Den værste by i Europa at være trafikant?
Fra : Lars Holst

Dato : 28-03-05 00:31

Jeg vil gerne høre om I andres erfaringer med kørsel i andre europæiske
byer.

Selv har jeg kørt i Athen, Essen, Kassel, Hannover, Paris, Barcelona,
Berlin, Lyon, Rom, Basel, Frankfurt, München, Hamburg, Oslo, Göteborg,
Prag, Warzawa, Milano, Venedig (det af den man kan køre i), Luxemborg,
Strassbourg, Amsterdam, Rotterdam, KBH - selvfølgelig, San Marino,
Lichtenstein, Luzern, Zürich, Marseille og Napoli.

Lige præcis Napoli står for mig som den værste af dem alle.

Det kunne være sjovt hvis man kunne finde links på nettet som viste
intensiteten med et filmklip.

--
Lars Holst

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-05 09:08

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Lichtenstein, Luzern, Zürich, Marseille og Napoli.
>
> Lige præcis Napoli står for mig som den værste af dem alle.

Brussel klarar sig nu også ganske godt i det kapløb. Da vi havde været der i
et par dage blev jeg til sidst så sur at vi tog tilbage til holland......de
belgier kører mildest talt elendigt

--
Tom

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 28-03-05 09:43

On 27 Mar 2005 23:31:11 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

> [...]
>Lichtenstein, Luzern, Zürich, Marseille og Napoli.
>
>Lige præcis Napoli står for mig som den værste af dem alle.
Jeg er pt. i St. Petersborg i Rusland, og der kører de (alle de andre)
som om færdelsloven ikke er tilstæde. Rødt lys, vigepligt, ensrettet
færdsel, og andre chikaner lader de tilsyneladende håndt om.

Har en fodgænger forviret sig ud i en fodgængerovergang og Ivan så er
nød til at bremse, ja så står Ivan bare ud og tæver den formastelige.

Ingen skal forhindre bilisten i at komme frem, det være sig på
kørebanen, fortorvet, etc.

Der vises dog en vis respekt ved de steder hvor færdselspolitiet står
(både med og uden, maskinpistol og skudsikker vest)

/Hans

Fra : Kaj

Dato : 28-03-05 23:18

> [...]

>Lichtenstein, Luzern, Zürich, Marseille og Napoli.
>
>Lige præcis Napoli står for mig som den værste af dem alle.

Hep til Napoli !

De er sindssyge ! Kendt for at køre sindssygt og at være nogen røvere.

Da jeg var der gik der en historie om en bus med een passager som blev
påkørt (igen) af en bil bagfra. Da buschafføren stiger ud for at råbe
af den formastelige påkører ,-stjæler passageren bussen.
Og det er ganske vist !

Er iøvrigt selv blevet påkørt i Venedig. Jeg stoppede for rødt og
gutten bagved ramte anhængertrækket, jeg steg ud tjekkede krogen og
rystede en anelse på hovedet. Herpå steg italjakken ud og undskyldte
(!), men han troede ikke der kom nogen...