Peugeot 206 HDI - godt køb?
Fra : Peter B.

Dato : 01-04-05 16:28

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=499600708&page=1

Vil ovenstående bil være et godt køb?
- Er det generelt en god bil?
- Er prisen rimelig på ovenstående?
- Vil den pågældende farve være et minus ved gensalg?

Med venlig hilsen
Peter

Fra : Lars Øland Hansen

Dato : 01-04-05 22:37

"Peter B." <none@none.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - Er det generelt en god bil?
> - Er prisen rimelig på ovenstående?
> - Vil den pågældende farve være et minus ved gensalg?

Hej Peter

Jeg har en kammerat der købte sådan en for et par år siden, og han er ikke
glad....
Det er nok noget af det sløveste køretøj der findes, efter min (og hans)
mening.
Desuden har han haft temmeligt mange problemer med motoren og han er ikke
typen der presser den.
Han købte for nylig en 206 2.0 HDI i stedet for og gav kæresten den "gamle".
Den nye har 90 hk og en bedre driftsøkonomi, så jeg ville ikke være i tvivl.
Hellere give lidt mere og så finde en 2.0´er. Den er for temmeligt kvik.

MVH
Lars Øland

Fra : ct

Dato : 02-04-05 00:39

> Det er nok noget af det sløveste køretøj der findes, efter min (og hans)
> mening.

Ja, der er jeg så uenig - jeg synes faktisk at 1.4' eren er overraskende
kvik, i hvert tilfælde meget bedre at køre end den gamle 1.9D' er.

claus

Fra : Janner

Dato : 02-04-05 08:24

> Ja, der er jeg så uenig - jeg synes faktisk at 1.4' eren er overraskende
> kvik, i hvert tilfælde meget bedre at køre end den gamle 1.9D' er.
>
> claus

Nu kan du overhoved ikke sammenligne nogen af HDI modellerne med en 1.9D'
er, begge to vil virke overdådigt friske sammenlignet med den.

Generelt er jeg ikke pjattet med en 206'er , har selv haft en fra ny .... Og
der er mange problemer med ALT , bilen virker bette og gammeldags. Men om
den er for sløv til dig kan jo kun en prøve tur afsløre. Dog er der mulighed
for montere en box i for få lidt mere skub i sejlene ... se på
www.bokstuning.dk det dur sgu !

Men igen ....... Som yderligere forhåndværende ejer af en 2,0 307 HDI'er har
jeg faktisk slet ikke noget positivt sige om Pugs gamle HDI motorer, købte
min til dagligt 230 km. transport. Hø Hø 14-16 km. literen og sløv som en
gammel mand. Byttede den til en 90 HK's TDI'er der fik en boks så den nåede
125 HK, ja så kørte jeg 19-21 km. literen.

Hygge

Jan

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 02-04-05 20:47

Lars Øland Hansen wrote:

> [...]
> "gamle". Den nye har 90 hk og en bedre driftsøkonomi, så jeg ville
> ikke være i tvivl. Hellere give lidt mere og så finde en 2.0´er. Den

Lidt modvægt min nabo kører i sådan en, på andet år. Har kørselsbehov på 150
km. på arbejde dagligt, har kun haft problemer i forbindelse med indbrud og
tyveri af radio. Alt andet har fungeret til UG siger han.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : TDN

Dato : 02-04-05 12:02

> [...]
> - Er det generelt en god bil?
> - Er prisen rimelig på ovenstående?
> - Vil den pågældende farve være et minus ved gensalg?

Du skal være klar over der kan være en del problemer med kvaliteten af sådan
en Peugeot. Det er ikke en påstand fra min side (trods flere kollegaer der
døjer med alle slags problemer med deres 206 og 307'ere) men PSA koncernen
der har meldt ud i pressen at de døjer/har døjet med alt for store
kvalitetsproblemer som de fremadrettet vil forsøge at rette op på.

Mvh
Thomas

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 02-04-05 18:37

> Vil ovenstående bil være et godt køb?
> - Er det generelt en god bil?
> - Er prisen rimelig på ovenstående?
> - Vil den pågældende farve være et minus ved gensalg?

Jeg har købt en tilsvarende fra ny i 2003. Har nu kørt godt 30.000 uden
problemer. Økonomien afhænger af fodens tryk, og kan ramme alt mellem 16 og
25 km/l. Snittet ved min blandet kørsel er 18 -19 km/l. Som een har skrevet
ovenfor er det ikke nogen sprinter, men jeg går heller ikke ud fra at det er
din første prioritet, når du overvejer en bil med 68 hk, så prøv den og se
om du kan leve med det.

Jeg er glad for min, da det efter min mening er en charmerende og letkørt
lille bil med god økonomi. Og jeg ville nok købe en magen til idag - måske
dog en 2.0.. Du skal være klar over at en chiptunning virker, men kan være
hård ved koblingen.

Da jeg købte min for 1½ år siden overvejede jeg også en brugt. Jeg så
dengang på nogle fra 2002 med hhv 50.000 og 80.000 km på klokken til ca.
130.000 privat - så afskrivningen er ganske beskeden iøjeblikket. Jeg valgte
istedet en ny til 170.000,- incl. lidt udstyr. (Sprøg flere forhandlere, der
er ofte gode rabatter). Nu får man A/C med standard på en ny, og prisen er
steget meget lidt.

Siddekomforten kan være dårlig for mange, da rattet ikke kan længdejusteres.

Sidst vedr. pålideligheden, som flere tilsyneladende har kæpheste med her i
gruppen: Peugeot har historisk lavet gode dieselmotorer, men 206'eren har
haft en del andre børnesygdomme såsom uholdbar undervogn og elektriske fejl.
Se evt. brugtbil testen i Motor 5/2003. Hvorvidt disse kun var
børnesygdomme, er svært at sige med 30.000 km på klokken, men hvis du køber
en ny nu, er der en god chance.

Mvh Michael