K. Larsen" <webpoint@[invalid]gmx.net> skrev i en meddelelse
> Der syntes at det er lidt for smart af Opel med deres nye kampange.
>
> Hvad syntes I ?
>
> Kim

Hej Kim

Der var for noget tid siden en konkurrence i England, hvor det gjalt om
at samle stregkoder fra KitKat's pakker - en mand gik meget op i det,
og købte en hel containerfuld - for, svjh. 30.000,- men vandt IKKE

Man skal jo også huske på 2 ting - det er for det første frivilligt om man
vil deltage, og for det andet, så er det da en rimelig stor præmie....hvis
altså man er til Opel

Og dette var IKKE for at sammenligne en Opel med KitKat - KitKat's
smager jo godt

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 11-04-05 13:16

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev

> Og dette var IKKE for at sammenligne en Opel med KitKat - KitKat's
> smager jo godt

En Opel smelter jo heller ikke i lommen.

Mvh.Uffe Ravn

Fra : ChipMIK

Dato : 11-04-05 14:37

Uffe Ravn wrote:
> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev

> En Opel smelter jo heller ikke i lommen.
>
> Mvh.Uffe Ravn

nej...den ruster...helt af sig selv...og uanset hvor :)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 11-04-05 14:44

"ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev

> nej...den ruster...helt af sig selv...og uanset hvor :)

Korrekt, foreløbig har min rustet i 21 år.

Men den har også et godt lag af mørk chokolade under bunden

Mvh. Uffe Ravn