Hjælp ang fjedrer/støddæmpere
Fra : Michael Christensen

Dato : 26-03-05 21:38

Jeg har en peugeot 406 stcar der er kanpt 3 år gamel og har gået 71000 km
kan det være rigtigt at fjædre eller støddæmpere kan være færdige efter så
få kilometer..det skal lige sigges at den faktisk aldrig har kørt med læs

Fra : alexbo

Dato : 26-03-05 22:57

"Michael Christensen" skrev

> [...]
> få kilometer..det skal lige sigges at den faktisk aldrig har kørt med læs

Tja, nok ikke alle 4 fjedre og dæmpere, men en enkelt fjeder kan da godt
være knækket, og en dæmper kan da også have tabt pusten.
Men hvis du spørger om hvorvidt det er normalt at skifte både fjedre og
dæmpere så tidligt, så er det ikke.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 27-03-05 09:41

"Michael Christensen" <ts4@2stepback.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> få kilometer..det skal lige sigges at den faktisk aldrig har kørt med læs

Det er tidligt efter min mening, men det virker (på det jeg læser og hører)
at undervogns og bremsedele ikke er de stærkeste på 406 eller Peugeot i det
hele taget.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 13:25

> [...]
> få kilometer..det skal lige sigges at den faktisk aldrig har kørt med læs

Hmmm... Hvad er der galt siden du mener de er færdige? Hvis det er pga.
klonk har 406'eren et kendt problem med "kødbenene" foran og sporestængerne
bagi som kan begynde at lave slør, hvilket gør at bilen siger klonk lyde
over vejbump mv. - fjedre og støddæmpere er yderst sjællent defekt på en
Peugeot!

Fra : Michael Christensen

Dato : 28-03-05 09:14

Fra : alexbo

Dato : 28-03-05 09:38

"Michael Christensen" skrev

Nå, men du skrev fjedre og støddæmpere, dine bagfjedre er færdige, det kan
enten betyde knækket eller sunket sammen, har du set efter hvad det er?
Hvad fejler dine dæmpere?

mvh
Alex Christensen