TIM CHRISTENSEN = GUD (i form af musiker)
Fra : Andrew

Dato : 28-05-01 14:34

HEJ

Tim Christensen er en gud!

Secrets on parade er et af det bedste albums jeg NOGENSINDE har lagt ører
til!
Det er så KANON vildt fandens vanvittigt godt at jeg næsten ikke kan få
luft!

Han KAN bare det der med at sætte sådan et nummer sammen, så det bare sidder
inde i ens hoved og det bliver siddende! Og det er DEJLIGT, ikke ligesom når
"den knaldrøde gummibåd" kommer på ens hjerne!, hvis den da gør det ved jer,
den kommer nogengange ind i mit hoved (det er jeg ikke specielt stolt over!)

Tim er en gudemusiker! GU ER HAN SÅ!

Og hans trommeslager er den sejeste trommeslager I HELE VERDEN, slår ALLE
inkl. Lars Ulrich med en milliard, millard banelængder!

Mvh And

KOM IGEN!

Fra : Lasse Bjørn Jensen

Dato : 28-05-01 14:46

"Andrew" <andvalen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:9etk9t$em$1@news.cybercity.dk...
> Og hans trommeslager er den sejeste trommeslager I HELE VERDEN, slår ALLE
> inkl. Lars Ulrich med en milliard, millard banelængder!

Laust Sonne (i øvrigt fra D:A:D) er ret sej ja :)

--
Lasse Bjørn Jensen
http://www.NStuff.dk

Fra : Hurricane

Dato : 28-05-01 14:52

> Laust Sonne (i øvrigt fra D:A:D) er ret sej ja :)

Men slå Lars Ulrich...? Nej, vel...

mvh

Hurricane
Hurricane@anarki.dk
ICQ UIN: 20288337

Wolverine: Get out.
Rogue: Where am I supposed to go?
Wolverine: I don't know.
Rogue: You don't know, or you don't care?
Wolverine: Pick one.

Fra : etta

Dato : 28-05-01 14:56

c'mon lads, ikke nævne en mongol som lars u. sammen med gode trommeslagere.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 28-05-01 17:16

etta skrev:

> c'mon lads, ikke nævne en mongol som lars u. sammen med gode
> trommeslagere.

Bare fordi han ikke blærer sig konstant?

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Kim Petersen

Dato : 28-05-01 21:29

> Bare fordi han ikke blærer sig konstant?

Njah, han skjuler det bare godt

Fra : Jonas L. Jensen

Dato : 28-05-01 21:09

: c'mon lads, ikke nævne en mongol som lars u. sammen med gode
trommeslagere.

huh? det var da lidt en påstand at komme med... nogen speciel årsag?
- Jonas

Fra : Lasse Bjørn Jensen

Dato : 28-05-01 15:05

> Men slå Lars Ulrich...? Nej, vel...

Jo, ikk?

Alle kan da trampe som en vild i en dobbeltpedal...what's the fuzz 'bout...

--
Lasse Bjørn Jensen
http://www.NStuff.dk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 28-05-01 17:15

Lasse Bjørn Jensen skrev:

> "Hurricane" <Hurricane@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, ikk?
>
> Alle kan da trampe som en vild i en dobbeltpedal...what's the fuzz
> 'bout...

Lars Ulrich forstår om nogen at begrænse sig - at spille det, der er
godt for sangen i stedet for at spille noget, han kan blære sig med.
Netop derfor har han for længst droppet dobbeltpedal-stilen og bevæget
sig ind i en simpel, men effektiv stil.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Lasse Bjørn Jensen

Dato : 28-05-01 19:48

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.epostadresse@eksempel.dk> skrev i en meddelelse news:9ettdp$e6i$5@news.cybercity.dk...
> Lars Ulrich forstår om nogen at begrænse sig - at spille det, der er
> godt for sangen i stedet for at spille noget, han kan blære sig med.

Jeg synes nu stadig han fylder for meget i lydbilledet; såvel studie- som livemæssigt.

