Og der blev lys....
Fra : Henrik B.

Dato : 21-03-05 15:53

Hej.

Så fik jeg købt et sæt HiD-pærer til min bil - herfra:
http://www.xenonkit.dk/

Fik tid til at montere dem idag. Sættet kommer i en meget fin æske, med alt
hva der skal bruges inkl. pærer, ledninger, elektronikbokse. Ja sågar
skruer, skriver og møtrikker. Der medfølger også 5 - 6 strips, som røg
direkte i skraldespanden! Der vedlægger ligeledes en kort
monteringsbeskrivelse på dansk - meget fint.

Et nærmere kig på æsken afslører absolut INTET om produktet. Ingen spec's
eller produktionsland. Et godt gæt er fjernøsten. Umiddelbart vil man rynke
på næsen af dette. Men når først man åbner æsken viser det sig at sættet er
enddog MEGET flot lavet. Pærerne er i beskyttende "plastikrør". Og alle
ledninger er dimensioneret kraftigt. Der er gummikappe til gennemføringen
ved lygterne, så det forbliver tæt, ligesom alle stikkene er forsynet med
gummimembraner, der sørger for at der ikke trænger vand ind i stikkene. Jeg
har H1-lygter, og HiD-pærerne passede perfekt i soklerne. Meget, meget fint
lavet.

Ang. monteringen, så tog det meget præcist 45 minutter, fra jeg sagde: Nu
går jeg igang, og indtil værktøjet var hængt på plads.

Nu glæder jeg mig blot til en køretur i aften, så jeg kan nyde det nye lys.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : BJ

Dato : 21-03-05 15:56

KLIP

> Så fik jeg købt et sæt HiD-pærer til min bil - herfra:

Kan sætte også styre automatikken (høj og lav lygteføring). Du har jo
lygtevaskere monteret...?

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 21-03-05 16:00

> Kan sætte også styre automatikken (høj og lav lygteføring). Du har jo
> lygtevaskere monteret...?

Nope. Det kræver en god lygte indstilling, og så indimellem lidt manuelt
arbejde fra instrumentbordet, når man har læs på.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : BJ

Dato : 21-03-05 16:02

KLIP

> Nope. Det kræver en god lygte indstilling, og så indimellem lidt manuelt
> arbejde fra instrumentbordet, når man har læs på.

Så må du jo håbe på, synsmanden næste gang har lidt forståelse for "manuelt
arbejde"...:)

--
Bjørn J.

Fra : Thomas

Dato : 21-03-05 18:31

> Så må du jo håbe på, synsmanden næste gang har lidt forståelse for
> "manuelt arbejde"...:)

Det kan sikkert afmonteres på 45min. igen ;) Dog meget belastende for os
der ligger foran ham....

--
Thomas Krath

Fra : Henrik B.

Dato : 21-03-05 23:05

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kan sikkert afmonteres på 45min. igen ;) Dog meget belastende for os
> der ligger foran ham....

Nope, tilbage konverteringen tager under 5 min.

Og hvorfor belastende for dig foran? Mine lygter er korrekt justeret. Og det
er jo ikke en gyngehest jeg kører i.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Thomas

Dato : 21-03-05 23:12

> Og hvorfor belastende for dig foran? Mine lygter er korrekt justeret.
> Og det er jo ikke en gyngehest jeg kører i.

Trust me - hver gang motorvejen er lidt bulet, så bliver ham foran godt
blændet... desværre, for det ser vild fedt ud det lys der :)

.... men, så må man jo bare køre fra dig ;)) *LOL*

--
Thomas Krath

Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-05 13:47

> Trust me - hver gang motorvejen er lidt bulet, så bliver ham foran godt
> blændet... desværre, for det ser vild fedt ud det lys der :)

Hvis du lægger mærke til det, så er det faktisk ikke det store problem med
blænding, når man har almindelige lygteglas. Der hvor problemet er størt, er
når man møder de nye type lygter, med klart glas, og en lille rund optik,
dér skal der så lille en bevægelse til, at reguleringen ofte ikke er hurtig
nok. Oplever tit problemet på Fiat og MB.

Tager du de første MB'er - f.eks. E-klassen - hvor de også benytter HiD
pærer i "gammeldags" lygter, så er det meget sjældent at se blænding fra
dem.

