Opel Vectra??????????????
Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 27-03-05 20:37

Hej

Overvejer at købe en Opel Vectra (1988-1995), altså den ældre model der
minder om Omega'en i mindre udgave...

Er der noget jeg her skal være specielt opmærksom på?? Nogele årange der har
specielle problemer eller har modellen nogle generelle problemer???

/Finn

Fra : Martin

Dato : 27-03-05 20:57

Hej

Har selv sådan en og det er en dejlig vogn som du kan få til en fornuftig
pris. De har dog et stort problem med rust (ligesom andre opel'er), så det
skal du nok få tjekket grundigt inden køb.

Mvh Martin
Vectra A 1,6i '93

Fra : Mikkel Rokkær Jensen

Dato : 27-03-05 21:13

> [...]
har
> specielle problemer eller har modellen nogle generelle problemer???

Hej Finn

Jeg har en Opel Vectra 1,6i fra 92'

Jeg er meget tilfreds og håber på at have den i nogen år endnu. Jeg er ikke
mek. men de ting som jeg ville se efter er RUST specielt i skærmkanterne...

Jeg er lidt gør det selv mand og skifter selv nogen dele ind-imellem. Det er
til at have med at gøre syntes jeg, så jeg sværger til Opel.

Vh
Mikkel

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 27-03-05 22:14

"Finn Stampe Mikkelsen" <stampe@city.dk> skrev :

>Er der noget jeg her skal være specielt opmærksom på??

Rust - specielt i bagvognen.

--
jan@Fedtegreven.dk / jan@stevns.net

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-03-05 22:18

> Er der noget jeg her skal være specielt opmærksom på?? Nogele årange der
> har specielle problemer eller har modellen nogle generelle problemer???

Klippe stabil vogn - men vogt dig for rust: Paneler, bagvangere og bagerste
skærmkanter. Du skal efterbehandle med supplerende rustbeskyttelse en gang
om året - det gør jeg.

Vælg en 2.0i - eller en 1,6i.

/Jan W Nielsen
Opel Vectra 2,0i, 1990
Se bilen her: http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=16

Fra : Karsten Andersen

Dato : 27-03-05 22:36

Sun, 27 Mar 2005 23:18:28 +0200, skrev Jan W Nielsen, på 14 linier, i
<42472311$0$238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

Hellere en 1,8 end 1,6

1,6 er sgu da helt død.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-03-05 23:39

> Hellere en 1,8 end 1,6

> 1,6 er sgu da helt død.

Jep - men den er til gengæld hamrende økonomisk..

/Jan W Nielsen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 28-03-05 00:45

Mon, 28 Mar 2005 00:39:04 +0200, skrev Jan W Nielsen, på 9 linier, i
<424735f5$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

Og er 1,8I ikke det?

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-03-05 09:10

>>> 1,6 er sgu da helt død.

> Og er 1,8I ikke det?

Den er kun pænt økonomisk..

1,6 eller 2,0 var også motorjournalisternes anbefalinger, da bilen var ny..

/Jan W Nielsen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 28-03-05 10:49

Mon, 28 Mar 2005 10:10:25 +0200, skrev Jan W Nielsen, på 15 linier, i
<4247bbdd$0$252$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

>Den er kun pænt økonomisk..

Det er faktisk samme motor som 1,6i.
Der er bare meget bedre træk i og jeg vil tro gearingen er højre i
1,8i udgaven. det er jo mere økonomisk hvis man køre Motorvej.

>1,6 eller 2,0 var også motorjournalisternes anbefalinger, da bilen var ny..
>

>/Jan W Nielsen

Ja 75 hk til en bil på 1T er sgu ikke meget.
Så hellere en 1,8i med 90 hk

14,5 km/l over en tur til syd Frankrig og Retur.
Stadigt med 130-140 km/t

Det kan min Astra sgu langt fra.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-03-05 13:12

> Det er faktisk samme motor som 1,6i.

Ja, bortset fra de 200 ekstra kubikcentimeter. De giver en ekstra
tophastighed på 7 km/t - med til gengæld at køre 1 km kortere pr liter
brændstof.

