Fælgrens - hvor godt er det ?
Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 23-03-05 18:54

Hej Gruppe

Efter skift til de "store" Alu'er skal vinterens fælge rengtøres inden
opbevaring.

Der sidder en del fastgroet bremsestøv osv.

Hvor godt er fælgrens, og evt. hvilket produkt bør jeg benyttes, og
hvor kan det købes.

Hvad er jeres erfaringer med produktet, for jeg kan se det ka blive et
par lange dage med almindelig sæbevand

Ulrik
Ford Focus C-Max
http://www.blackend.dk/focus.htm

Fra : Liquid

Dato : 23-03-05 19:15

"Ulrik Vadstrup" <blackend@blackend.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der sidder en del fastgroet bremsestøv osv.
>
> Hvor godt er fælgrens, og evt. hvilket produkt bør jeg benyttes, og

Jeg bruger Shell's fælgrens og det er super godt. Købte det efter jeg havde
læst en test hvor det vandt om de andre produkter.

Sonax er også godt.

- Martin

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-03-05 19:15

> Der sidder en del fastgroet bremsestøv osv.

Intet problem.

> Hvor godt er fælgrens, og evt. hvilket produkt bør jeg benyttes, og
> hvor kan det købes.

God fælgrens er helt kanon - skidtet smutter lige af.

Du skal efter min mening købe den billige fra Harald Nyborg - jeg har prøvet
mange (også de dyreste fra blandt andet Sonax), og den billige er bare helt
i top. (20 kroner for ½ liter).

Du skal samtidig købe dig en god stiv fælgbørste - det er alfa og omega - og
du fortryder det ikke.

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas

Dato : 23-03-05 19:35

> Du skal samtidig købe dig en god stiv fælgbørste - det er alfa og
> omega - og du fortryder det ikke.

En stålbørste er endnu bedre - får bare al støv og alu af dine fælge, herre
godt!!

--
Thomas Krath ;)

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-05 20:08

> En stålbørste er endnu bedre - får bare al støv og alu af dine fælge,
> herre godt!!

Er alufælge ikke lakeret ? Hvis de er det så er det vel ikke
supergodt sammen med en stålbørste ?

Mvh. Allan

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Liquid

Dato : 23-03-05 20:31

"Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse

> Er alufælge ikke lakeret ? Hvis de er det så er det vel ikke
> supergodt sammen med en stålbørste ?

Pssstt, der er noget der hedder ironi ;) Man skal ikke bruge en stålbørste
på sine alufælge.

- Martin

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-05 21:25

> Pssstt, der er noget der hedder ironi ;) Man skal ikke bruge en stålbørste
> på sine alufælge.

Nå ja - sidder vist og sover lidt her ....

Mvh. Allan

Fra : Klaus G.

Dato : 24-03-05 19:12

> Nå ja - sidder vist og sover lidt her ....

Ikke altid man opdager en smiley :) Se om du kan finde den i Thomas' indlæg?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-03-05 01:38

Også skrev Vollert
> Du skal efter min mening købe den billige fra Harald Nyborg - jeg har
> prøvet mange (også de dyreste fra blandt andet Sonax), og den billige
> er bare helt i top. (20 kroner for ½ liter).

Jeg syntes ikke at det fra HN (grøn plastflaske)var så godt da jeg prøvede
det, faktisk blev jeg skuffet over det da jeg havde hørt godt om det her i
gruppen, men det jeg købte ude i Kvikly til en ca 15kr dåsen på tilbud er
super.

--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 24-03-05 10:06

Martin Vollert skrev:

> Også skrev Vollert
>
> Jeg syntes ikke at det fra HN (grøn plastflaske)var så godt da jeg
> prøvede det,

Jeg synes også det er decideret elendigt.
Der er himmelvid forskel på HH's og Shell; til fordel for Shell's.

Dem herinde der anbefaler HH's har enten meget lidt bremsestøv på deres
fælge, eller også har de udelukkende prøvet HH's...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : John Sahl

Dato : 24-03-05 10:17

Søren C. Fischer wrote:
> Dem herinde der anbefaler HH's har enten meget lidt bremsestøv på
> deres fælge, eller også har de udelukkende prøvet HH's...

Jeg har prøvet begge dele, og jeg tror næppe mine bremser støver
mindre end gennemsnittet i DK, prisen taget i betragtning er HH's
fin, men den anden ER bedre, men ikke SÅ meget bedre at det
retfærdiggør deres pris.

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-03-05 10:30

> Jeg synes også det er decideret elendigt.
> Der er himmelvid forskel på HH's og Shell; til fordel for Shell's.

Det er da noget forbasket vrøvl..

> Dem herinde der anbefaler HH's har enten meget lidt bremsestøv på deres
> fælge, eller også har de udelukkende prøvet HH's...

Grunden til at HN´s er så god er blandt andet, at den indeholder syre,
hvilket ikke alle gør. De tests som jeg har set den i, vurderer den til at
være lige så god som både Shell´s samt Sonax´..

