turbo lyde uden turbo.??
Fra : Anders E. Larsen

Dato : 20-03-05 08:42

Hej..

jeg har en mondeo 1,8i 16v fra 94 jeg har lagt mærke til at den når man
lytter godt efter ligesom "fløjter" lige som en bil med turbo, men min bil
har sku ingen turbo... tror jeg da ikke den er da hurtig mennn

kan det være et forvarsel om at der er noget det er galt eller hvad, lyden
kommer ude fra motrorummet af.

Anders

Fra : Olesen

Dato : 20-03-05 09:27

"Anders E. Larsen" <ae@aab-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har sku ingen turbo... tror jeg da ikke den er da hurtig mennn
>
> kan det være et forvarsel om at der er noget det er galt eller hvad, lyden

Kileremmen ?

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-05 10:08

> "Anders E. Larsen" <ae@aab-net.dk> skrev i en meddelelse

Sådan lød min forrige bil også - inden remstrammerlejet gav op, og medførte
større havari. Få cheket remstrammerlejet NU!
Mvh/Lars

Fra : Anders E. Larsen

Dato : 20-03-05 11:02

Hej...

jamen remstrammerhjulet og ventilatorremmen blev altsammen skiftet sidst i
januar månede hos FORD så der burde da ikke være noget!!!

Anders

Fra : Madsen

Dato : 20-03-05 11:20

> Hej...
>
> jamen remstrammerhjulet og ventilatorremmen blev altsammen skiftet sidst i
> januar månede hos FORD så der burde da ikke være noget!!!

Nu står FORD jo for Fejl Og Reparationer Dagligt!

Jacob

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-03-05 11:49

Hej!

Madsen wrote:

> "Anders E. Larsen" <ae@aab-net.dk> skrev i en meddelelse

> Nu står FORD jo for Fejl Og Reparationer Dagligt!

Jamen, iflg. ovenstående har stumperne da holdt i 1½ måned allerede?

Og iøvrigt, Ford er skam ikke bedre/værre end så mange andre mærker...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Propellen

Dato : 20-03-05 16:36

"Madsen" <Q@2.DK> skrev <423d4e23$0$652$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>
i dk.fritid.bil:

>Nu står FORD jo for Fejl Og Reparationer Dagligt!
>
>Jacob

Der er du jo så helt galt på den..

FORD = Fremragende Og Revolutionerende Design.

Andre mener dog Found On Road Dead! :o/

--
"if you´re a lame brain, then you´re a lame brain. I can't help that"
- Tori Amos

/Prop

Fra : Tommy S.

Dato : 21-03-05 11:31

On Sun, 20 Mar 2005 16:35:51 +0100, Propellen <Not@Valid.Invalid>
wrote:

> [...]
>i dk.fritid.bil:

>Der er du jo så helt galt på den..
>
>FORD = Fremragende Og Revolutionerende Design.

eller Fatally Obese Redneck Driver
--
Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-05 12:43

Hey,
Det fremgik måske ikke tydeligt i mit svar, men jeg talte om remstrammer til
tandremmen! - blev den også skiftet i Januar ??
Mvh/Lars

Fra : Klaus G.

Dato : 20-03-05 14:05

> Hey,
> Det fremgik måske ikke tydeligt i mit svar, men jeg talte om remstrammer
til
> tandremmen! - blev den også skiftet i Januar ??
Er det ikke normalt at skifte den når nu man får skiftet tandremmen? Så
meget mere koster den jo heller ikke. Og som i selv siger, så er den noget
sovs hvis den står af.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 20-03-05 14:36

Anders E. Larsen wrote:
> Hej...
>
> jamen remstrammerhjulet og ventilatorremmen blev altsammen skiftet
> sidst i januar månede hos FORD så der burde da ikke være noget!!!

Alt der kan spændes kan vel også løsnes.. så det kan vel sagtens være raslet
løs.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 20-03-05 11:29

I news:423d33de$0$23103$edfadb0f@dread15.news.tele.dk <Olesen>
<olesen@jubiipost.dk> skrev:

> "Anders E. Larsen" <ae@aab-net.dk> skrev i en meddelelse

> Kileremmen ?

Nemt at checke. Hæld en lille smule alm. postevand på remmen. Hvis lyden
forsvinder er det remmen, hvis ikke er det noget mekanik :(

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 20-03-05 14:44

"Anders E. Larsen" <ae@aab-net.dk> wrote in message
> [...]
> har sku ingen turbo... tror jeg da ikke den er da hurtig mennn
>
> kan det være et forvarsel om at der er noget det er galt eller hvad, lyden

Hvor længe har du haft bilen ? - det er vel ikke den forrige ejer som har
monteret sådan en ?

http://www.thansen.dk/product.asp?c=429637687&n=1199131758&pn=1226005181

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 21-03-05 10:39

Sun, 20 Mar 2005 14:44:11 +0100, skrev Andreas M. Hansen, på 24
linier, i <423d7e38$0$253$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, :

>Hvor længe har du haft bilen ? - det er vel ikke den forrige ejer som har
>monteret sådan en ?
>
>http://www.thansen.dk/product.asp?c=429637687&n=1199131758&pn=1226005181

LOL
Også min tanke.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 20-03-05 17:12

On Sun, 20 Mar 2005 08:42:00 +0100, "Anders E. Larsen" <ae@aab-net.dk>
wrote:

> [...]
>lytter godt efter ligesom "fløjter" lige som en bil med turbo, men min bil
>har sku ingen turbo... tror jeg da ikke den er da hurtig mennn

Gør en af firmabilerne også. Der kommer "fejlen" typisk når man ligger i
de høje omdrejninger eller også får motoren til rigtigt at arbejde. I
det her tilfælde skyldes tonen dog en utæt udstødning. Dette bevirker så
også at bilen er meget meget mere villig til at komme fremad.
Flemming Jacobsen

Fra : Anders E. Larsen

Dato : 21-03-05 07:52

Hej...

bilen har jeg haft siden jun 2004 og det med fløjten tror jeg ikke på det
var en familiefar der havde bilen før mig

Det med strammer hjul de sagde til mig at det hele blev skiftet men da
"operationen" tog 4,5 timer så gade jeg ikke rigtigt at hænge ud på
værkstedet så jeg må jo stole på deres ord!!!

og ventilatorremmen er også skiftet de sagde da jeg afleverede bilen at det
kunne være de skiftede den nu de var der nede hvis den var slidt go det var
den men de tog kun penge for selve remmen ikke for mont. det fik jeg gratis
sagde han...

Anders

Fra : morteno@_no_mail.com

Dato : 20-03-05 17:21

Så kan det måske være de er blevet strammet for meget? Ihvertfald
kan en for stram tandrem give en turboagtig hylen, ved ikke om det
samme er tilfældet med en kilerem.

Mvh Morten

Fra : Tommy S.

Dato : 21-03-05 11:34

wrote:

> [...]
>har sku ingen turbo... tror jeg da ikke den er da hurtig mennn
>
>kan det være et forvarsel om at der er noget det er galt eller hvad, lyden

Mange gode forslag til årsag til lyd kan jeg se... men hvad med noget
så simpelt som et batteri der har svært ved at holde på strømmen,
hvorfor generatoren skal arbejde ekstra hårdt for at putte en masse
strøm i det, hver gang du starter bilen?

Den kan i hvert fald også reslutere i en fløjtende, lettere
turbo-agtig lyd.
--
Tommy

Fra : Anders E. Larsen

Dato : 21-03-05 12:40

Ok hvordan finder man ud af om det er batteri det er galt med uden at man
skal skifte først?!?! kan man som "hjemmefusker" selv måle sig frem til det
evt. med et multimeter og i givetfald hvordan??

Anders

Fra : Tommy S.

Dato : 21-03-05 13:33

On Mon, 21 Mar 2005 12:40:20 +0100, "Anders E. Larsen" <ae@aab-net.dk>
wrote:

>Ok hvordan finder man ud af om det er batteri det er galt med uden at man
>skal skifte først?!?! kan man som "hjemmefusker" selv måle sig frem til det
>evt. med et multimeter og i givetfald hvordan??

Der findes vist metoder, men jeg er bange for at jeg ikke aner noget
om det. Jeg ved bare, at en generator kan lyde sådan, når den virkelig
arbejder :)
--
Tommy