Xantia bilradio "3030" kodelås
Fra : Ole Jeppesen

Dato : 06-04-05 16:05

Hej NG.

Jeg har netop overtaget en '94 Xantia med en (Blaupunkt?) bilradio. Efter
frakobling af strømmen skulle radioen fodres med en kode. Jeg forsøgte med
tilfældige numre jeg kunne finde i servicebogen med det resultat at radioen
nu er helt låst. I mellemtiden har jeg fået den rigtige kode af den
tidligere ejer, men til min fortvivlelse kan jeg nu ikke få lov til at
indtaste koden?

Ifølge manualen skulle den højest være låst 1 time, men det er ikke
tilfældet. jeg har haft strømmen frakoblet i over 2 timer uden det har
hjulpet.

Er der nogen derude som har tricket?

mvh Ole

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 06-04-05 17:05

tror du ikke du skal have strøm på i den time?

--
Mvh.
Nikolai R. Jensen

VIND bilstereo for OVER 10.000 kr.
http://www.go-loud.dk/forum1/topic.asp?TOPIC_ID=90
www.go-loud.dk <--- Danmarks Billigste Bilstereo!
www.go-loud.dk/forum1 <--- Go-lou´d.dk´s forum
www.minvogn.dk <--- Min egen bil og bilstereo opbygning.
Tlf.:23420653 Fax.:75520638

Fra : Michael Pagh

Dato : 06-04-05 17:27

> tror du ikke du skal have strøm på i den time?
>
> --
> Mvh.
> Nikolai R. Jensen

Jo, skulle jeg også mene. Har selv en 3030 radio, men har endnu ikke tastet
koden forkert. Men ud fra hvad jeg kan læse af manualen, så skal man have
strøm på, og så bare lade den være 1 time eller 2.

MVH
Michael Pagh

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-05 18:51

> Jo, skulle jeg også mene. Har selv en 3030 radio, men har endnu ikke
> tastet koden forkert. Men ud fra hvad jeg kan læse af manualen, så skal
> man have strøm på, og så bare lade den være 1 time eller 2.

Nemli' ja man skal lade dyret stå tændt indtil man igen kan taste koden ind.

--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk

Fra : Ole Jeppesen

Dato : 06-04-05 22:26

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message

> Nemli' ja man skal lade dyret stå tændt indtil man igen kan taste koden
> ind.

Jepper, nu dur den igen. PYHA.
Mange tak for hjælpen - hvad skulle man gøre uden internettet og flinke
personer!

Ole.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-04-05 22:46

"Ole Jeppesen" <nospam_jeppesen@post.cybercity.dk> skrev

> Jepper, nu dur den igen. PYHA.
> Mange tak for hjælpen - hvad skulle man gøre uden internettet og flinke
> personer!

Ja det ville være forfærdeligt, så ville man være nød til at læse i manualen

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ole Jeppesen

Dato : 07-04-05 17:46

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in message

> Ja det ville være forfærdeligt, så ville man være nød til at læse i
> manualen

Flovt at indrømme - men den havde jeg faktisk læst. Men ellers har du ret.
Manualer er ikke for ægte teknikere

Ole

Fra : Jan

Dato : 26-04-05 09:02

Er der en der kan fortælle mig hvorledes koden tastes ind Hvad tastes der ud
over koden?. Jeg har selv mistet strømmen på min xantia også fra '94 og har
ikke manualen til radioen.

Hvorledes får man fat i koden til radioen? Jeg har søgt på nettet og fundet
et par kode-generatorer men ikke afprøvet dem endnu og heller ikke sikker på
at det er de korrekte

mvh Jan