Mercedes model numre ?
Fra : Søren Wind

Dato : 28-03-05 21:27

Er der en der kan forklare mig Mercedes' model program eller hvordan man kan
kende forskel på årgange / størrelser kontra W201/W124/W126/W202/W210/W168
og hvad der ellers er af sære numre inden for Mercedes ?

--
mvh. Søren Wind - aka Wind Diesel - Riding Peugeot 307 Airvan - 2005 SW
Edition

Fra : Mogens

Dato : 28-03-05 21:28

On Mon, 28 Mar 2005 22:26:47 +0200, "Søren Wind" <s.wind@2o6.dk>
wrote:

>Er der en der kan forklare mig Mercedes' model program eller hvordan man kan
>kende forskel på årgange / størrelser kontra W201/W124/W126/W202/W210/W168
>og hvad der ellers er af sære numre inden for Mercedes ?

http://www.mercefreaken.com/

Mvh...

Fra : Ulrich

Dato : 28-03-05 21:50

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

W201/W124/W126/W202/W210/W168

> http://www.mercefreaken.com/

http://www.cms.daimlerchrysler.com/emb_classic/0,,0-195-78720-1-84519-1-0-0-0-0-0-4276-78641-0-0-0-0-0-0-0,00.html

Hvis der er de ældre

--
Hygge Ulrich

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-03-05 09:53

Søren Wind wrote:
> [...]
> man kan kende forskel på årgange / størrelser kontra
> W201/W124/W126/W202/W210/W168 og hvad der ellers er af sære numre

W201 = den man populært kalder for 190 (forgænger til C klassen) ca.
1983-1992
W124 = forgængeren til E-klassen (de sidste af dem hed E-klasse) og er den
lidt kantede taxa model fra ca. 1985-1995
W126 = S klassen fra ca. 1980-1990
W202 = C klassen fra ca. 1992-2000
W210 = E klasse (den forrige) fra ca. 1995-2003
W168 = den første A klasse fra ca. 1998-2004/5

Men alle MB'ere har deres eget W-nummer, så det er måske en god ide at kikke
lidt på de links, som de andre har smidt her i tråden

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Søren Wind

Dato : 29-03-05 17:09

> Men alle MB'ere har deres eget W-nummer, så det er måske en god ide at
> kikke lidt på de links, som de andre har smidt her i tråden

Dvs. der er virkeligt ikke noget logisk system i den nummerrering ?

Fra : Martin Kiefer

Dato : 30-03-05 04:54

"Søren Wind" <s.wind@2o6.dk> wrote in message

> Dvs. der er virkeligt ikke noget logisk system i den nummerrering ?

Lidt :
W201 er som nævnt tidligere model 190 op til 1992
W202 er den ældre C-klasse fra 93 til 2000
W203 er C-klassen fra 2000 - 2008
W204 er C-klassen fra 2008 og fremefter

Så lidt system er der da.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-05 13:08

Søren Wind wrote:

> Dvs. der er virkeligt ikke noget logisk system i den nummerrering ?

Nope.
For eksempel hed mellemklassemodellen W124 i 85-94 og den lille model hed
W201.
S-klassen (den store model) i samme tidsrum hed W126.
Jeg tror dog nok at de nu forsøger sig med en lidt mere logisk nummerering
af modellerne.