Ang. Polering af bil.
Fra : Martin Vollert

Dato : 22-03-05 02:41

Nu har jeg så købt sådan en extertersliber med justerbar hastighed og med er
par polerer puderer til, en langhåret og en skumfidus hvordan og i hviken
rækkefølge skal de bruges når man vil vokse sin bil ??.
Svar og evt. links er velkommen

På forhånd tak.

--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-05 13:16

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er par polerer puderer til, en langhåret og en skumfidus hvordan og i
> hviken rækkefølge skal de bruges når man vil vokse sin bil ??.

Hej Martin.

Du bruger den langhårede til at påføre med. Skumfidusen gør du bagefter
fugtig, og foretager så den afsluttende polering med den. Det er sådan de
professionelle gør.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-03-05 19:14

Også skrev Vollert
> Hej Martin.
>
> Du bruger den langhårede til at påføre med. Skumfidusen gør du
> bagefter fugtig, og foretager så den afsluttende polering med den.
> Det er sådan de professionelle gør.

Tak skal du ha for svaret, men lige et nyt et. Hvad med hastigheden på
excentersliberen skal den bare være så lav så mulig eller har det nogen
betydning ?.

Fra : Thomas

Dato : 22-03-05 20:56

> Tak skal du ha for svaret, men lige et nyt et. Hvad med hastigheden på
> excentersliberen skal den bare være så lav så mulig eller har det
> nogen betydning ?.

Jep - det står der i min brugervejledning til min fra Bosch.

--
Thomas Krath

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-03-05 21:09

Også skrev Vollert

> Jep - det står der i min brugervejledning til min fra Bosch.

Takker for svar, så er der jo ingen vej uden om, jeg må til at igang.

Fra : Thomas

Dato : 22-03-05 20:58

> Du bruger den langhårede til at påføre med. Skumfidusen gør du
> bagefter fugtig, og foretager så den afsluttende polering med den.
> Det er sådan de professionelle gør.

1 - påføring af eks. UltraGlozz med langhårede "fidus"
2 - fugtig skumfidus anvendes til at fjerne tøret UltraGlozz <--- rigtig??
3 - klud til lige at tøre det sidste af med

--
Thomas Krath