Dette stemmer helt overens med mine egne erfaringer - og jeg har altså prøve
en del af slagsen.

....og så lige een ting: Jeg har ALDRIG haft noget på mine ellers "bøwlede"
OZ Superturismo-fælge, som Harald Nyborgs fælgrens ikke tog øjeblikkeligt.

/Jan W Nielsen

Fra : Claus Fabritius

Dato : 24-03-05 11:10

> ...og så lige een ting: Jeg har ALDRIG haft noget på mine ellers "bøwlede"
> OZ Superturismo-fælge, som Harald Nyborgs fælgrens ikke tog øjeblikkeligt.

Måske hænger det sammen med at man med sådan nogle hjul vasker dem lidt
oftere, så skidtet ikke sætter sig så godt fast.
--
Claus Fabritius
Peugeot 405 Mi16 '89

Fra : John Sahl

Dato : 24-03-05 11:15

Claus Fabritius wrote:
> Måske hænger det sammen med at man med sådan nogle hjul vasker dem
> lidt oftere, så skidtet ikke sætter sig så godt fast.

Er det ikke standardprocedure en gang om ugen?

Fra : Thomas

Dato : 24-03-05 11:22

> Er det ikke standardprocedure en gang om ugen?

Troede jeg også ;)

--
Thomas Krath
VW Polo HIT ejet siden 1/10 2004 vasket 2 gange ;)

Fra : John Sahl

Dato : 24-03-05 11:24

Thomas wrote:
> Troede jeg også ;)

Så du Lasse "Yugo Turbo" Munck's skrift bag på bilen?

Fra : Thomas

Dato : 24-03-05 11:32

> Så du Lasse "Yugo Turbo" Munck's skrift bag på bilen?

Nix...
--
Thomas Krath

Fra : John Sahl

Dato : 24-03-05 14:00

Thomas wrote:

> Nix...

Den bil blev -aldrig- vasket og så var der skrevet i skidtet med
en finger: "I wish my wife was this dirty"

Fra : Thomas

Dato : 24-03-05 17:59

> Den bil blev -aldrig- vasket og så var der skrevet i skidtet med
> en finger: "I wish my wife was this dirty"

Som den her TVR?
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/Img_0361.jpg

--
Thomas Krath

Fra : John Sahl

Dato : 24-03-05 18:12

Thomas wrote:
> Som den her TVR?
> http://www.tkrath.dk/forum/dfb/Img_0361.jpg

Yupper

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-03-05 13:50

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> Som den her TVR?
> http://www.tkrath.dk/forum/dfb/Img_0361.jpg

300 m ad en grusvej om sommeren så er ens bil lige så beskidt

--
mvh / regards

Christian

Fra : Claus Fabritius

Dato : 29-03-05 17:03

> 300 m ad en grusvej om sommeren så er ens bil lige så beskidt

Det fede ved Yugo'en var at det stod der i adskillige måneder :)
--
Claus Fabritius

God vaskehal i Roskilde søges

Fra : John Sahl

Dato : 29-03-05 17:01

Claus Fabritius wrote:
> Det fede ved Yugo'en var at det stod der i adskillige måneder :)

Lige til den blev aflivet faktisk

Det der yuppiestøv der sidder nogen dage på en 4x4 gælder ikke.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 24-03-05 23:12

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke standardprocedure en gang om ugen?

En gang om ugen kan ikke gøre det med mine hjul, hvis det regner lidt. Så er
jeg nærmere i 2-4 gange om ugen, hvis de skal skinne rigtigt.
--
Claus Fabritius
God vaskehal i Roskilde søges
Skal have lige indkørsel
- og plads til store fælge

Fra : Henrik B.

Dato : 24-03-05 00:03

"Ulrik Vadstrup" <blackend@blackend.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe
>
> Hvor godt er fælgrens, og evt. hvilket produkt bør jeg benyttes, og
> hvor kan det købes.

Tidligere testvinder i Bilmagasinet: Proxon.

Kanon produkt. Men få det ikke i sår eller øjne.

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 24-03-05 14:30

On Wed, 23 Mar 2005 18:54:05 +0100, Ulrik Vadstrup
<blackend@blackend.dk> wrote:

>Hej Gruppe
>
>Efter skift til de "store" Alu'er skal vinterens fælge rengtøres inden
>opbevaring.

Jeg takker alle for god respons - der er vist ingen tvivl om at jeg må
til lommen og købe en flaske/bøtte fælgrens.

God påske

Fra : Verner Johnsen

Dato : 24-03-05 16:50

On Thu, 24 Mar 2005 14:30:15 +0100, Ulrik Vadstrup
<blackend@blackend.dk> wrote:

>Jeg takker alle for god respons - der er vist ingen tvivl om at jeg må
>til lommen og købe en flaske/bøtte fælgrens.

Når du nu er i gang, så vil jeg foreslå dig at købe noget fælgvoks.
Når fælgene er gjort helt rene, giver du dem en gang voks, og så er de
endnu nemmere at holde rene bagefter.

>God påske

I lige måde.

--