Importere bil på gule plader - regler?
Fra : Michael Pagh

Dato : 20-03-05 21:25

Daws i gruppen.

Jeg overvejer at importere en Volvo 850 T5 Stc. fra Tyskland.

Men hvad er der af krav i DK, når den indregistreres?
Man skal jo have vægt tavle, men hvad med det gitter bag ved føresædet?

Kan man nøjes med bare at pille bagsædet ud, smække vægttavle på og evt. det
gitter? Eller er der mere der skal laves om?

Jeg fandt for et stykke tid siden, en side omkring regler for gul plade
biler, men kan selvfølgelig ikke finde den igen.
Jeg ved godt der har været mange tråde omkring import, men synes ikke jeg
har set en omkring mit emne.

På forhånd tak.

MVH
Michael Pagh

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 21-03-05 07:08

En helt masse bits fra Michael Pagh til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Kan man nøjes med bare at pille bagsædet ud, smække vægttavle på og evt. det
> gitter? Eller er der mere der skal laves om?

Følgende var hvad min (frit efter hukommelsen) gennemgik:

1) Fjerne bagsæder (surprise :)).
2) Montering af gitter bag førersædet.
3) Fjerne/frakoble rudehejs og slå børnesikring til (bagdøre i en gulpladebil,
må ikke kunne åbnes indenfra og vinduerne i dem, må heller ikke kunne rulles
ned).
4) Afbrøde ventilationskontrol bagi.
5) Sætte vægttavler på.

Når så bilen er blevet synet og indregistreret, er det nærliggende at aktivere
rudehejsen og ventilationskontrollen bagi igen :)

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"One woman's Titanic is another woman's Love Boat"
-- Sarah Jessica Parker as Carrie Bradshaw in 'Sex & the City'

Fra : Michael Pagh

Dato : 21-03-05 08:54

> [...]
> aktivere
> rudehejsen og ventilationskontrollen bagi igen :)

Hej Henrik

Mange tak for svaret.
Det lyder jo som om at det er til at overkomme.

MVH
Michael Pagh

Fra : Thomas

Dato : 21-03-05 18:34

> Når så bilen er blevet synet og indregistreret, er det nærliggende at
> aktivere rudehejsen og ventilationskontrollen bagi igen :)

Kontrollere de det ved bilsyn?

--
Thomas Krath

Fra : Hans Paulin

Dato : 21-03-05 23:49

Thomas skrev:

> Kontrollere de det ved bilsyn?

Gjorde de ikke i de 13 år jeg kørte van.
Hans

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-03-05 07:35

Hans Paulin wrote:

> Gjorde de ikke i de 13 år jeg kørte van.

Der er forskel på syn af en allerede godkendt varevogn og så en nyimporteret
varevogn...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 23-03-05 17:08

En helt masse bits fra Thomas til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Kontrollere de det ved bilsyn?

Tjaeh - min blev det da kontrolleret på v. indregistreringssynet. Men som med
så meget andet, er der nok også forskel på det, og jeg har aldrig hørt om, at
de har gjort det ved det alm. periodiske syn.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Mr. Morrison. How 'bout comming down from there and make a record?"
-- Michael Wincott as Paul Rothchild in 'The Doors'