30000 L diesel op i røg
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-04-05 10:37

Tragisk ulykke på motorvejen lige syd for den Dansk/Tyske grænse.

Men er det ikke unormalt at diesel olie ligefrem eksploderer på den måde ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Henrik B.

Dato : 05-04-05 12:33

> Tragisk ulykke på motorvejen lige syd for den Dansk/Tyske grænse.

Jep.

> Men er det ikke unormalt at diesel olie ligefrem eksploderer på den måde ?

Nej, ikke hvis olien når sin selvantændelsestemperatur. Olien brænder med en
noget temperatur en f.eks. benzin. Så når det knalder, så knalder det.

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Olesen

Dato : 05-04-05 13:57

> --------------------------------
> Oliebrændere er til opvarmning!
>Siger en misundelig bilist der fylder tanken til næsten 9 kr literen

Jens

Fra : Henrik B.

Dato : 05-04-05 14:16

"Olesen" <lindberg@(detteskalfjernes)it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Nope, har ikke betalt over 8 kr. per liter endnu i 2005.

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-04-05 14:22

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> "Olesen" <lindberg@(detteskalfjernes)it.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nope, har ikke betalt over 8 kr. per liter endnu i 2005.

Dette er hvad jeg har tanket til her i år:
kr 6,70
kr 7,31
kr 6,91
kr 6,31
kr 7,30
kr 6,30
kr 6,88
kr 6,67
kr 6,82
kr 7,42
kr 6,81
kr 6,47
kr 6,93

Bestræber mig på kun at tanke under 7,00 kr, men en gang i mellem bliver man
nødt til det.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-05 20:40

> kr 7,42

Damn! der må du have været presset :)

--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-04-05 09:38

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message

> Damn! der må du have været presset :)

Det var jeg også, 1015 km på den tank, så det har været tæt på dampe
De gange hvor jeg har kørt lige til grænsen er de gange hvor jeg har kørt
længst

--
mvh / regards

Christian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-04-05 10:10

Henrik B. wrote:

> Nej, ikke hvis olien når sin selvantændelsestemperatur. Olien brænder
> med en noget temperatur en f.eks. benzin. Så når det knalder, så
> knalder det.

OK, jeg synes bare ikke lige jeg kan erindre noget lignende er sket før, med
en diesel tankvogn.

Fra : Henrik B.

Dato : 06-04-05 10:47

> OK, jeg synes bare ikke lige jeg kan erindre noget lignende er sket før,
> med en diesel tankvogn.

Enig, men det er fordi at der ikke plejer at lække fra tankvogne, når det
vælter. Her blev den revet op.

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-04-05 14:40

Per Beer Hansen wrote:
> Tragisk ulykke på motorvejen lige syd for den Dansk/Tyske grænse.
> Men er det ikke unormalt at diesel olie ligefrem eksploderer på den måde ?

Som jeg forstod det skete eksplotionen da nr. to lastbil kører ind i den
væltede hænger. Og i det tilfælde kan der ske mange ting.

--
MVH Finn

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 05-04-05 15:03

Per Beer Hansen wrote:
> Tragisk ulykke på motorvejen lige syd for den Dansk/Tyske grænse.
>
> Men er det ikke unormalt at diesel olie ligefrem eksploderer på den måde ?

Jo, jeg tror heller ikke der er tale om en eksplosion i formel forstand.
Det er en forbrænding - ganske vist hurtig, men stadig en forbrænding.
Det er noget med hvilken hastighed det foregår med.

Mvh.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-04-05 18:25

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev
> Tragisk ulykke på motorvejen lige syd for den Dansk/Tyske grænse.

Ja, s å mange liter af den gode slags, det er tragisk....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Fly Christensen

Dato : 05-04-05 18:36

On Tue, 5 Apr 2005 11:37:05 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=288897
>Tragisk ulykke på motorvejen lige syd for den Dansk/Tyske grænse.

Det var ikke noget køn syn her til morgen. Her til aften kan man se, at
asfalten er smeltet.

Fly

--
In space nobody will hear your cream