Opkrævning af bøder i EU.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-03-05 20:34

Justitsministrene i EU har holdt møde.

Der er man blevet enige om, at bøder for færdselsforseelser begået i
andre EU-lande, skal opkræves i ens hjemland.

Der vil blive indført en bagatelgrænse på 70 Euro. Det skulle
angiveligt være for at sortere p-bøder fra.

Ikrafttrædelsesdatoen er endnu ikke fastsat.

Kilde: Berlingskes papirudgave.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 27-03-05 21:33

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> Justitsministrene i EU har holdt møde.
>
> Der er man blevet enige om, at bøder for færdselsforseelser begået i
> andre EU-lande, skal opkræves i ens hjemland.

Det er vel i grunden helt OK - hvorfor skulle man kunne té sig som en tosse
i udlandet, og så rejse hjem fra ansvaret ?
Det gamle ordsprog "Skik følge, eller land fly" udtrykker min holdning i den
sag.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-03-05 21:43

On Sun, 27 Mar 2005 22:33:07 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
>i udlandet, og så rejse hjem fra ansvaret ?
>Det gamle ordsprog "Skik følge, eller land fly" udtrykker min holdning i den

Jeg er ikke uenig.

Mit indlæg er kun ment som alm. forbrugeroplysning.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : John Sahl

Dato : 27-03-05 21:48

Folmer Rasmussen wrote:
> Justitsministrene i EU har holdt møde.

P.S. Lidt offtopic, men kunne du ikke give dit besyv med her?
http://www.fiatklubdanmark.dk/viewtopic.php?p=57847

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-03-05 22:09

On Sun, 27 Mar 2005 22:47:54 +0200, "John Sahl"
<spamnet@mandezonen.dk> wrote:

>P.S. Lidt offtopic, men kunne du ikke give dit besyv med her?
>http://www.fiatklubdanmark.dk/viewtopic.php?p=57847

>--

Det mener du at jeg skulle have forstand på? *LOL*

Jeg skal kigge på sagen.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : John Sahl

Dato : 27-03-05 22:11

Folmer Rasmussen wrote:
> Det mener du at jeg skulle have forstand på? *LOL*

Lidt ved du da, så udøs du bare din viden over læserne
> Jeg skal kigge på sagen.

Nice.

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-05 01:44

> Justitsministrene i EU har holdt møde.
>
> Der er man blevet enige om, at bøder for færdselsforseelser begået i
> andre EU-lande, skal opkræves i ens hjemland.

Det er jeg glad for ikke var indført :)

Så sent som i november blev jeg blitzet på autobahn... Jeg havde hjemve, og
var 100% overbevist om at jeg befandt mig i en fri-hastighedszone - jeg tør
ikke tænke på hvad det ville have kostet, hvis den var dukket op...

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 28-03-05 09:20

> [...]
> tør
> ikke tænke på hvad det ville have kostet, hvis den var dukket op...

Så skal du nok passe på med at pådrage dig politiets opmærksomhed næste gang
du drager syd på - jeg tror ikke at de glemmer så hurtigt

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Anders Christensen

Dato : 28-03-05 15:15

Andreas M. Hansen wrote:

> Så skal du nok passe på med at pådrage dig politiets opmærksomhed næste
> gang du drager syd på - jeg tror ikke at de glemmer så hurtigt

Åh, den skal vel bare betales kontant næste gang han møder politiet i
Tyskland?