Til samenligning kører 2,0i´eren 12 km/t hurtigere end 1,8´eren, men går kun
0,2 km kortere på literen.

1,8´eren har mono-indsprøjtning - 2,0´eren har multipointindsprøjtning.

> 14,5 km/l over en tur til syd Frankrig og Retur.
> Stadigt med 130-140 km/t

Jep - på det punkt er de ret overbvisende - takket være det lange gear.

P.S.: 2,0´eren kører 42,8 km/t ved 1.000 o/min i femte gear - ret vildt.
(1,8´eren kører 39,7 og 1,6´eren kører 35,8)

/Jan W Nielsen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 28-03-05 14:26

Mon, 28 Mar 2005 14:11:51 +0200, skrev Jan W Nielsen, på 22 linier, i
<4247f473$0$277$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

> [...]
>
>P.S.: 2,0´eren kører 42,8 km/t ved 1.000 o/min i femte gear - ret vildt.
>(1,8´eren kører 39,7 og 1,6´eren kører 35,8)

Og ved fast motorvejs fart tror jeg ikke 1,6 går længere på litteren.
+ 1,8I fåes med Servo

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-03-05 14:36

> Og ved fast motorvejs fart tror jeg ikke 1,6 går længere på litteren.
> + 1,8I fåes med Servo

Det tror jeg..

Så længe hastigheden ikke bliver for høj..

Du lyder glad for 1,8´eren - har du haft sådan en..?

/Jan W Nielsen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 28-03-05 17:47

Mon, 28 Mar 2005 15:36:06 +0200, skrev Jan W Nielsen, på 12 linier, i
<42480832$0$301$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

>Det tror jeg..
>
>Så længe hastigheden ikke bliver for høj..

Nu er jeg ikke tilhænger af og ligge på 90 km/t på motorvej når man må
køre 130

>Du lyder glad for 1,8´eren - har du haft sådan en..?

Yep og har aldrig været under 11km/l
Selv på korte ture om vinteren

1,8i med Cat

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-03-05 19:08

> 1,8i med Cat

Mjauw..

/Jan W Nielsen - med een kat - og den ligger i sofaen.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 28-03-05 18:20

> [...]

>0,2 km kortere på literen.
>
>1,8´eren har mono-indsprøjtning - 2,0´eren har multipointindsprøjtning.

1,6i 8V kender jeg ikke

Alle 1994 modeller Med Servo

1,8i 16V Vectra A 7,1L pr. 100km ved 120 Toppfart 183 km/t
2,0i 8V Vectra A 7,1L pr. 100km ved 120 Toppfart 198 km/t
2,0i 16V Vectra A 7,4L pr. 100km ved 120 Toppfart 220 km/t

Så 1,8 og 2,0 burde gå ca det samme på motorvej.
Data på 1,6i kan jeg ikke lige finde.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-03-05 19:09

> 2,0i 16V Vectra A 7,4L pr. 100km ved 120 Toppfart 220 km/t

Det har jeg da godt nok aldrig set oplyst før - hvor har du det fra..?

/Jan W Nielsen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 29-03-05 02:58

Mon, 28 Mar 2005 20:09:14 +0200, skrev Jan W Nielsen, på 7 linier, i
<42484835$0$303$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

>Det har jeg da godt nok aldrig set oplyst før - hvor har du det fra..?

Husk det er en 150hk model
http://members.fortunecity.com/ata/vectra/

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : HGF

Dato : 28-03-05 08:13

> - men vogt dig for rust: Paneler, bagvangere og bagerste
> skærmkanter. Du skal efterbehandle med supplerende rustbeskyttelse en gang
> om året - det gør jeg.

-han ku' jo også skifte alle de dele der er rustet....,o)

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 22:28

On Sun, 27 Mar 2005 21:37:08 +0200, "Finn Stampe Mikkelsen"
<stampe@city.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der noget jeg her skal være specielt opmærksom på?? Nogele årange der har
>specielle problemer eller har modellen nogle generelle problemer???

