sænkningsfjedre til Renault megane
Fra : Roald Poulsen

Dato : 26-03-05 20:15

Hej

Jeg står i det lille problem at jeg skal have sænket min bil (helst
40mm) - en renault megane 1.9 dCi hatchback fra 2002, se nedenstående
billeder

http://www.upitfree.dk/upload/files/1.JPG[4]
http://www.upitfree.dk/upload/files/2.JPG[4]

Men jeg ved ikke hvilke fjedre jeg skal vælge, umiddelbart kigger jeg
på Eibach, weitec og terra (eller lesjöförs, som det vist kaldes i
sverige). Jeg foretrækker en af de to første mærker, men de kan kun
fåes i modeller der sænker 30mm. Terra laver en fjeder, der sænker
40mm, men jeg kender intet til mærket...

Er der nogen der har erfaringer, skal jeg nøjes med de 30mm fra en af
de 2 første eller kan Terra godt bruges?

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 11:18

"Roald Poulsen" <roald.poulsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har erfaringer, skal jeg nøjes med de 30mm fra en af
> de 2 første eller kan Terra godt bruges?

Jeg har nu det tredje sæt Eibach fjedre på, og er meget godt tilfreds.
Min tilfredshed går mest på at det er meget holdbare, de taber ikke
nævneværdig højde med tiden.
De er lidt høje den første uges tid men falder så til.
Ydermere er Eibach Pro-kit tilpasset de orginale dæmpere, derfor holder de
sig til 30-35 mm. Sænkning udover dette ville ofte kræve nye dæmpere.

De andre mærker kender jeg intet til, men jeg prøvede Abt fjedre på en Golf
IV, og de var ingen succes.
De faldt meget sammen med tiden, til sidst så meget at trækakslerne gik på
krængningstabilisatoren når jeg drejede helt ud.

--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk