Godt nyt om fremtidens registring.
Fra : BJ

Dato : 05-04-05 14:07

Der stilles forslag om at ændre måden at indregistrere biler på:

http://borsen.dk/dagens-nyheder/?ids[]=71777

--
Bjørn J.

Fra : Non-Desperado

Dato : 05-04-05 15:24

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev:

>Der stilles forslag om at ændre måden at indregistrere biler på:
>
>http://borsen.dk/dagens-nyheder/?ids[]=71777

Til sidst i artiklen:
"Regeringen forventer, at forenklingen vil spare borgere og
virksomheder for 60 mio. kr. årligt."

*G*

Enten betyder det at de 60 mio. kr. ikke vil blive opkrævet oveni
i de omkostninger, der er idag.....eller

At staten putter 60 mio. kr. i "egen" lomme....

For når det offentlige øger sine udgifter skal befolkningen
betale mere.
Når det offentlige mindsker sine udgifter, skal vi stadig betale
fuld pris, mens den til enhver tid siddende regering glæder sig
over overskuddet...

Non-Desperado

Fra : BJ

Dato : 05-04-05 15:30

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:qc75519o5t28dl7hjpj41ukcnnutco2n8o@4ax.com...

KLIP

> Når det offentlige mindsker sine udgifter, skal vi stadig betale
> fuld pris, mens den til enhver tid siddende regering glæder sig
> over overskuddet...

Det har du faktisk helt ret i.

Man kan så håbe på de 60 mil.. kr. er lig med cirka 100 politifolk som kan
overføres til mere "samfundsorienteret" arbejde.

Der ligger dog den fare i det at de bliver sat til at laserskyde
bilisterne..

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-05 15:55

> [...]
> overføres til mere "samfundsorienteret" arbejde.
>
> Der ligger dog den fare i det at de bliver sat til at laserskyde

Så kan de også "tjene" deres egen løn

--
Tom

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 06-04-05 15:21

> [...]
>
> KLIP
>
> Der ligger dog den fare i det at de bliver sat til at laserskyde

Hvilket vel ikke er noget problem for dem der overholder hastigheden ??? Vil
man køre stærkere, må man acceptere at der udskrives bøder når man
overtræder hastighedsgrænserne. Det er IKKE for at starte en debat om dem.
Jeg syntes selv de er for lave NOGEN steder, men i bund og grund mener jeg
de er der for at holde sikkerheden på vejene, så alle trafikanter kan være
der.

Hvilken lov skal vi tage næste gang og gradbøje lidt til ens egen fordel,
bare fordi man syntes loven er lidt latterlig?? Skal vi prøve med den om
tyveri?? For at sætte et eksempel -- Jeg må gerne tage en ting fra dig for
den har jeg lige brug for nu, og du må ikke blive sur, eller gøre noget
andet --
Så spørger jeg så -- er det sådan vi ønsker vores land ?? Det starter i det
små med at vi lige gradbøjer en enkelt eller to love til egen fordel -- og
ja, det har jeg også selv gjort, uden at det gør det mere rigtigt eller
forkert -- næste måned tager vi lige et par love mere, og til sidst er hele
grundlaget for det der hedder demokrati væk.

Har du en anden mening er det fint med mig, men det er altså bare min. Så
alle de fartsyndere der nu får en bøde en gang imellem -- Hold da for f.....
k... og betal. I VED i har kørt for stærkt, og så er den vel ikke ret meget
længere.

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-05 17:50

> Hvilken lov skal vi tage næste gang og gradbøje lidt til ens egen fordel,
> bare fordi man syntes loven er lidt latterlig??

Loven om at man skal betale skat af sit guldur man får af sit firma efter 25
års tro tjeneste.
*Anstændigheden kender ingen grænser hos skattefolkene, som om vi ikke
betalte skat nok via indkomstskat, ambi, afgifter osv. De kan trææææække
pengene ud af næsen på folk på mest glubske manér.

Eller loven om at betale skat af "personalegodet" hvis firmaet betaler f.eks
en alkoholikers afvænning, eller et rygestopkursus, eller et sygeophold på
privathospital. Tænk at staten skal tjene penge på andres ulykke.

Derefter kan turen komme til arveafgiften. Forældre HAR betalt skat af deres
møjsommelig opsparede midler og når arvingerne så skal overtage det jordiske
gods, så skal staten sørme have 40% af de beløb som der allerede ER betalt
skat af en gang.

Næste post kan være at få kigget lidt på hvor lang tid det er rimeligt at
isolationsfængsle folk. Amnesty International har længe anklaget danmark for
brud på menneskerettighederne på det område.

Tja man kunne også kigge lidt på loven om registreringsafgiften. EU har i
årevis sagt at vi bevæger os på kanten af "EU-loven". Folk der har boet i
udlandet kan reelt ikke bare tage deres bo med til danmark, da reg.afgiften
på bilen kan være så stor at den nærmest er ubetalelig for mange
tilflyttere.

Tja og så reglen om 24 år før man kan tage ægtefælle med til danmark. Det er
et rimelig klar brud på menneskerettighederne. Det hele bare for at
forhindre nogle muslimer i at "importere" ægtefæller fra deres "hjemlande".
De kunne lige så godt have kaldt en skovl for en skovl og lavet en regl om
at hvis man er 1. 2. 3. generations invandrer og muslim så skal man være
over 24 år før man må tage ægtefælle til danmark. Alle ved alligevel at det
var intensionen........og brud på menneskerettighederne er det i begge
tilfælde.

.........listen kunne jeg fortsætte i det uendelige ............

--
Tom

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 06-04-05 18:13

> [...]
> menneskerettighederne er det i begge tilfælde.
>
> ........listen kunne jeg fortsætte i det uendelige ............

Det er lige præcis det jeg mener. Der er selvfølgelig nogen love som jeg
også syntes er dumme, og nogen der er direkte åndssvage, men vi lever i et
demokrati og må indrette os derefter. Vil vi have noget lavet om må vi selv
gøre en indsats for det, og aktivere os i politik.

Der er så lige én ting man skal gøre sig helt klart. Demokrati er ikke lig
med alle får deres ret, selv om det faktsk er det ordet betyder. I Danmark,
og mange andre lande, er
demokrati = flertalstyre
og det er jo ikke helt det samme.

Jeg kan ikke være uenig med Tom om et par, eller flere af de forslag han
giver, men man må samtidig give andre ret i at love og regler kan, og bliver
omgået i større eller mindre grad. Overtræder man disse love for det land
man nu er i, jamen så må man også være klar til at tage sin straf for det,
uanset om man er en simpel lønmodtager, selvstændig, højt uddannet eller
toppolitiker. Det kan vi vel godt blive enige om - ikke ??

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-05 18:42

> [...]
> demokrati og må indrette os derefter. Vil vi have noget lavet om må vi
> selv gøre en indsats for det, og aktivere os i politik.

Et demokrati man aldrig føre til at man må bryde de basale
menneskerettigheder. Fordi 51% (eller mere) synes det er en god idé at
mishandle eller torturere folk, så er det stadig ikke ok.

(Prøv at forestille sig at 51% af danmark befolkning stemte på DF)
Så ville jeg ikke være glad for at være dansker.

> [...]
> for det, uanset om man er en simpel lønmodtager, selvstændig, højt
> uddannet eller toppolitiker. Det kan vi vel godt blive enige om - ikke ??

Jeg synes godt at vi alle kan gøre det lidt bedre. Og der er nogle love som
jeg nærmest er total ligeglad med og folk overtræder. Det kan ikke ophidse
mig at Hr og Fru Jensen tager/tog en stang cigaretter eller en flaske sprut
med da man ikke måtte.
Nogle gange går staten VIRKELIG i små sko......vi er aldrig blevet fattige
af de pensionister som har hentet lidt smør og en flaske sprut i tyskland.
Min bagatelgrænse ligger meget højere end det staten gennem mange år har
haft.
Men enig, man kan ikke tude over at blive taget når man ved hvor smålige
"vi" kan være her.

--
Tom

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 06-04-05 19:37

> Et demokrati man aldrig føre til at man må bryde de basale
> menneskerettigheder. Fordi 51% (eller mere) synes det er en god idé at
> mishandle eller torturere folk, så er det stadig ikke ok.

Fuldstændig enig !!

> (Prøv at forestille sig at 51% af danmark befolkning stemte på DF)
> Så ville jeg ikke være glad for at være dansker.

> Jeg synes godt at vi alle kan gøre det lidt bedre.

Hvem var det nu lige der sagde det ?? Nyrup -- ikke ??

Og der er nogle love som
> jeg nærmest er total ligeglad med og folk overtræder. Det kan ikke ophidse
> mig at Hr og Fru Jensen tager/tog en stang cigaretter eller en flaske
> sprut med da man ikke måtte.

Heller ikke mig.

> [...]
> haft.
> Men enig, man kan ikke tude over at blive taget når man ved hvor smålige

Tror vi har nogenlunde samme holdning.

Jesper

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-04-05 00:51

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev

> Der stilles forslag om at ændre måden at indregistrere biler på:
>
> http://borsen.dk/dagens-nyheder/?ids[]=71777

Jeg kan ikke se det kan gøres meget nemmere end idag:

Man køber en bil,
futter op på motorkontoret med registreringsatesten, medbringer
forsikringsbeviset man fik med posten, udfylder en omregistreringsattest,
får udleveret pladerne,
skruer dem på og så er man kørende.

Maks 30min, eks. kørsel.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 06-04-05 07:56

Uffe Ravn wrote:
> [...]
> futter op på motorkontoret med registreringsatesten, medbringer
> forsikringsbeviset man fik med posten, udfylder en omregistreringsattest,

Med mindre der er indregistreringssyn og afgiftsbetaling blandet ind i det.

1) Synshallen
2) ToldSkat
3) Bank
4) ToldSkat
5) Politiet

Og alle disse har kun åbent i almindelig arbejdstid, så man skal have
fri hver eneste gang...

-dennis

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-04-05 13:29

"Dennis Thrysøe" <dennis.FJERN@geysirheste.dk> skrev

> Med mindre der er indregistreringssyn og afgiftsbetaling blandet ind i
> [...]

Banken?

Måske skyldes min forundring at jeg altid plejer at købe bilen kontant.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 06-04-05 13:45

Uffe Ravn wrote:
> "Dennis Thrysøe" <dennis.FJERN@geysirheste.dk> skrev

> det.

> Banken?
>
> Måske skyldes min forundring at jeg altid plejer at købe bilen kontant.

Jeg havde ikke lige 135.000 på mig i kontanter, og ToldSkat tog ikke
dankort, men accepterer kun kontanter og banknoterede checks.

Jeg havde ikke det endelige beløb som jeg skulle i banken efter, før mit
første besøg hos ToldSkat.

-dennis

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-04-05 14:55

> [...]

> dankort, men accepterer kun kontanter og banknoterede checks.
>
> Jeg havde ikke det endelige beløb som jeg skulle i banken efter, før mit

Det da grovmange penge at bruge på en bil.

Nå det er nok bare mig der er sær, jeg kunne ikke drømme om at give mere end
10000 for en bil.

Mvh. Uffe Ravn