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : ChipMIK

Dato : 21-03-05 16:42

Henrik B. wrote:
> [...]
> går jeg igang, og indtil værktøjet var hængt på plads.
>
> Nu glæder jeg mig blot til en køretur i aften, så jeg kan nyde det nye lys.

Ebay priser:

H1-H7 ca. 145-160 Pund vha. "buy now"
H4 priser ca. 210 Pund vha. "buy now"

+ levering ca. 15 Pund...ialt ca. kr. 1920 for H1-H7 og 2475 for H4 inc.
fragt...

MVH

ChipMIK

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-03-05 16:54

ChipMIK wrote:
> Ebay priser:
>
> H1-H7 ca. 145-160 Pund vha. "buy now"
> H4 priser ca. 210 Pund vha. "buy now"
>
> + levering ca. 15 Pund...ialt ca. kr. 1920 for H1-H7 og 2475 for H4
> inc. fragt...

Det er intet problem at få sæt billigt...
Man kan også få biler fra 100.000 kr. og opad...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : BJ

Dato : 21-03-05 16:58

meddelelse news:423eed8d$0$242$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Det er intet problem at få sæt billigt...

Korrekt, men det er skide irriterende, når det kan henføres til ens egen
forretning.

Eller er det altid o.k....;)

--
Bjørn J.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-03-05 17:17

BJ wrote:
> Korrekt, men det er skide irriterende, når det kan henføres til ens
> egen forretning.

Det har jeg INTET problem med...

Hvis du drømmer om at mine kunder kommer fra denne NG, så er du velkommen...

Det eneste der er skide irriterende er et generalt problem, nemlig at alt er
optimeret efter at det skal være så billigt som muligt...

Min far har en cykel der er ca. 30 år gammel... Kan en cykel i dag holde så
længe?

> Eller er det altid o.k....;)

Niks. Jeg betaler gerne for kvalitet...

Fra : BJ

Dato : 21-03-05 17:18

meddelelse news:423ef314$0$239$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Det har jeg INTET problem med...

Fint, fint.

> Hvis du drømmer om at mine kunder kommer fra denne NG, så er du
> velkommen...

Det kunne jeg ikke drømme om.

> Det eneste der er skide irriterende er et generalt problem, nemlig at alt
> er optimeret efter at det skal være så billigt som muligt...

Det er jo det *alle* vil have.

> Min far har en cykel der er ca. 30 år gammel... Kan en cykel i dag holde
> så længe?

Det ved jeg ikke. Har ikke ejet et cykel de sidste 30 år.

> Niks. Jeg betaler gerne for kvalitet...

Så er vi da i hvert fald 2.

--
Bjørn J.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-03-05 17:29

BJ wrote:
> Det kunne jeg ikke drømme om.

godt så. Det ville sgu også være en kedelig drøm...

> Det er jo det *alle* vil have.

Ja, desværre...

Fra : ChipMIK

Dato : 21-03-05 18:40

Morten Fruergaard wrote:

> [...]
> optimeret efter at det skal være så billigt som muligt...
>
> Min far har en cykel der er ca. 30 år gammel... Kan en cykel i dag holde så

Hej

Jeg har selv været ved at checke priser på xenon-lygter rundt
omkring.....at du så skulle mene dine lygter er bedre kvalitet...fint
nok...det mener sælgeren på ebay nok også....

jeg havde faktisk NADA ide om det var 1 der færdes "herinde" der havde
den hjemmeside...jeg havde skrevet det alligevel....

Taget ud fra teksten: Ingen spec's eller produktionsland. Et godt gæt er
fjernøsten......for derefter: Umiddelbart vil man rynke på næsen af
dette. Men når først man åbner æsken viser det sig at sættet er enddog
MEGET flot lavet.

Fint nok et OEM produkt fra fjernøsten....ligesom 99.99 % af alt andet
hjemme-elektronik der købes idag......er den længere ?

Jeg skriver bare her at der findes væsentlig billigere alternativer, som
jeg personligt ville have valgt..... Det er alt...dit produkt er sikkert
fint nok...måske også til prisen...om 30 år er det nok desværre
ligemeget om det blev SCO eller føtex-cyklen hvem kan se forskel
?....alt er jo idag no-name produkter og skal holde garantien ud + 5
timer...er det ikke sådan det er ?

MVH

ChipMIK

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-03-05 19:00

ChipMIK wrote:
> [...]