Rust, rust og rust igen........ellers er det en ganske sejlivet
vogn.....se efter en 2.0i, de er rimeligt økonomiske i forhold til
hvad de giver. I de årgange havde Opel desværre en del problemer med
lakeringen..og rustbeskyttelse af undervogn, så husk rust
--
Ivan Madsen
Xsara Week-end HDI

Fra : HGF

Dato : 28-03-05 08:15

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> Rust, rust og rust igen........ellers er det en ganske sejlivet

Når, ikke hvis, men når de nu er så hårdt ramt af rust,
var der så ikke andre alternativer, med mindre det nu
ER sådan en bil man vil ha' ?

Det er ikke fedt at se den bobler væk, selvom
den er så og så sejlivet mekanisk evt..

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-03-05 09:15

> Når, ikke hvis, men når de nu er så hårdt ramt af rust,
> var der så ikke andre alternativer, med mindre det nu
> ER sådan en bil man vil ha' ?

Hvis du finder dig et pænt eksemplar, så får du ikke en bil, der på en gang
er lige så hurtig og lige så brændstoføkonomisk - for de findes ikke i de
årgange.

> Det er ikke fedt at se den bobler væk, selvom
> den er så og så sejlivet mekanisk evt..

Korrekt - så køb den kun, hvis den er flot...

/Jan W Nielsen

Fra : Troels Pedersen

Dato : 28-03-05 09:28

> Hvis du finder dig et pænt eksemplar, så får du ikke en bil, der på en
> gang er lige så hurtig og lige så brændstoføkonomisk - for de findes ikke
> i de årgange.

Hvor langt kører sådan en svend på literen?

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC '92

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-03-05 09:53

> Hvor langt kører sådan en svend på literen?

Det kommer an på, hvem der kører den.

Min er sat til 13,3 km/ltr og en topspeed på 198 km/t.

....det er med 115 hk fra fabrikken - men 2,0´erne har altid mere... også
min..

/Jan W Nielsen

Fra : Troels Pedersen

Dato : 28-03-05 11:38

> Min er sat til 13,3 km/ltr og en topspeed på 198 km/t.

Ganske pænt!

> ...det er med 115 hk fra fabrikken - men 2,0´erne har altid mere... også
> min..

En Sierra som min klarer op til 13 km/l ved konstant 80-110 km/t... Meen man
kan også godt få den under 9 km/l

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC '92

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-03-05 13:14

> Ganske pænt!

Absolut - der fandtes ingen, der gjorde det bedre i temmelig mange år - den
første, der gjorde det bedre, var efterfølgeren Vectra 2,0i 16V i 1996.

Sidenhen har BMW og Audi overhalet den.

Jep - den er også ret god, Sierra´en.

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 28-03-05 15:19

> Absolut - der fandtes ingen, der gjorde det bedre i >temmelig mange år -
den første, der gjorde det bedre, >var efterfølgeren Vectra 2,0i 16V i 1996.

> /Jan W Nielsen

Det skulle da lige være Honda Civic ESi sedan som kom i 92, 8,8 sekunder
0-100 km/t, 195 km/t og 13,4 km/l. Honda Civic VTi sedan som også kom i 92,
7,8 sekunder 0-100 km/t 215 km/t og 13,2 km/l. Eller måske Toyota Carina E
2,0 Sli og Gli Sedan fra samme tidspunkt, 9,0 sekunder 0-100 km/t 205 km/t
og 13,0 km/l (alle med kat)

Vectra 2,0i GL sedan står ifølge Bil Revyen til:

89' 12,3 km/l uden kat. (må være en fejl)
90' 13,3 km/l uden kat. og 13,0 km/l med kat. som alle de nyere jo har og
som op til og med 1995 står til 13,0 km/l.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-03-05 19:16

(Snip - gode eksempler)

Ok - jeg kunne blot huske, at ingen andre biler på én gang kunne køre
hurtigere og længere på literen end min, der står til 198 km/t og 13,3
km/ltr - men der var da nogen, der var tæt på.

