Spørgsmål om Volvo V50 2.0 Diesel
Fra : Ukendt

Dato : 21-03-05 16:53

Hej Alle

Min chef påtænker at "investere" i subj. vogn, til trods for at jeg mener at
han skal have en Mazda 6 :)

Jeg mener tidligere at have hørt om Volvo-problemer, f.eks. med gearkasser
osv. og mine egne forældre havde en del bøvl med en S40 på et tidspunkt.

Erfaringer søges derfor, alle input modtages gerne :)

På forhånd tak

Lars B

Fra : Thomas

Dato : 21-03-05 18:28

> [...]
> et tidspunkt.
> Erfaringer søges derfor, alle input modtages gerne :)

Den nye V50 har jeg ikke hørt der skulle være problemer med.

Personligt synes jeg at Volvo'en slår Mazda'en på mange punkter (særlig
motor og design!!) og når han har pengene til at købe (og derefter blive
beskattet) af den væsentlig dyre Volvo, så er der jo ingen problemer heri :)
Jeg tror dog også Volvo'en har en del mere udstyr til den pris, da Mazda'en
kunne vælges i tre forskellige dustyrsversioner hvor den dyre kom en del
tættere på Volvo'ens pris.

Mazda 6 2,0 DE Comfort St.car 121hk/310nm, 329.829 kr.
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=4554

Volvo V50 2,0 D 136hk/340nm, 409.695 kr.
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=5265

Hvorfor vælger han iøvrigt diesel? Volvo's 5 cyl. 2,4 liters motor er jo en
genial motor - den kører kanon godt og m. en chip får 140hk versionen (til
kun 388.695 kr.) lige over 180hk.

--
Thomas Krath

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-05 18:38

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den nye V50 har jeg ikke hørt der skulle være problemer med.

Okay, vigtig info :)

> Personligt synes jeg at Volvo'en slår Mazda'en på mange punkter (særlig
> motor og design!!)

Jamen, ingen tvivl om at Volvo'en er lækker...

Det var heller ikke et spørgsmål om han skal vælge den ene, eller den anden,
det skal være en Volvo. Er ked af hvis jeg gav indtryk af, at jeg ville
overbevise ham om andet :)

> Hvorfor vælger han iøvrigt diesel? Volvo's 5 cyl. 2,4 liters motor er jo
> en genial motor - den kører kanon godt og m. en chip får 140hk versionen
> (til kun 388.695 kr.) lige over 180hk.

Han kører flere gange om ugen fra Frederiksberg til Horsens, og også til
nord Jylland, så det er et spørgsmål om økonomi.

> --
> Thomas Krath

Lars B

Fra : Thomas

Dato : 21-03-05 18:43

> Han kører flere gange om ugen fra Frederiksberg til Horsens, og også
> til nord Jylland, så det er et spørgsmål om økonomi.

Har i regnet på det? Jeg synes ikke det er alle diesel motor der er lige
imponerende (jeg kender dog ikke lige tallene på de omtalte Volvo'er).

--
Thomas Krath

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-05 19:14

> Har i regnet på det?

Det blander jeg mig ikke så meget i :)

Jeg synes blot tidligere at have læst om problemer med nogle Volvo modeller,
og lovede ham lige at checke op på, om andre kunne opfriske min hukommelse.

> Jeg synes ikke det er alle diesel motor der er lige imponerende (jeg
> kender dog ikke lige tallene på de omtalte Volvo'er).

Heller ikke jeg.

> --
> Thomas Krath

Lars B

Fra : Leo Jensen

Dato : 21-03-05 20:14

> Heller ikke jeg.

18.2 km/l EU norm.

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-05 20:22

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> 18.2 km/l EU norm.

Det er jo ikke dårligt.

Du havde været ude at kigge på sådan en vogn? Hvad er dit indtryk, ud over
at der var for lidt plads på bagsædet?