> Netop derfor har han for længst droppet dobbeltpedal-stilen og bevæget
> sig ind i en simpel, men effektiv stil.

Det er blevet bedre ja, men stadig for meget åben hihat og kilometer-
stor lilletromme...

--
Lasse Bjørn Jensen
http://www.NStuff.dk

Fra : Martin

Dato : 28-05-01 16:14

Søren fra Dizzy var nu heller ikke uden evner.

Fra : Lasse Bjørn Jensen

Dato : 28-05-01 16:32

"Martin" <helbo@webhiker.dk> skrev i en meddelelse news:9etq1i$msp$1@news.inet.tele.dk...
> Søren fra Dizzy var nu heller ikke uden evner.

Det er han stadig ikke

--
Lasse Bjørn Jensen
http://www.NStuff.dk

Fra : Martin

Dato : 29-05-01 20:15

Ved du hvad han laver nu?

Fra : Lasse Bjørn Jensen

Dato : 30-05-01 07:56

"Martin" <helbo@webhiker.dk> skrev i en meddelelse news:9f0she$jdd$1@news.inet.tele.dk...

> Ved du hvad han laver nu?

Desværre, men jeg ville da gerne vide det hvis nogen ligger inde med info?

/Lasse

Fra : Troels

Dato : 29-05-01 21:30

> "Martin" <helbo@webhiker.dk> skrev i en meddelelse

> Desværre, men jeg ville da gerne vide det hvis nogen ligger inde med info?

Lastbilchaffør. Martin er postbud

/Troels

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 28-05-01 17:13

Martin skrev:

> Søren fra Dizzy var nu heller ikke uden evner.

Han var teknisk dygtig, ja, men han forstod ikke rigtigt at få sangene
til at svinge. Spillestilen var for forvirrende, for stiv.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Andrew

Dato : 28-05-01 19:30

Trommeslageren fra Tim Christensens band hedder da Olaf Grinde, gør han ik´?

Mvh ANd

Fra : Thomas H.

Dato : 01-06-01 19:53

"Lasse Bjørn Jensen" <nospam@nstuff.dk> skrev i en meddelelse

> Laust Sonne (i øvrigt fra D:A:D) er ret sej ja :)

Okey, hans fornavn er så knap så sejt! *GG*

Fra : Søren Rohde

Dato : 28-05-01 17:21

Ikke for at pille nogen ned, men Tim Christensen er faktisk noget af det
eneste der kan få mig til at skrue ned for radioen og nyde lidt fred. Kæft
hvor han fedter med sin påtagede hæse røst - lidt som Bryan Adams da han var
værst (ever ever really, really really ryally). Com on mand. De spiller
meget godt på voice, og meget dårligt. Men TC er under gulvet. Det må høre
op.

Sådan - nu fik jeg luft igen. No hard feelings vel?

--
Venlig hilsen Søren Rohde

Soren_Rohde@get2net.dk

Fra : Michael Kornum

Dato : 28-05-01 19:17

hmm..ang. trommeslagere, har i nogle sinde hørt om mike portnoy eller Virgil
Donati ???, laust ligner da en begynder i forhold.... verdens bedste...come
on....selvom det var sagt i sjov er det stadig lidt langt ude at sige.....

michael..

Fra : Daniel Andersen

Dato : 28-05-01 19:31

> [...]
bedste...come
> on....selvom det var sagt i sjov er det stadig lidt langt ude at sige.....

Yup! - Trommeslageren fra Dram Theather

Har et lille mpg-klip med en trommesolo fra ham, og han fyrer den godt af -
Mest imponeret var jeg da over en lille 12 årig dreng der bare FYREDE den
af - Fandt dette klip samme sted. Han hed Tony Royster Jr. - Tør slet ikke
tænke på hvor ubehagelig han er i dag )

Daniel

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 29-05-01 13:16

"Søren Rohde" <soren_rohde@get2net.dk> skrev:
> Ikke for at pille nogen ned, men Tim Christensen er
> faktisk noget af det eneste der kan få mig til at skrue
> ned for radioen og nyde lidt fred.

