Hvordan billigst til KBH?
Fra : Lasse Rønlev

Dato : 21-03-05 23:17

Hej NG!

Skal en tur til KBH fra Holstebro i påsken - Og retur igen, forhåbentlig da

Spørgsmålet der nu melder sig er: Hvad er billigst? Bro eller færge? Her
tænker jeg rent økonomisk, og ikke komfortmæssigt.

Jeg har en gl. Punto fra 95, og regner med 14 km/l. Så ser regnestykket
således ud, tur retur:

Rute via færge: 1130 kr.
Rute via bro: 897 kr.

Med andre ord spares 233 kr. ved at tage broen. Men til gengæld er den rute
også 218 km. længere ... Mon der er lige så meget slid / værditab i det?
(Sådan rent teoretisk) det er jo en gammel bil, så prisen pr. km. er jo ikke
stor...

Hvad siger i?

Mvh
Lasse

Fra : ///M

Dato : 21-03-05 23:24

"Lasse Rønlev" <spamlasse@roenlev.dk> wrote in message
> [...]
> tænker jeg rent økonomisk, og ikke komfortmæssigt.
>
> Jeg har en gl. Punto fra 95, og regner med 14 km/l. Så ser regnestykket

Der er tale om nye bropriser (lavere), men vistnok først fra april, kan ikke
huske det.
En tog-billet, med retur, uden rabat, vil sikkert kun koste dig ca. 600 kr.
Althængig af din alder kan du sikkert halvere det. Men så igen, så havde du
nok ikke spurgt her i gruppen, men ringet til DSB :)

--
///M

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 22-03-05 00:18

hehehehe...
Du har ret i, at DSB er billigere - Men vist ikke, når damen også vil med...

Men du har næsten ret alligevel - Offentlig transport hører for mig fortiden
til, såvidt muligt og nogenlunde rentabelt. FUCK hvor har jeg spildt mange
timer af mit liv på at vente på både de gule og de hvide...

/Lasse

Fra : Esben

Dato : 22-03-05 10:03

Jeg syntes du skulle blive hjemme, har du penge nok til at betale evt
reparationer hvis noget nu skulle gå galt, for mig ser det ud til at de
233
kr er altafgørende for dig, og så har du ikke regnet med slidtage på
bilen.
Esben

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 22-03-05 19:31

Hej Esben!

233 kr. betyder ikke alverden - Jeg spurgte såmænd bare fordi jeg blev
nysgerrig efter hvad der rent faktisk ville være billigst...
Også derfor tager vi færgen - selvom det er dyrere. Det er en rar puster...

Hav en DEJLIG aften!
Lasse

Fra : Non-Desperado

Dato : 22-03-05 10:25

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev:

>Der er tale om nye bropriser (lavere), men vistnok først fra april, kan ikke
>huske det.

Ja og nej.
Beslutningen skal vedtages i Folketinget i april, med selve
nedsættelsen kommer først omkring juli måned.

Så er spørgsmålet så om det er før eller efter industriferien ?

(Men hvis princippet med dags- og aftenbilletter så forsvinder
til gengæld, så har jeg ikke sparet mange øre på den galej.)

Non-Desperado

Fra : Non-Desperado

Dato : 22-03-05 10:30

Non-Desperado
<dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev:

>Ja og nej.
>Beslutningen skal vedtages i Folketinget i april, med selve
>nedsættelsen kommer først omkring juli måned.

Og hvis vi så lige udskifter "med" med "men", så giver det
pludselig mening.

Non-Desperado

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-05 14:25

wrote in message news:trov31p4hqj906ma3t7turar3l5iia636k@4ax.com...

> Ja og nej.
> Beslutningen skal vedtages i Folketinget i april, med selve
> nedsættelsen kommer først omkring juli måned.

[klip]

Jeg mener nu, at jeg høre juni måned - dvs. før sommer...

/Kenneth

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 21-03-05 23:49

"Lasse Rønlev" <spamlasse@roenlev.dk> skrev :

>Mon der er lige så meget slid / værditab i det?
>(Sådan rent teoretisk) det er jo en gammel bil, så prisen pr. km. er jo ikke
>stor...

De der sølle 218km mærker du ingen steder, og slidmæssigt ville jeg
slet ikke tænke på det overhovedet - når motoren er varm er 300 eller
400 totalt ignorabelt

tidsmæssigt er der jo noget at vinde med færgen

(ahem - Hvis man tager den rigtige, vel at mærke ;)

--
jan@Fedtegreven.dk / jan@stevns.net

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 22-03-05 00:20

> [...]
> 400 totalt ignorabelt
>
> tidsmæssigt er der jo noget at vinde med færgen
>
> (ahem - Hvis man tager den rigtige, vel at mærke ;)

Ja godsfærgen er ikke et hit... Jeg mener det samme om de 218 km... Tak for
bekræftelse

Lasse

Fra : Soren Pedersen

Dato : 22-03-05 08:36

> tidsmæssigt er der jo noget at vinde med færgen

Hvordan det ?

Mvh
Søren - Holstebro

Fra : Finn Holmegaard

Dato : 22-03-05 19:45

> [...]
> 400 totalt ignorabelt
>
> tidsmæssigt er der jo noget at vinde med færgen
>
> (ahem - Hvis man tager den rigtige, vel at mærke ;)

Tja Holstebro -> Århus tager vel knap 2 timer til havnen, mødetid ½ time før
overfart 65 minutter også den resterende tid fra odden til københavn ca. 1½
time. Total rejsetid ca 5 timer.

Overbroen til københavn jvf. krak til rådhuspladsen 4 timer.

Derfor tager vi broen når vi tager turen

/Finn