Carina E´eren var den tætteste bil (i samme størrelse) - hurtigere men med
næsten lige så god brændstof-økonomi - godt gået må man sige.

Vectra´ens store svaghed er bykørslen på grund af gammel motorkonstruktion
og ringe udnyttelse af benzinens energi. På motorvejen er den derimod
uovertruffen på grund af sine lave vindmodstand (CW 0.29, bredde 170 cm
højde 140 cm) og sin ekstremt lange gearing, der gør, at den kun trasker med
4.000 o/min med 180 km/t.

Dét er noget, der kan mærkes på ferie ned gennem Europa.

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 29-03-05 15:16

> [...]
>
>Carina E´eren var den tætteste bil (i samme størrelse) - >hurtigere men med
næsten lige så god brændstof->økonomi - godt gået må man sige.

Samme størrelse og samme størrelse, jeg ved ikke helt hvornår man går fra en
klasse til en anden. Længst er Carina med 453 cm, Vectra er 443 cm og så
Civic med 441 cm, nå det kommer til akselafstand er rækkefølgen Civic 262 cm
Vectra 260 og Carina 258 cm og sporvidden for/bag er Civic148/147 cm, Carina
147/145 cm og Vectra 142/142. Mon ikke alle tre modeller inden for
rimelighedens grænser kan regnes for at være "lige store" som personbiler.

>Vectra´ens store svaghed er bykørslen på grund af >gammel motorkonstruktion
og ringe udnyttelse af >benzinens energi.

Den svaghed er næppe stor da de fleste biler jo bliver forholdsvis
uøkonomiske af alt den stop'n'go.

>På motorvejen er den derimod uovertruffen på grund af >sine lave
vindmodstand (CW 0.29, bredde 170 cm
>højde 140 cm) og sin ekstremt lange gearing, der gør, at >den kun trasker
med 4.000 o/min med 180 km/t.

Så meget imponerende er økonomien på de tre jeg remser op, modsat en Vectra
som går 13,3 uden kat. har de alle kat. Samtidig har de alle en lavere
gearing i topgear og en dårligere CW, bredden på dem alle er i øvrigt også
170 mens højden er 138 cm på Civic og på Carina 141 cm.

> Dét er noget, der kan mærkes på ferie ned gennem >Europa.
>
> /Jan W Nielsen

Jo jo, den ene sparede krone jager jo ikke den anden væk

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-03-05 20:01

> og ringe udnyttelse af >benzinens energi.

> Den svaghed er næppe stor da de fleste biler jo bliver forholdsvis
> uøkonomiske af alt den stop'n'go.

Jo, det er den - for når Vectra i denne sammenligning ikke falder igennem,
så skyldes det, at den i "motorvejsdelen" af det scenarie, der udgør en
forbrugsmåling, klarer sig relativt bedre end de andre.

Selve motorkonstruktionen er mere end 20 år gammel, og reelt er den ikke
særligt økonomisk. Når den vinder duellen på motorvejen, skyldes det alene
den bedre aerodynamik og den længere gearing. I bykørsel, hvor den ikke gør
brug af sin gode aerodynamik og sit lange 5. gear, og hvor det kun er vægt
og motor-effektivitet, der gør udslaget, har den ingen fordel - tværtimod.

Man mærker tydligt de faktorer, når man på samme tid kører meget i Vectra´en
og i andre biler.

Et års tid har jeg kørt rigtig meget motorvej i både min egen og andre
biler, og når jeg ved natkørsel har kørt de ofte 300 km med måske 150-180
km/t, har jeg fået et chok i andre og nyere biler - de slubrer jo benzinen i
sig, når hastigheden stiger.

> [...]
> gearing i topgear og en dårligere CW, bredden på dem alle er i øvrigt også
> 170 mens højden er 138 cm på Civic og på Carina 141 cm.

Helt enig - det er ikke motoren, der gør en Vectra 2,0i fra 1990 økonomisk -
det er bilen.

