Gulpladebil til 50.000?
Fra : KNL DtP

Dato : 21-03-05 12:53

Hej.

Jeg er på udkig efter et brugt køretøj, og har 40-50.000 at gøre godt med.
Det skal ikke være en hurtigløber, ej heller jordens smarteste bil.
Driftsikkerhed og kørselsøkonomi vægter højere.

Da bilen typisk kun skal kunne huse én, max. to personer, har jeg overvejet
om det var smart at købe en momsfri gulpladebil uden bagsæder:

Ford Escort 1,6i CL van, benzin. 1998, 190.000 km, 40.000 kr.
VW Golf 1,6 TD van, diesel. 1990, 228.000 km, 40.000 kr.

Er det noget jeg bør være opmærksom på med biler, som har rundet tæt på de
200.000 km? Bør jeg vælge benzin eller diesel? Sidstnævnte bil kan vel køre
18-20 km/l og diesel er billigst i indkøb. Hvad med småture (~ 10 km) i en
15 år gammel diesel?

En anden mulighed var at købe en ganske almindelig hvidpladet, tredørs
benzinbil. Her er markedet jo betydeligt større - nogen forslag og
mærker/modeller jeg bør undgå?

På forhånd tak!

Kristian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-03-05 14:05

KNL DtP wrote:
> Er det noget jeg bør være opmærksom på

Ja, hvis den er fra efter 2. juni 1998 kommer der en tillægsafgift på for
privat anvendelse af en gyuleplade bil.
Hvis totalvægten er over 2T, så koster det ca. 5.000 kr. ekstra. Hvis den er
under 2T, så er den næsten til at betale...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Martin Helsted

Dato : 21-03-05 22:17

http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=619209&page

jeg har sådan en her hvis det kunne have interasse..

mvh

martin

Fra : KNL DtP

Dato : 22-03-05 11:39

"Martin Helsted" <mailXX@XXhelsted-el.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har sådan en her hvis det kunne have interasse..

(VW Transporter 2,4 D)

Hvor mange km har sådan en i sig - den du linker til har kørt 330.000 km?
Hvor langt kører den på literen ved alm. landevejskørsel?

MVH

Kristian

Fra : Martin Helsted

Dato : 22-03-05 17:17

> (VW Transporter 2,4 D)
>
> Hvor mange km har sådan en i sig - den du linker til har kørt 330.000 km?
> Hvor langt kører den på literen ved alm. landevejskørsel?

den køre ca 12km/ L det er en ældre sag, men den køre uden problemer og har
aldrig voldt mig problemer..
den holder på lolland ved sakskøbing

mvh martin