Lars B

Fra : Leo Jensen

Dato : 21-03-05 21:30

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er jo ikke dårligt.
>
> Du havde været ude at kigge på sådan en vogn? Hvad er dit indtryk, ud over

Den er flot indvendigt, lækkert skruet sammen, kommer frisk omkring
hjørnerne uden man sidder med følelsen af at man kunne komme til at 'tabe'
den. Gode sæder, mange justeringsmuligheder, men jeg har da spekuleret over
justeringsarbejdet hver gang konen og jeg bytter bil. Vores Civic er noget
nemmere: Jeg skal helt tilbage og ned, hun skal helt frem og op....
Jeg har kun kørt 1.6 og 1.8 benzin da jeg betaler selv...
1.6: Rigelig motorstøj under acceleration, indsugningsstøj, virker næsten
som om støjen er der for at simulere at det går stærkt Lidt mystisk
speederrespons: først sker der ingenting, derefter kommer det hele. Ikke
meget overskud, men trods alt brugbart. Man vænner sig garanteret til det.
1.8: Meget mere kontant speederrespons. Lige så godt som min Civic.
Rimeligt bagagerum, lidt slasket dækken. Skoda gør det bedre.
Fin affjedringskomfort i V50 1.8 på 17", S40 1.6 på 15 eller 16" virkede
mere stødende. Lidt mystisk.

Leo Jensen, Honda Civic 1.6 ES 2001

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-03-05 22:03

> Personligt synes jeg at Volvo'en slår Mazda'en på mange punkter...

Helt enig..

Specielt særlig designet på Volvoen er klasser bedre end på Mazda 6. Der er
helt andre elegante og tidsløse linier.

> Hvorfor vælger han iøvrigt diesel? Volvo's 5 cyl. 2,4 liters motor er jo
> en genial motor - den kører kanon godt og m. en chip får 140hk versionen
> (til kun 388.695 kr.) lige over 180hk.

....og dieselmotoren får formentlig knap 170 hk.

170hk/400Nm er efter min mening LANGT at foretrække fremfor 180hk/240 Nm.
Samtidig har man en bedre driftsøkonomi samt formentlig en lavere
afskrivning.

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas

Dato : 21-03-05 22:50

> 170hk/400Nm er efter min mening LANGT at foretrække fremfor 180hk/240
> Nm. Samtidig har man en bedre driftsøkonomi samt formentlig en lavere
> afskrivning.

Du har jo hørt Volvo's 5 cyl. motorer, så du må da vide at den er klart
bedre end diesel udgaven! :) Den lyder og trække bare såå godt!

--
Thomas Krath

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-03-05 23:41

> Du har jo hørt Volvo's 5 cyl. motorer, så du må da vide at den er klart
> bedre end diesel udgaven! :) Den lyder og trække bare såå godt!

Enig - den lyder meget lækkert..

....men du har da prøvet 400 Nm, så du må da vide, at dét klart bedre end
benzinudgaven. Den trækker og føles bare såå godt!

)

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas

Dato : 21-03-05 23:40

> ...men du har da prøvet 400 Nm, så du må da vide, at dét klart bedre
> end benzinudgaven.

Jo, men det er stadigvæk kun 4 cyl. og turbo... + total ringe motorlyd.

> Den trækker og føles bare såå godt!

Skrid ;)

--
Thomas Krath

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-03-05 13:34

> Skrid ;)

Ha-ha..

/Jan W Nielsen
TDi - power når du træder på speederen...

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-05 23:46

> Helt enig..
>
> Specielt særlig designet på Volvoen er klasser bedre end på Mazda 6. Der
> er helt andre elegante og tidsløse linier.

Jaja, jeg kunne jo heller ikke overbevise ham :)

Det var heller ikke det spørgsmålet gik så meget på, mere erfaringer med
Volvo'en.

Lars B

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-03-05 13:36

> Det var heller ikke det spørgsmålet gik så meget på, mere erfaringer med
> Volvo'en.

Det er jo stadig en meget ny bil, hvorfor det empiriske grundlag ikke er
overvældende..

....bilen får dog fremragende anmeldelser - og jeg synes personligt, den er
hamrende lækker... i stationcar..

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-05 12:14

> [...]
> overvældende..
>
> ...bilen får dog fremragende anmeldelser - og jeg synes personligt, den er

Jamen, så er der jo ingen ko på isen :)

Han får min (og jeres) anbefaling...

> /Jan W Nielsen

Lars B