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas

Dato : 28-03-05 18:46

> En Sierra som min klarer op til 13 km/l ved konstant 80-110 km/t...
> Meen man kan også godt få den under 9 km/l

Det samme kan min DOHC'er.... den kan komme en del under de 9 kml.

--
Thomas Krath

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-03-05 10:03

Troels Pedersen wrote:

> En Sierra som min klarer op til 13 km/l ved konstant 80-110 km/t...

Den jeg havde, den målte jeg engang til 15,3 km/l på en langtur.
Det var hele familien (2 voksne + 2 børn + madpakker + div) på en éndags tur
til Tyskland.
Vi kørte fra Roskilde til Flensborg og lidt rundt i det sydlige Jylland for
at se på lidt seværdigheder.
Undervejs troede jeg at tankmåleren havde sat sig fast, da den ikke rykkede
sig ret meget

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 28-03-05 08:27

http://autobild.de/test/gebrauchtwagen/artikel.php?artikel_id=950&artikel_seite=2

I hovedtræk skriver de at:

foraksen skulle være "ustabil",
massive rustproblemer (t.o.m. årgang '93)
lyset foran har funktionsforstyrrelser
blink og advarselslys volder problemr
bagbremserne og håndbremse falder ind imellem ud
tandremsproblemer
elektriske stik kan volde forstyrrelser og generator kan være defekt
stelforbindelser kan være løse
specielt årgang '91 har problemer med relæet til brændstofpumpen
tændingsanlægget kan være lunefuldt

De ender med at anbefale køb af 1,6i

in case of oversættelsesfejl, tjaa læs artiklen selv

/tue

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-03-05 09:19

> I hovedtræk skriver de at:

Jeg har ikke en eneste gang (fra 200.000 km til 310.000 km/ oplevet, at
bilen ikke ville start - eller at der var andre elektriske problemer.

Det skal også siges, at jeg skiftede de fleste ting "rent præventivt", da
jeg engang købte min. Jeg var så begejstret over, at reservedelene var så
billige, og at jeg på det tidspunkt kendte nogen, der ville arbejde på den
for næsten ingenting i løn.

Ham jeg købt den af - som er en bekendt - rystede på hovedet..

/Jan W Nielsen

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 28-03-05 09:34

> [...]
> for næsten ingenting i løn.
>
> Ham jeg købt den af - som er en bekendt - rystede på hovedet..

Hej Jan,

Det var blot TÜV statistikken og ikke mine personlige erfaringer. Mine
erfaringer med opel er at de starter hver gang, meeen rruuusssttteeenn =:-|

/tue

Fra : Per Olsen

Dato : 28-03-05 09:35

"Nygaard (4330)" skrev

> [...]
> tændingsanlægget kan være lunefuldt
>
> De ender med at anbefale køb af 1,6i
>
> in case of oversættelsesfejl, tjaa læs artiklen selv

Hej.
Nu har jeg så haft en 2.0i GLS årgang 91 i et par år.

Bilen blev købt privat rimelig billig.
Og for prisen op til hvad en forhandler ville have for
den samme bil, blev hele undervognen renoveret.
Dvs. al rust, og bremser, dæmperer...
Og lidt alm. motor vedligehold.

Jeg har inden for de følgende to år ikke oplevet
nogen af de ovenstående problemer.
Tværtimod har den opført sig meget stabil

Den største udgift har været nye dæk.
Det koster omkring 1kkr at skifte tandrem.
Det koster omkring 1kkr at skifte alle tændingsdele.

