ALUFÆLGE- Hjælp!
Fra : Lasse Rønlev

Dato : 04-04-05 14:02

Hej NG!

Jeg skal have sommersutter på bilen - En Fiat Punto fra 95...

Jeg har været rundt i byen (Holstebro) og høre hvad de kan tilbyde..

Nede ved Fiat tilbød de mig 15 tommer fælge. Er det ikke voldsomt til en bil
der ellers lige nu kører med 13 tommer???

Jeg ville mene at 14 tommer var passende...? Også fordi dækket vel med 15"
bliver meget lavt, og dermed komforten dårlig?

Prisen: 3900... Det er det billigste tilbud jeg har fundet... For billigt?
Fælgen hedder Alutec Energy...

Jeg modtager gerne råd og vejledning i, hvad i mener jeg bør købe. Jeg er ny
på området!

Mvh
Lasse

Fra : Michael Pagh

Dato : 04-04-05 14:41

Hej Lasse

Jeg skal ikke kunne sige om det vil passe OK på din bil, men....

Jeg har selv de Alutec Energy med Hankook Ventus 195/55/15 dæk, og det
virker fint. Gav 3800kr for mine hos Seest Dækservice.

Din pris kommer jo så an på hvad der sidder på af dæk, for hvis det er skod
dæk, så er 3900kr jo ikke direkte billigt, ift. hvad jeg gav.

Mine sidder på en Citroen Xantia med Hydraulisk affjedring, og jeg er glad
for at dæk/fælge har strammet lidt op på undervognen. Men det er jo smag og
behag.

Husk at få nogle dæk på, så de rager lidt ud over fælgkanten, da de ellers
lynhurtigt får ridser fra kantstene o.s.v.

Just my 2 cents....

MVH
Michael Pagh

Fra : Non-Desperado

Dato : 04-04-05 15:54

"Lasse Rønlev" <spamlasse@roenlev.dk> skrev:

>Prisen: 3900... Det er det billigste tilbud jeg har fundet... For billigt?
>Fælgen hedder Alutec Energy...

Er det ikke dem Center Dæk & Fælge "altid" har på tilbud ?
2999,- for 15" med "Budget"-dæk.

Non-Desperado

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-04-05 18:02

Lasse Rønlev wrote:
> Nede ved Fiat tilbød de mig 15 tommer fælge. Er det ikke voldsomt til
> en bil der ellers lige nu kører med 13 tommer???

Vel ikke værre end at sætte 19" på en der std. kører med 15"...

> Jeg ville mene at 14 tommer var passende...? Også fordi dækket vel
> med 15" bliver meget lavt, og dermed komforten dårlig?

Så synes jeg at du skal holde dig til 14"...

> Prisen: 3900... Det er det billigste tilbud jeg har fundet... For
> billigt? Fælgen hedder Alutec Energy...

Billige fælge er intet problem. Hvad med dækket? Er det et dæk der kun er
til at smide ud, eller kan det også bruges?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr, dæk, fælge samt alarmer o. lign

Fra : Aardvark

Dato : 04-04-05 21:09

"Lasse Rønlev" <spamlasse@roenlev.dk> wrote in

> [...]
> billigt? Fælgen hedder Alutec Energy...
>
> Jeg modtager gerne råd og vejledning i, hvad i mener jeg bør købe. Jeg

Har selv ejet en Punto (96'er) og valgte 14" på daværende...men havde en
ven der havde 15" på, og komforten blev ikke væsentligt ringere.

Har selv på nuværende gået 2" op i fælg, har en Peugeot 306, Årgang
2000, som har 14" std. og jeg har sat 16"...den er blevet strammere, men
ikke ubehageligt.

/Aard

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-04-05 13:52

Lasse Rønlev wrote:
> [...]
bil
> der ellers lige nu kører med 13 tommer???

Det er da meget normalt at se biler der er født med 13" monteret med 15"
fælge.
Jeg skiftede selv fra 175/70R13 til 195/50R15 på min gamle Opel Astra -
det virkede da helt fint og bilen lå helt klart mere roligt på vejen (omend
træerne ikke vokser ind i himlen når man har at gøre med sådan en gammel
Opel).

/Jakob