Jeg har det på helt samme måde. Jeg kan ikke holde ham ud, jeg ved ikke
hvorfor, det kan jeg bare ikke.

--
Rasmus.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 29-05-01 21:20

On Tue, 29 May 2001 14:16:21 +0200, " Rasmus A. Nielsen"
<spectrus@get2net.dk> wrote:

>Jeg har det på helt samme måde. Jeg kan ikke holde ham ud, jeg ved ikke
>hvorfor, det kan jeg bare ikke.

Fair nok!

Men min begejstring for Tim C. blev bestemt ikke mindre, efter at have
oplevet ham live. Bandet hænger rigtig godt sammen, og herlig
Rickenbacher lyd fra enden til anden.

Og Oluf fra Norge, en gammel hippie midt i tyverne, er en fremragende
trommeslager. Vidt forskellig fra Laust Sonne, men ikke ringere!

--
Hans Pedersen
ICQ# 9178476

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 29-05-01 22:20

"Hans Pedersen" <nyhedsgrupper@esenet.dk> skrev:
> Fair nok!

Nemlig, jeg har det i øvrigt fint med at andre syntes han er kanon god.
Problemet jo jo som altid at radion har spillet det samme nummer alt-alt
for mange gange. I starten syntes jeg faktisk at nummeret / Tim C var et
gangske spændende dansk navn, men...... pga. DR-P3. :-/

> Men min begejstring for Tim C. blev bestemt ikke mindre, efter at have
> oplevet ham live. Bandet hænger rigtig godt sammen, og herlig
> Rickenbacher lyd fra enden til anden.

Musik har det med at 'vokse' når den høres Live, det er måske det der
skal til for at omvende mig.

--
Rasmus

Fra : Hans Pedersen

Dato : 28-05-01 21:25

On Mon, 28 May 2001 15:34:00 +0200, "Andrew"
<andvalen@vip.cybercity.dk> wrote:

>Og hans trommeslager er den sejeste trommeslager I HELE VERDEN, slår ALLE
>inkl. Lars Ulrich med en milliard, millard banelængder!

Det er svært at afgøre, hvem der er den bedste i verden. Ja, jeg vil
sige umuligt, da det jo er en subjektiv vurdering. Mine favoritter er
Jeff Porcaro (er jo desværre ikke mere) og Vinnie Caliuta (efternavnet
er stavet forkert). Begge har et eminent groove og masser af teknik,
og spiller musik, uden blær.

I DK er min absolutte favorit Emil de Waal. Ene og alene på grund af
et fantastisk groove!

Fra : Peter Kaas

Dato : 29-05-01 09:32

> Det er svært at afgøre, hvem der er den bedste i verden. Ja, jeg vil
> sige umuligt, da det jo er en subjektiv vurdering.

Det er rigtigt. Men man skal heller ikke glemme Keith Moon, den hedengangne
trommeslager fra The Who.

Mvh
Peter

Fra : Michael Petersen

Dato : 30-05-01 10:37

kan kun tilslutte mig Porcaro som en der vil huskes.

Michael

Fra : Martin

Dato : 30-05-01 12:39

Han var trommeslageren!!. Ingen havde et groove som ham

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 29-05-01 11:23

"Andrew" <andvalen@vip.cybercity.dk> wrote in
> [...]

>Og hans trommeslager er den sejeste trommeslager I HELE VERDEN, slår
>ALLE inkl. Lars Ulrich med en milliard, millard banelængder!

Sådan er det hele så dejligt subjektivt.

Personligt mener jeg Tim Christensen er fantasiløs, inkompetent, wannabee
musiker, der aldrig har lavet noget fornuftigt (Heller ikke Dizzy).

Hvad er der fedt ved hans sager? Dårlige tekster uden indhold og træls musik
som alle andre spiller det. Alt sammen pakket ind i "Uh, jeg har langt
fedtet pandehår og læderbukser, derfor er jeg sej musiker"-strategien.