> omkring.....at du så skulle mene dine lygter er bedre kvalitet...fint
> nok...det mener sælgeren på ebay nok også....

Sikkert. Det mener Lada jo også... Jeg mener blot der er forskel på en dansk
forretning og så noget Ebay...

> jeg havde faktisk NADA ide om det var 1 der færdes "herinde" der havde
> den hjemmeside...jeg havde skrevet det alligevel....

Det er du også 100 % velkommen til...

> Fint nok et OEM produkt fra fjernøsten....ligesom 99.99 % af alt andet
> hjemme-elektronik der købes idag......er den længere ?

Ikke længere end at mange andre sæt bl.a. ikke passer 100 % til bilen - der
skal man selv til at tilpasser soklen...

> Jeg skriver bare her at der findes væsentlig billigere alternativer,
> som jeg personligt ville have valgt..... Det er alt...

Fair nok. Jeg ville ikke...

> om 30 år er det nok desværre ligemeget om det blev SCO eller føtex-cyklen
> hvem kan se forskel
> ?....alt er jo idag no-name produkter og skal holde garantien ud + 5
> timer...er det ikke sådan det er ?

Jo, desværre for mange produkter...
Men biler holder jo længere... Og derfor skulle udstyret til dem også
gerne...

Fra : ChipMIK

Dato : 21-03-05 19:30

Morten Fruergaard wrote:

> Hej.

Hej :)

> Sikkert. Det mener Lada jo også... Jeg mener blot der er forskel på en dansk
> forretning og så noget Ebay...
Begge dele er på nettet...på Ebay er der rating på sælgeren. Jeg har
købt 26 ting uden store problemer...er der noget er langt de fleste til
at snakke med...akuurat som real-life :)

> Det er du også 100 % velkommen til...

:)

> Ikke længere end at mange andre sæt bl.a. ikke passer 100 % til bilen - der
> skal man selv til at tilpasser soklen...

Skal sikkert nok passe på "nogle"

> Fair nok. Jeg ville ikke...

> Jo, desværre for mange produkter...
> Men biler holder jo længere... Og derfor skulle udstyret til dem også
> gerne...

DVS. du har 30 års garanti på :) he he :)

Det er sku nok godtnok altsammen ;)

At du gider knævre her viser jo også du bekymrer dig om varen, min
"mission" er at gøre opmærksom på når noget kan "findes
billigere"...........kvalitet....tja gæt engang.....det er sku vist
mange år siden nogen har lavet det sidst ;)

Hygge

ChipMIK

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-03-05 19:40

ChipMIK wrote:
> Begge dele er på nettet...på Ebay er der rating på sælgeren.

Ja, på selve købet... Ikke på det efterfølgende...
Jeg har selv købt bl.a. en ATV på Ebay. Da batteriet gik efter 1 md var der
ingen kære mor...

> Skal sikkert nok passe på "nogle"

Ja, i hvert fald dem, der tidligere er henvist til...

> DVS. du har 30 års garanti på :) he he :)

Niks. Det har end ikke Ferrari...

> billigere"...........kvalitet....tja gæt engang.....det er sku vist
> mange år siden nogen har lavet det sidst ;)

Ikke helt enig... Det kan stadig findes - man skla blot lede...

Men når man køber over nettet er det svært at se om det er kvali eller ej.
Derfor kan man kun holde sig til prisen...

Fra : Henrik B.

Dato : 21-03-05 23:11

"ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev i en meddelelse

> Begge dele er på nettet...på Ebay er der rating på sælgeren. Jeg har købt
> 26 ting uden store problemer...er der noget er langt de fleste til at
> snakke med...akuurat som real-life :)

Sælgeren kan være nok så flink på Ebay. Men finder du bagefter ud af at
tilpasning eller brugsværdien halter, er det spildte penge. Desforuden har
jeg netop hørt om andre med monteringsproblemer m.v. på andre sæt. Det er
bl.a. det jeg fortæller at der overhovedet ikke er. Derudover er der ved
mange sæt behov for større sikring til forlygterne, p.g.a. strømtrækket.
Dette er heller ikke nødvendigt hér. Der angives også at strømmen til
lygterne afbrydes i tilfælde af en ulykke - hvor mange andre sæt gør dét?
Dette sæt virker - trods fjernøstlig produktion - MEGET professionelt lavet.
Det virker ikke som om der er gået på kompromis med noget som helst (ud over
de medfølgende strips). Dette vil jeg gerne betale for.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Thomas

Dato : 21-03-05 23:16

> medfølgende strips). Dette vil jeg gerne betale for.

