frostvæskemåler
Fra : Peter Jakobsen

Dato : 19-03-05 15:28

Har købt følgende : http://tinyurl.com/6lsuz
Men hvordan bruger man den helt præcis ???

Jeg formoder at den skal fyldes med væsken og stå "oprejst" med "ballonen"
øverst ??
Men hvad indikerer den øverst "pil" i måleren ??
På den ene side går skalaen fra 124 -131 grader celcius, hvad skal jeg bruge
det til, og skal man aflæse varm eller kold ???

På forhånd tak...

Peter Jakobsen
KAWASAKI ZX12R '01
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1152

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-03-05 23:16

"Peter Jakobsen" <this-email-is-not@valid.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
bruge
> det til, og skal man aflæse varm eller kold ???

Bare du altid bruger 50-50 blanding, behøver du ikke at gå og måle på det.
Men om det er varmt eller koldt, kan vist ikke flytte mange decimaler på
vægtfylden.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Aksel

Dato : 20-03-05 13:23

> [...]
> bruge
> det til, og skal man aflæse varm eller kold ???

Det er sikkert en kombineret frostvæske og syremåler, den er lige dårlig til
begge dele.

Der bruges to forskellige typer frostvæske, ethylenglykol og propylenglykol,
det er kun den ene af typerne der kan kontrolleres med en flydevægt, til den
anden skal man bruge en anden type.

De to skalaer er sikkert fryse- og kogepunkt, men du skal ikke stole på
målingerne.

Smid den ud og få et værksted til at kontrollere.

Hilsen Aksel