Dårlige Saab motorer i 9-3 og 9-5..
Fra : TDN

Dato : 22-03-05 18:04

Kilde Bilmagasinet april 2005:

Næsten 400.000 Saab 9-3 og 9-5 årgang 1997-2003 har fået udvidet
motorgarantien til 8 år. De er mere udsatte for motorhaverier end andre
biler. Under ekstreme forhold med mange koldstarter og korte ture kan
motoren miste smøring og risikerer dermed at bryde sammen. Garanti er
"retroaktiv" så kunder der har oplevet motorhaverier og selv måttet betale,
får fuld erstatning. Dette gælder dog kun motorer med tydelige spor efter
manglende smøring. Ifølge Saab er 4 ud af hundrede biler i farezonen. Spørg
på Saab værkstedet hvis du er i tvivl.

Blot til orientering til Saab ejere

Mvh
Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-05 18:44

"TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Blot til orientering til Saab ejere

Gamle nyheder.

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-05 19:27

> [...]
> spor efter manglende smøring. Ifølge Saab er 4 ud af hundrede biler i
> farezonen. Spørg på Saab værkstedet hvis du er i tvivl.

Er det ikke forbundet med en masse klausuler om at bilen skal have alle
service udført på autoriseret værksted og at ejeren ikke må være rødhåret
samt være over 190 cm høj?

--
Tom

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 23-03-05 20:30

> [...]
> spor efter manglende smøring. Ifølge Saab er 4 ud af hundrede biler i
> farezonen. Spørg på Saab værkstedet hvis du er i tvivl.

Uha, godt jeg er ved at skille mig af med min 9-5'er.

-M
Kommende E90 ejer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-03-05 21:05

> Kommende E90 ejer

330i..?

/Jan W Nielsen

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 23-03-05 21:59

> 330i..?

Desværre, må nøjes med 325i...

-M

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-03-05 22:56

> Desværre, må nøjes med 325i...

Det går nok..

Hvad med en 320d/330d - det skulle du prøve, når du nu kører så meget...

/Jan W Nielsen

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 24-03-05 11:02

> Det går nok..

Lad os håbe :)

> Hvad med en 320d/330d - det skulle du prøve, når du nu kører så meget...

Jeg HADER diesel. Havde engang en Touareg TDI, det eneste jeg hader mere end
diesel er VW, og det har været med til at forstærke min foragt for diesel.
Har prøvet både en 320d og en 330d(Vi har dem i firmaet), men det er altså
ikke noget for mig. Det var forøvrigt min chef der spurgte om jeg ikke ville
have en 325i (!)
Grunden til at jeg ikke bryder mig om diesel er bla. lyden, køremåden(lav
rpm), lyden, ingen "sport-feel", lyden og til sidst... lyden. :)

-M