Hvordan lyser det så??? :))

--
Thomas Krath

Fra : Henrik B.

Dato : 21-03-05 23:31

> Hvordan lyser det så??? :))

Kanones........ ))

(Dårlige) Billeder:
http://www.saabklub.dk/Saabklubdk/Xenon01.jpg
http://www.saabklub.dk/Saabklubdk/Xenon02.jpg
http://www.saabklub.dk/Saabklubdk/Xenon03.jpg

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : ChipMIK

Dato : 21-03-05 23:52

Henrik B. wrote:
> "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
ARRRGH det er jo en Opel....DER røg din troværdighed......ROFL :)

ChipMIK

Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-05 00:06

> ARRRGH det er jo en Opel....DER røg din troværdighed......ROFL :)

Du har netop demonstreret din uvidenhed.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : ChipMIK

Dato : 22-03-05 00:49

Henrik B. wrote:
> "ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev i en meddelelse

> Du har netop demonstreret din uvidenhed.

> [...]

Hvis ikke Saab idag er Opel...hvad er det så ? :)

ChipMIK

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 22-03-05 08:13

ChipMIK <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev :

>Hvis ikke Saab idag er Opel...hvad er det så ? :)

At GM der ejer Opel, også ejer SAAB, gør ikke nødvendigtvis en SAAB
til en Opel .....

--
jan@Fedtegreven.dk / jan@stevns.net

Fra : Roberto Saldo

Dato : 22-03-05 09:33

jan@fedtegreven.dk wrote:

> At GM der ejer Opel, også ejer SAAB, gør ikke nødvendigtvis en SAAB
> til en Opel .....

Samme som: er en Volvo så også en Ford eller en Ford en Mazda eller omvendt??

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-05 19:36

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Samme som: er en Volvo så også en Ford eller en Ford en Mazda eller
> omvendt??

Lad mig sige det sådan: "Man er jo ikke stolt af at have farisærer /
gøgeunger som Volvo og Mazda i stalden hos et fint mærke....men konkurrencen
kan jo tvinge selv en nøgen kvinde at spinne"

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 22-03-05 21:20

KLIP

> Lad mig sige det sådan: "Man er jo ikke stolt af at have farisærer /
> gøgeunger som Volvo og Mazda i stalden hos et fint mærke....men
> konkurrencen kan jo tvinge selv en nøgen kvinde at spinne"

'A ve' ha' en Jundai Sonata å' den ska' vær' blå..

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-05 13:18

> Hvis ikke Saab idag er Opel...hvad er det så ? :)

Som du ser, har andre allerede svaret. Derudover er min bil udviklet på et
tidspunkt hvor end ikke GM var det mindste inde i billedet - meget
tværtimod.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : ChipMIK

Dato : 22-03-05 18:11

Henrik B. wrote:

> Som du ser, har andre allerede svaret. Derudover er min bil udviklet på et
> tidspunkt hvor end ikke GM var det mindste inde i billedet - meget
> tværtimod.

Utroligt......du reagerer akkurat som min kollega der også har en Opelsk
Saab (samme model 9000 2.0 turbo?) :):)

Ha for pokker da lidt humor...hvis jeg har fornærmet dig...sorry...de
fleste herinde ka tåle lidt røg...om du har opel eller saab...whatever
jeg har ford & har igen købt ford...og tja det er alle sku nok heller
ikke enig i at det er en ok bil...men det er jo for pokker stadig kun en
bil...ikke konen der er gjort grin af

ChipMIK

Fra : BJ

Dato : 22-03-05 18:13

"ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev i en meddelelse

KLIP

Det er sg'u for fristende....

> ...men det er jo for pokker stadig kun en bil...ikke konen der er gjort
> grin af

..... han har kun bilen...;)

--
Bjørn J.

Fra : ChipMIK

Dato : 22-03-05 19:02

BJ wrote:
> "ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev i en meddelelse
>
> KLIP
>
> Det er sg'u for fristende....

> .... han har kun bilen...;)

DAMN så blir jeg sku nok upopulær nu

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 22-03-05 23:36

ChipMIK <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev :

>Ha for pokker da lidt humor...