Igen: Sådan er det hele så dejligt subjektivt.

Kasper Damkjær

Fra : Van Dango

Dato : 29-05-01 15:58

Hej !

Jeg synes dette her lugter langt væk af indavlet hønsegård.
Danmark er et lille land med sølle 5 mill indbyggere..svarer
til en provinsby i U.S ,eller et andet sted for den sags skyld.

Kan vi ikke bare være glade for den musik vi nu hver især
kan li', eller i det mindste snakke om indhold, fremfor at
det bliver noget 100-meter-hækkeløb-agtigt noget?

Mvh
Van Dango

Fra : Hans Pedersen

Dato : 29-05-01 21:18

On Tue, 29 May 2001 16:57:39 +0200, "Van Dango"
<heartcore11@hotmail.com> wrote:

>Van Dango

Gider du kigge lidt på den side, der er linket til i min signatur? På
forhånd mange tak.

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 30-05-01 12:26

"Van Dango" <heartcore11@hotmail.com> wrote in
<9MOQ6.10662$rB3.910296@news010.worldonline.dk>:

> [...]
>kan li', eller i det mindste snakke om indhold, fremfor at
>det bliver noget 100-meter-hækkeløb-agtigt noget?

Jo, lige præcis min pointe. Nogle mener at Tim er Gud - mens andre (fx. mig)
mener tæt på det modsatte. Hele ideen med mit indlæg var at belyse, at
sådanne meninger er subjektive - hvilket jeg da også skrev hele to gange.

Kasper Damkjær

Fra : Michael Petersen

Dato : 30-05-01 10:45

Jeg må sige jeg ikke rigtig deler din begejstring. TC har ikke tilføjet
noget nyt udover at han kan står og vræle/mumle ned i en mikrofon (hvilket
han jo altid har været god til) Hans musik er hverken en "ørehænger" (en af
dem som man nynner resten af dagen) eller et stykke teknisk flot musik. Jeg
vil nærmest sammenligne det lidt med statisk støj. Efter et par minutter
hører man det ikke alligevel.

Men gudsketakoglov for at vi alle har forskellig smag.
Han kommer jo på årets Roskilde så måske skulle man smutte forbi og se om
han kan gøre det bedre live. (noget som Dizzy var ret gode til)

Hans trommeslager er da okay men jeg har hørt væsentlig flere som slår ham
med flere længder både danske og udenlandske (uden at kunne komme med navne)

mvh

Michael

Fra : nikolaj borg

Dato : 30-05-01 11:05

"Andrew" <andvalen@vip.cybercity.dk> wrote in message
> HEJ
>
> Tim Christensen er en gud!

Og? Det er jeg da også - ihvertfald ifølge Mogens

> Secrets on parade er et af det bedste albums jeg NOGENSINDE har lagt ører
> til!
> Det er så KANON vildt fandens vanvittigt godt at jeg næsten ikke kan få
> luft!

Personligt synes jeg, at det minder meget om Dizzys middelmådigt
Rotator-album, både mht. lyd og melodier.

> [...]
jer,
> den kommer nogengange ind i mit hoved (det er jeg ikke specielt stolt

Tjah, så fængende vil jeg ikke mene, at hans numre er, men smag og behag er
jo heldigvis forskellig.

> Tim er en gudemusiker! GU ER HAN SÅ!

Fair nok at du synes det. På den første Dizzy-plade er det et par
klassikere, f.eks. synes jeg at et nummer som Silverflame er fedt lavet,
særligt det fingerspil der kører i versene. Mystiske akkorder

> KOM IGEN!

Den her forstår jeg ikke helt? Beder du alle os der ikke er så vilde med ham
om at gå med i en flame-war (er du trold?) eller mener du, at vi lytte til
albummet igen, eftersom vi tydeligvis har overset hvor guddommeligt det er?

/Nikolaj