Med mit kørselsbehov, ½ by ½ landevej,
har forbruget været 12½ - 13 km/l.
De gange hvor det har været primært landevejskørsel
har forbruget været 14 - 16 km/l.
Det mest extreme var nok 18,3 km/l på en tur hvor
vi var i selskab med en der kørte med trailer.
Så det var med 70 km/t hele vejen. (så er der langt)

Pe®=s1

Fra : Karsten Andersen

Dato : 28-03-05 10:54

Mon, 28 Mar 2005 09:27:10 +0200, skrev Nygaard (4330), på 25 linier, i
<klO1e.107731$Vf.4135763@news000.worldonline.dk>, :

> [...]
>tændingsanlægget kan være lunefuldt
>
>De ender med at anbefale køb af 1,6i
>
>in case of oversættelsesfejl, tjaa læs artiklen selv

Må sige som Jan, Min fejlede aldrig noget af ovennævnte.
dog skal siges Katastrofeblink kontakten er ikke holdbar.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Mikkel Rokkær Jensen

Dato : 28-03-05 11:15

som Jan, Min fejlede aldrig noget af ovennævnte.
> dog skal siges Katastrofeblink kontakten er ikke holdbar.
>

> --
> MVH Karsten
> Horsens

Jeg havde selv problemer med katastrofeblink. Jeg kunne ikke slukke for det!

Lige til en mekanikker viste mig at man skal hive ud i knappen før man kan
trykke ind. Så stoppede det ;)

Vh
Mikkel

Fra : Anders Houmark

Dato : 29-03-05 15:22

Mikkel Rokkær Jensen wrote:

> Jeg havde selv problemer med katastrofeblink. Jeg kunne ikke slukke
> for det!
>
> Lige til en mekanikker viste mig at man skal hive ud i knappen før
> man kan trykke ind. Så stoppede det ;)

Haha.. jeg havde en ven som også havde knas med knappen til
katastrofeblinket

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 29-03-05 21:44

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev

> Haha.. jeg havde en ven som også havde knas med knappen til
> katastrofeblinket

Jeps, de opeler hvor haveriblinket næsten aldrig bliver benyttet har
problemet, men kører man jævnligt motorvejskørsel i myldretiden, bliver det
jo motioneret ofte. Eller gælder det kun for os Sjællændere?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Karsten Andersen

Dato : 30-03-05 07:36

Tue, 29 Mar 2005 22:44:07 +0200, skrev Uffe Ravn, på 19 linier, i
<4249be00$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

>Jeps, de opeler hvor haveriblinket næsten aldrig bliver benyttet har
>problemet, men kører man jævnligt motorvejskørsel i myldretiden, bliver det
>jo motioneret ofte. Eller gælder det kun for os Sjællændere?

Næ det gælder også andre steder.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 30-03-05 08:08

> [...]
det
> jo motioneret ofte. Eller gælder det kun for os Sjællændere?

På min kontakt var problemet ikke at den ikke var blevet brugt, da jeg
skildte den ad, kunne jeg se at der var en lille arm der var bøjet fordi den
var lavet i noget alt for tyndt blik.
Bøjet tilbage virkede den lidt igen, men gav hurtigt problemer, derfor blev
den skiftet ud.

/Morten

Fra : Kim Kristensen

Dato : 28-03-05 11:17

"Finn Stampe Mikkelsen" <stampe@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> specielle problemer eller har modellen nogle generelle problemer???

Der er en norsk brugtbilstest her
http://www.bilnorge.no/pdf/1996_-_BRUKT-TESTER/03-96_Opel_Vectra_2.0_GL.pdf
det kan være du kan bruge den til noget, husk bare at den er fra 96 så
"listen" er nok lidt længere så mange år efter.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Brian

Dato : 28-03-05 11:16

Rust i vnagerne er npk det største problem!!
De ved det på synshallerne, og slår meget hårdt med deres lille hammer på
vangerne.
Ellers er der en del rust i den årgang generelt..
Motorerne går rigtig godt.
En dejlig bil. Men kan være svær at syne pga rust..

-- Brian

Fra : Mogens

Dato : 28-03-05 19:10

<stampe@city.dk> wrote:

> Overvejer at købe en Opel Vectra (1988-1995)
> Er der noget jeg her skal være specielt opmærksom på?
> Nogele årange der har specielle problemer eller har modellen nogle
> generelle problemer?

Medmindre du er ligeglad med din bils udseende, bør du ikke vælge enn
Vectra/Opel af dén årgang. Bilen ruster som ind i helvede, hvorfor du
skal være over den konstant (slibe, pletmale osv.)

Mvh...