Vectra -94, 1.8 motorstyring fejl...
Fra : binær

Dato : 23-03-05 09:44

Hej
Problem:
Speedometer "døde", efter kort tid lyser motorstyringslampen.
Ved start af motor lyser lampen igen konstant efter få km´s kørsel.
Anyone..?
Mvh
John

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-03-05 11:00

binær wrote:
> [...]
> Speedometer "døde", efter kort tid lyser motorstyringslampen.
> Ved start af motor lyser lampen igen konstant efter få km´s kørsel.

Tachometer-signalkablet er faldet af gearkassen?

Mvh
Roberto

Fra : john

Dato : 23-03-05 11:23

Nixen,
men vil et manglende signal til speedometer, få motorstyringslampen
til at lyse..??
John

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-03-05 11:27

john wrote:
> Nixen,
> men vil et manglende signal til speedometer, få motorstyringslampen
> til at lyse..??

Motorstyringen bruger vel hastighedssignalet på een eller anden måde.
Jeg prøvede at finde en fejl der berørte både ecu'en og speedometeret (formoder jeg er
elektrisk).

Føles den anderledes end normalt?

Fra : Brian

Dato : 23-03-05 16:33

Hejsa!

john tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Nixen,
> men vil et manglende signal til speedometer, få motorstyringslampen
> til at lyse..??

Speedometerkablet er af den gamle slags, i sådan en Vectra A - V6 Undtaget.
Har du prøvet at blinke koden ud ?

http://www.opelpower.dk/guides/fejlkoder.html

/Brian

Fra : john

Dato : 24-03-05 10:49

Hej Brian !
Hvad mener du med at jeg skal prøve at blinke koden ud ?

Hilsen John

Fra : Kent Glerup

Dato : 24-03-05 13:25

"john" <info@lme-p.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Brian !
> Hvad mener du med at jeg skal prøve at blinke koden ud ?

Har du læst det link han sendte ?!?

Fra : Brian

Dato : 24-03-05 14:33

Hejsa!

john tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Hej Brian !
> Hvad mener du med at jeg skal prøve at blinke koden ud ?

Når motorlampen lyser, bliver der lagret en fejlkode. Den kan du
læse/blinke ud, ved et luse to ben i diagnosestikket - det er nemt.

Hvis du ikke forstår linket, må du sige til. Så skal jeg prøve at være lidt
pædagogisk og forklare det.

/Brian