carina e lidt om rust
Fra : Mette og René

Dato : 27-03-05 16:13

Hejsa

Vi har været ude og kigge på en del carina e´r, fra 70000 til 100000, den
til 69900(+omkst) havde en anelse rust i bunden af døren, jeg kunne se lidt
rust og jeg pillede lidt mere i det(begge fordøre), jeg kunne se både blank
metal og lidt der var rødt, halvt om halvt, jeg fandt også en smule i skærm
kanterne også både blank metal og lidt der var rødt, det jeg så vil vide er,
er det nu også så farligt?, nu har jeg desværre ikke et billede af det, men
kan det ikke redes?, jeg tænker på få en evt maler eller pava til at slibe
det i bund og gi det noget undervognbehandling?, eller vil det bare dukke op
igen og blive værer?, det skal siges den er fra 4 ´97 den har gået 226000,
service bogen er ikke blevet fulgt fra ´00, forhandleren vil ikke ned i
pris.

Forhandleren siger kølerhjelmen er galvaniseret, kan det passe?

René

Fra : Mette og René

Dato : 27-03-05 18:37

og tandremmen, hvordan er intervallen ved sådan en?

René

Fra : HGF

Dato : 27-03-05 18:54

"Mette og René" <metterene@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> og tandremmen, hvordan er intervallen ved sådan en?

Hvorfor købe en bil til 70000 med rust i ?
Mig ubegribeligt.

Fra : Mette og René

Dato : 28-03-05 06:50

"HGF" <na@na.dk> skrev i en meddelelse

> "Mette og René" <metterene@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
>

> Hvorfor købe en bil til 70000 med rust i ?
> Mig ubegribeligt.

Hvorfor svarer du med det spørgsmål`?

og så det "forkerte" spørgsmål til spørgsmålet*G*

René

Fra : JJ

Dato : 28-03-05 10:13

Hej Rene.
Du går IKKE galt af en Carina E. Tandremmen skal skiftes efter 100.000 km
eller 3 år. Hvis der er en ny type tandrem i skal den skiftes efter 130.000
eller 8 år, hvad der måtte komme først.
Kig efter en model der har fået rustbehandlinger-læs undervognsbehandling...
Der findes mange gode Carina E men også mange dårlige der ikke er
vedligeholdt..
Hvis du køber en ved en aut. Toyota Forhandler er du bedst sikret men her er
prisen også lidt højere...
Du kan sagtens være heldig at finde et meget fint eksemplar der har været
kørt af en pensionist.
Mange af de biler der ikke er efterbehandlet mod rust har rust i især
dørene..
/Jesper

Fra : HGF

Dato : 28-03-05 14:44

"JJ" <annieogjesper@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan sagtens være heldig at finde et meget fint eksemplar der har været
> kørt af en pensionist.

Og måske een som er kørt af en Nonne, som kun kørte om søndagen...
(læs: gå LANGT uden om de annoncer, hvis ordlyd matcher ovenstående 2
eksempler).

Fra : JJ

Dato : 29-03-05 15:33

Lige nøjagtigt...
Det var såmænd også meningen med skrivelsen...

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 28-03-05 17:35

KLIP>
> Mange af de biler der ikke er efterbehandlet mod rust har rust i især
> dørene..

Min Bror har en ´96 der har kørt ca 100.000, han passer godt på den og den
er passet med Dinitrol, men den har vi allerede slebet rust i dørbundende.
Iøvrigt kan jeg slet ikke se hvad en rustbehandling skulle hjælpe på en
sealing i dørbunden, her bliver der jo ikke sprøjtet noget på???

/Carsten

Fra : Mette og René

Dato : 28-03-05 18:55

jeg takker for svar...

jeg kan da lige fortælle lidt om hvad vi har kig på indtil videre.

carina hos toyota i hobro.

vi har kørt tur i dem alle, og de kører sku næsten ens, ihvertfald på den
lille tur vi var på, dog var den der havde kørt 130000 lidt sløvere end alle
de andrer.