En mand der kører SAAB, har netop humor ;)

bilen gi'r ham nok ikke meget at grine ad - hehe...

--
jan@Fedtegreven.dk / jan@stevns.net

Fra : Henrik B.

Dato : 24-03-05 00:00

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> En mand der kører SAAB, har netop humor ;)

Huh?

> bilen gi'r ham nok ikke meget at grine ad - hehe...

2 x Huh??

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 24-03-05 13:20

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev :

>Huh?

>2 x Huh??

Jeg driller !

Man har humor, når man kører i en bil, de fleste ikke lægger mærke til
i trafikken før den lægger fra land med et brag.

--
jan@Fedtegreven.dk / jan@stevns.net

Fra : Henrik B.

Dato : 25-03-05 16:16

> Jeg driller !

I know.

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-03-05 18:04

> Huh?

Det står for Hovedstadens Udviklingsråd..

www.hur.dk

/Jan W Nielsen

Fra : ChipMIK

Dato : 24-03-05 18:57

www.ROFL.LOL

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 24-03-05 22:14

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Det står for Hovedstadens Udviklingsråd..

Nope ....

Huh er også det udtryk man får, hvergang de udtaler sig

(De - der overhovedet gav HUR nogen myndighed, aner vist ikke
synderligt meget om konsekvensen af deres gerning)
--
jan@Fedtegreven.dk / jan@stevns.net

Fra : John Sahl

Dato : 21-03-05 17:14

Morten Fruergaard wrote:
> Det er intet problem at få sæt billigt...
> Man kan også få biler fra 100.000 kr. og opad...

Der florerer dog nogen af de billige sæt rundt omkring hvor folk
oplever at både pærer og ballaster ikke holder godt nok.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-03-05 17:20

John Sahl wrote:

> Der florerer dog nogen af de billige sæt rundt omkring hvor folk
> oplever at både pærer og ballaster ikke holder godt nok.

Yes, Præcis som biler til 100.000 kr. ikke holder så godt som en til 300.000
kr..

Fra : BJ

Dato : 21-03-05 17:20

meddelelse news:423ef395$0$242$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Yes, Præcis som biler til 100.000 kr. ikke holder så godt som en til
> 300.000 kr..

Så skulle de sg'u have sat en gearkasse i min potte fra en som koster
300.000,- kr...)

--
Bjørn J.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-03-05 17:29

BJ wrote:
> Så skulle de sg'u have sat en gearkasse i min potte fra en som koster
> 300.000,- kr...)

Niks. Så var den gået i stykker efter 50.000 km...

Hellere fra en Ferrari...

Fra : BJ

Dato : 21-03-05 17:29

meddelelse news:423ef5d7$0$246$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Hellere fra en Ferrari...

Du goeeste som om gearkassen ikke var dyr nok.

Det ville jo betyde, i runde tal, 3 gange så meget...

--
Bjørn J.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-03-05 18:07

BJ wrote:
> Det ville jo betyde, i runde tal, 3 gange så meget...

He he...

Håber jeg er mere heldig med den jeg henter på torsdag... :-|

Fra : Thomas

Dato : 21-03-05 18:33

> Håber jeg er mere heldig med den jeg henter på torsdag... :-|

Er det også med aut.gear?

--
Thomas Krath

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-03-05 19:01

Thomas wrote:

> Er det også med aut.gear?

Jep.

Fra : John Sahl

Dato : 21-03-05 17:25

BJ wrote:
> Så skulle de sg'u have sat en gearkasse i min potte fra en som koster
> 300.000,- kr...)

Hehe, har du egentligt overvejet hvad der skal erstatte den svenske
traktor?

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : BJ

Dato : 21-03-05 17:34

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hehe, har du egentligt overvejet hvad der skal erstatte den svenske
> traktor?

Det er faktisk svært, så jeg har overvejet at den skal køre 3 år mere.

Sagt på en anden måde, jeg afventer, hvad der vil ske på
registreringsafgiftsområdet...;)

Dog er én ting sikker, den næste skal være med udvidet fabriksgaranti
(servicekontrakt) som nok dukker op på det tyske marked indenfor
overkommelig fremtid.

BMW kalder og siger deres en verdensomspændende og følger naturligvis bilen.

