Nye sommerdæk til min bil
Fra : Lars Knudsen

Dato : 27-03-05 21:52

Hejsa,

Jeg skal ha' nye sommerdæk til bilen - e39 530dA touring i 235/45-17.

En hurtig søgning på dackonline.se giver valg mellem

Pirelli P Zero Rosso Asimmitrico
Goodyear Eagle F1
Dunlop SP Sport
Bridgestone Potenza

Til max 1.500 sek per dæk.

Jeg vægter god holdbarhed (læs: mange km), kørekomfort og gode
all-round egenskaber højt og har ikke brug for specielt gode gode
sportsegenskaber.

Den valgte dimension er primært fordi de lækre originale BMW fælge der
fulgte med bilen passer til

Nogen bud?

** Lars

Fra : Bettina&Fillip

Dato : 27-03-05 22:58

Lars Knudsen wrote:

> [...]
>

> Jeg vægter god holdbarhed (læs: mange km), kørekomfort og gode
> all-round egenskaber højt og har ikke brug for specielt gode gode

Jeg kører nu på mit andet sæt Bridgestone Potenza (sidste sæt købt via
daekonline.dk) og de virker fint, altså dækkene . Det er i dimensionen
215/45-17. De hverken larmer eller slides særligt hurtigt. Mønstret har
skiftet lidt igennem tiden fra at være lidt F1 look alike til mere
konservative. Kunne personligt bedre lide de lidt frækkere mønstre men kunne
ikke mærke forskel i performance.

De har både siddet på en Alfa 156 2.0 og sidder nu på en Alfa 156 2.0 SW
Selespeed.

Det bliver nok også næste valg hvis prisen ikke er løbet af med dem
Prisen på 17" er jo heldigvis for os købere faldet en del.

Mvh

Fillip

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-05 09:12

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sportsegenskaber.
>
> Den valgte dimension er primært fordi de lækre originale BMW fælge der

Jeg kører selv Goodyear eagle f1. Er meget godt tilfreds med dem. Især deres
lave støjniveau kan jeg lide. Jeg gav 3.000 Kr for 4 stk.
Deres vedhæftning i regnvejr er også ganske imponerende og så har de endda
siddet på bilen i hele denne vintersesson uden det har givet problemer.

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-03-05 15:58

On Mon, 28 Mar 2005 10:11:43 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]

>siddet på bilen i hele denne vintersesson uden det har givet problemer.

Hvordan skulle det også kunne pbyde problemer, når du efter eget
udsagn ligger og kører rundt i en halvgammel Felicia? *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-05 19:40

> Hvordan skulle det også kunne pbyde problemer, når du efter eget
> udsagn ligger og kører rundt i en halvgammel Felicia? *LOL*

toptunet mondeo, tak

--
Tom

Fra : JJ

Dato : 28-03-05 10:08

Hej Lars.
Hvis jeg var dig ville jeg IKKE vælge Pirelli. Det støjer helt ubeskriveligt
når det er slidt ca. ½ ned. Goodyear har lidt den samme tendens men ikke
helt så slemt.
Har haft monteret begge på min øse.
Nu har jeg Dunlop SP og det siger ikke en lyd, selv halvtgående men det står
ikke så godt fast som Goodyear. Bridgestone er helt fantastisk slidstærkt
har jeg hørt..
Bilmagasinet har haft, og det samme har Motor (FDM's medlemsblad) test af
dæk. prøv engang dem...
godt forår...
/Jesper

Fra : Claus Petersen

Dato : 28-03-05 16:59

> Hvis jeg var dig ville jeg IKKE vælge Pirelli. Det støjer helt
> ubeskriveligt
> når det er slidt ca. ½ ned. Goodyear har lidt den samme tendens men ikke
> helt så slemt.

Det med støjen er meget individuelt alt efter hvilken bil de sidder på, da
det er hjulgeometrien der er skyld i skævsliddet.
Men selve basisstøjen er som dækket er født med er meget lavt på GSD3.
En BMW 5 serie er nok også ret godt støjisoleret omkring hjulkasserne.

Jeg har kørt på alle genereation af Goodyear F1 dækket, og GSD3 er den
mindst støjsvage og mest slidstærke.
Men knap så skarpe egenskaber som som de tidligere versioner, men
kompromisset er fint.
Her netop fået nye GSD3 på min nye Golf V.
På min Bora kørte jeg over 25.000 på GSD3 uden at der var noget nævneværdigt
slid, over 5 mm tilbage, jeg vurdere at de kunne have kørt 60.000 km hvis
jeg havde beholdt bilen.

Jeg kan varmt anbefale F1'erne.

--
Claus