Hvilken pensionistbil?
Fra : Henning

Dato : 22-03-05 16:21

Mine svigerforældre skla have skiftet deres gamle 323'er ud med en ny
bil. Jeg har foreslået en Suzuki Wagon R, men efter svigermor har set
et billede af en sådan efter et færdselsuheld tør hun ikke sætte sig
ind i den.
De skal ha' en bil som er nem til bykørsel, nem at sætte sig ind i og
komme ud af (ikke _ned_ i og _op_ fra), der skal være plads til
børnebørn på bagsædet, en sammenklappet kørestol i bagagerummet (den
fylder nu ikke så meget!).
Berligno, Multipla... Andre ideer?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 22-03-05 17:13

> [...]
> komme ud af (ikke _ned_ i og _op_ fra), der skal være plads til
> børnebørn på bagsædet, en sammenklappet kørestol i bagagerummet (den

Lada Niva
Benzinforbruget er dog 9 km/literen, oplyser Lada's hjemmeside selv.

Men har ikke hørt noget godt om Lada. Jeg foreslår bare Niva'en, da den er
høj som du efterlyser, og en bil til billige penge. Men kvaliteten?

Mvh

Emil

Fra : Basil

Dato : 22-03-05 17:30

Henning wrote:
> [...]
> komme ud af (ikke _ned_ i og _op_ fra), der skal være plads til
> børnebørn på bagsædet, en sammenklappet kørestol i bagagerummet (den

Tag et seriøst kig på Liana.
Jeg er svineglad for min !
Det er netop en bil man kan komme ind og ud af, og ikke skal hoppe ned i.
Der er rigtig god plads på bagsædet, benene på en 185cm mand kan være der,
selvom forsædet er helt tilbage osv.
Jeg kunne skrive et par 1000 ord mere om hvor fin en bil det er, men vil
nøjes med at anbefale den, varmt
Kai

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 22-03-05 22:27

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> komme ud af (ikke _ned_ i og _op_ fra), der skal være plads til
> børnebørn på bagsædet, en sammenklappet kørestol i bagagerummet (den

Mazda Demio? Min faster havde sådan én engang....ganske udemærket bybil! Og
også et ok bagagerum, størrelsen tage i betragtning.

--
Mvh Jacob
Tullende rundt i en bovlam Ford Mondeo 1,8 - '94.......

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-03-05 23:26

> Berligno, Multipla... Andre ideer?

Skoda Fabia 1,2.

/Jan W Nielsen

Fra : Mikael L

Dato : 23-03-05 00:12

> [...]
> komme ud af (ikke _ned_ i og _op_ fra), der skal være plads til
> børnebørn på bagsædet, en sammenklappet kørestol i bagagerummet (den

En Fiat Punto. Hvis man vælger en 3 dørs er der oceaner af plads til at
komme ind og ud af, og det er ikke en bil man sætter sig ned i. Jeg havde
den første udgave og de pensionister der er i familen havde ingen problemer
med at komme ind og ud, det har de i mine foældres Ford Escort, der er det
nærmest en kamp.

Mikael

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 23-03-05 05:51

Lidt urealistisk iht. det prisleje, du lægger op til, men alligevel:
Mercedes A.

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-05 08:48

On Tue, 22 Mar 2005 16:21:27 +0100, Henning <nomail@all.invalid>
wrote:

> [...]
>komme ud af (ikke _ned_ i og _op_ fra), der skal være plads til
>børnebørn på bagsædet, en sammenklappet kørestol i bagagerummet (den

Jeg vil foreslå en Skoda Fabia 1.2. Det med kørestolen må komme an på
en prøve, men der et ganske hæderligt bagagerum i sådan en.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Niels