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-05 21:01

> [...]
>
> KLIP

> Så skulle de sg'u have sat en gearkasse i min potte fra en som koster

Køb Ford næste gang. Min mondeo runder snart 300.000 Km uden at den virker
det mindste træt. Jeg kunne faktisk stille tælleren på 150.000 og jeg
tvivler på at nogen ville kunne se det

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 21-03-05 21:22

Tom wrote:
> Køb Ford næste gang. Min mondeo runder snart 300.000 Km uden at den
> virker det mindste træt. Jeg kunne faktisk stille tælleren på 150.000
> og jeg tvivler på at nogen ville kunne se det

Nu er Ford'en jo så vidt jeg husker ikke belemret med en
voldsom masse Hk/Nm der belaster gearkassen specielt
meget, så det er nok ikke en fair sammenligning

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Thomas

Dato : 21-03-05 22:51

> Nu er Ford'en jo så vidt jeg husker ikke belemret med en
> voldsom masse Hk/Nm der belaster gearkassen specielt
> meget, så det er nok ikke en fair sammenligning

Nej, får de samme effekt som BJ's Volvo, så holder gearkassen sgutte 300.000
km - knap halvdelen (taler af personlig erfaring)!

--
Thomas Krath

Fra : Henrik B.

Dato : 21-03-05 23:14

> Nu er Ford'en jo så vidt jeg husker ikke belemret med en
> voldsom masse Hk/Nm der belaster gearkassen specielt
> meget, så det er nok ikke en fair sammenligning

*ROFL*

Nej, jeg har også hørt "skrækhistorier" om Ford Mondeo'er, der når de først
taber fart hen over Kassel, ikke kan komme op (i fart) igen....

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Henrik B.

Dato : 21-03-05 23:13

> Så skulle de sg'u have sat en gearkasse i min potte fra en som koster
> 300.000,- kr...)

P.S. Har din bekendte med 9-5'eren fået penge retur fra Saab, for sin
motor-rep.? Hvis ikke, så kan jeg oplyse at Saab er påbegyndt
tilbagebetalinger på både 20.000 og 30.000,- på disse rep. Bare til
orientering.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : BJ

Dato : 21-03-05 23:36

KLIP

> [...]
> motor-rep.? Hvis ikke, så kan jeg oplyse at Saab er påbegyndt
> tilbagebetalinger på både 20.000 og 30.000,- på disse rep. Bare til

Han får sandsynligvis ikke en jante.

Bilen har ikke under det totale ejerskab været serviceret på et aut.
Suppe-værksted .... (som åmmm det skulle være en garanti i sig selv...;(..).

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 21-03-05 23:41

> Han får sandsynligvis ikke en jante.
>
> Bilen har ikke under det totale ejerskab været serviceret på et aut.
> Suppe-værksted .... (som åmmm det skulle være en garanti i sig
> selv...;(..).

Det er vel et forsøg værd. De har jo erkendt problemet.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : BJ

Dato : 21-03-05 23:47

KLIP

> Det er vel et forsøg værd. De har jo erkendt problemet.

Så vidt jeg er orienteret, har det allerede været forsøgt, men den danske
forhandler/importør mener ikke, det vil gå igennem.

(Jeg ville nu ikke stille mig tilfreds med det svar).

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 21-03-05 23:51

> Så vidt jeg er orienteret, har det allerede været forsøgt, men den danske
> forhandler/importør mener ikke, det vil gå igennem.
>
> (Jeg ville nu ikke stille mig tilfreds med det svar).

Ej heller hér. Jeg fik forøvrigt min info fra Jørn Boesen, hos Tegllund i
Vejle...

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : BJ

Dato : 21-03-05 23:53

KLIP

> Ej heller hér. Jeg fik forøvrigt min info fra Jørn Boesen, hos Tegllund i
> Vejle...

Jeg er lidt usikker på forhandlere, da bilen er købt brugt i Århus, men den
nye ejer bor i KBH.

Jeg vil da orientere mig igen ellers må jeg have fat i Jørn.

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-05 20:59

> Der florerer dog nogen af de billige sæt rundt omkring hvor folk
> oplever at både pærer og ballaster ikke holder godt nok.

Det jeg købte fra ebay var mærkevare
Elektronik fra Hella og pærer fra Philips

skidtet fungerer upåklageligt selv efter 1 år med kørelys hver dag.

--
Tom