173000km, en lillebitte smule rust i den ene dør, lidt i skærmkanterne, ikke
noget udstyr af nogen art, fuld service "rustafsnittet" var ikke fuldt
overhovedet, 69900.-(vand i bunden af bagagerum)

130000km, ingenrust(kørt i tyskland), alt i gejl, 4gange elruder, elspejle,
aricon, osv, kunne ikke se vand i bunden af bagagerum, hoppede lidt da vi
kørte i lave omdrejninger(i motoren, måske lidt fugt?), lidt skrammer og
ridser, han ville få det værste lavet hos maleren, 89900.-

toyota viby 226000km, rust i bunden i begge fordøre, rust i skærmkanter,
2*elruder, aircon, vand i bagagerum, han vil lave dørbundene og skærmkanter,
slibe dem ned og give dørbundene ny sealing, 79900.-

161000km, ingen rust i dørbundene eller skærmkanter, der var noget sort
snask på skærmkanterne(nok undervogn behandling), dog var der noget ved
bagsmækken og kofanger var ridset(MEGET), han tøvede ikke et sekund med at
sige det bliver malet, "sådan kan vi ikke sælge en bil", han fandt også selv
noget vi ikke havde opdaget og sagde det bliver også ordnet, ingenting der
er rådent, heller ikke maling man skal skralde af, men man kan se rødt, vand
i bunden af bagage rum, 79900.-

jeg hælder selv mest til "130000" og "161000" , nogen kommentar?.

René

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-03-05 19:02

Hej!

Mette og René wrote:
> jeg hælder selv mest til "130000" og "161000" , nogen kommentar?.

Sørg for at få dem til at lave bilen iorden inden du skriver under... Hvis de nu
laver det værste klamp kan du sige "nej tak", og gå videre :)

Ellers lyder de to du har fundet da fornuftige nok. Dog kan man jo ikke se dem i
bunden m.m. herfra :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mette og René

Dato : 28-03-05 20:12

> Ellers lyder de to du har fundet da fornuftige nok. Dog kan man jo ikke se
> dem i
> bunden m.m. herfra :)

nej, det jeg kunne se på dem begge, med hovedet godt inde under, kunne jeg
ikke umiddelbart se noget, men jeg vil mene den fra tyskland ikke burde have
noget, så hvis man giver den engang undervognsbehandling burde den være
iorden, men tilgengæld hoppede den lidt i motoren, ikke noget vildt kænguru
hop, men ganske lidt, er det til bekymring?, det er jo alivl en bil til
90000, der var meget fugt og tåge i luften den dag.

René

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-03-05 20:17

Hej!

Mette og René wrote:
----
> [...]
> noget, så hvis man giver den engang undervognsbehandling burde den være

Mjaeh, jeg ville nu alligevel gå den igennem. Du kan vel få en mekaniker på
stedet til at vise den frem? Så får de jo et forklaringsproblem hvis du finder
noget

> men tilgengæld hoppede den lidt i motoren, ikke noget vildt kænguru
> hop, men ganske lidt, er det til bekymring?, det er jo alivl en bil til
> 90000, der var meget fugt og tåge i luften den dag.

Hmm, nu er jeg ikke erfaren i Toyotaer, men der skal jo ikke meget til at
forårsage sådan en fejl. Om det så er tændkabler eller en sensor af en art kan
de vel afgøre inden du overtager den.

Igen, få dem til at erkenne fejlen og få det lavet inden du overtager den. Det
kan godt være besværligt at "overbevise" dem om at det skal laves når det er en
"mindre" ting (i deres øjne).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : JJ

Dato : 29-03-05 15:36

Hej Rene.
Du SKAL bare forlange at bilen er 112 % fejlfri.
Foreslå evt. en FDM brugtbilstest der skal komme ud med en fejlfri rapport.
Hvis rapporten ikke er fejlfri så skal sælger i gang med skruenøglen inden
du køber sjoveren...
Så enkelt er det. Pengene er givet godt ud.
mvh.
Jesper

Fra : Olesen

Dato : 28-03-05 20:26

> [...]

> bagsmækken

> er rådent, heller ikke maling man skal skralde af, men man kan se rødt,

Troede oprigtigt ikke, at Carina E'erne allerede
var nået til dette stadie.