Open Kadett problemmer
Fra : Aragorn25

Dato : 18-03-05 20:24

Bil: Opel Kadett 1.6i st.car fra 91

I en pariode af 10dage er kadetten begyndt at køre dårligere, og dårligere.
Først troede vi på det sikkert var fordi mor havde hældt 92blyfri i, men
efter en tømt tank hælte vi 95blyfri i, og det hjalp ikke...

Bilen kører fint i lave omdrejninger, men så snart, vi kommer der op af, så
begynder den at hakke i det. Det er som om den ikke vil æde benzinen. Det er
som om den kun kører på 2cyl, sådan en mærklig motorlyd. Dog kører den fint
i lave omdrejniger.

Sætter jeg i frigear, og prøver at gase op, siger den wo wo wo wo, de gidder
ikke rigtig at tage fat, etfer et stykke tid er det som om den bliver renset
inde i systemmet, og taget fat i omdrejningerne, så knaler den op i
5-6000omdrejiniger, og ligepludselig lyser, en gul diode, med billede af en
motor med en lyn på.

Jeg kører ud til en ven idag. det tog meget langt tid at køre de 5km.

Han siger det er tændingsmodulet, han har et der er brugt. Den sætter han
på, han starter bilen kører 10 meter, og bilen stopper, han åbner dækslet
tager rotoren af, og samler det igen, piller batteriet fra, for at nulstille
computeren, starter bilen, og kører i 30 min, uden brok, den kørte simpelt
bare lækkert, fuld knald på...

Vi sidder hos ham i 2 timer, så skal jeg hjem, starter kadetten, og kører,
men hvad sker der, når jeg vil køre mer end 25kmt i 2. gear? jah den
begynder at hakke i det, og nu er den også begyndt at prutte, og lave nogle
knalt lyde, når jeg giver den fuld gaz...

Hvad gør jeg, hvor kigger jeg??? Nogen det kender til problemmet?

Skal lige siges at jeg lige har skiftet følgende: Dæk/komplet
bremser/tændrør/olie/oliefilter/komplet pærer/(brugt tændingsmodul).

Nu vil jeg bare køre den kadett, pleace kom med nogle gode råd

mvh
En ulykkelig kadett ejer ;.(

Fra : Bo Velschow

Dato : 18-03-05 20:48

"Aragorn25" <aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Først troede vi på det sikkert var fordi mor havde hældt 92blyfri i, men
> efter en tømt tank hælte vi 95blyfri i, og det hjalp ikke...

Lyder bekendt. Såvidt jeg husker, er det en defekt del i benzintilførslen
(kan simpelthen bare ikke lige huske hvilken en! Det er ikke pumpen, men en
ventil eller et filter et eller andet sted. Påløbsafbryderen, måske?), der
er ansvarlig for problemet. Mine svigerforældre har også sådan en (også
st.car; også fra '91); derfor har jeg hørt om problemet.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 23:32

> mvh
> En ulykkelig kadett ejer ;.(

Som et gammelt tysk ordsprog siger:
Besser laufen als opel kaufen :)

Anyways.

En kammereats brors Kasket havde nøjagtigt samme problem.
Han skiftede motorstyringsboksen, alt i tændingen, lambda fætteren, intet
hjalp.

Efter lang tids bøvlen fandt han så at bilen havde to fejl.

1. Udstødningen (uorginal) var helt stoppet til (af sod formoder han), da
han skar den bagerste halvdel af gik den markant bedre.

2. Det aktive kulfilter var helt kokset sammen (det er vist en kendt fejl på
sådan en).

Prøv at tjekke dette.

--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk

Fra : Mogens

Dato : 19-03-05 07:19

On Fri, 18 Mar 2005 23:32:27 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Som et gammelt tysk ordsprog siger:
>Besser laufen als Opel kaufen

Citat/link?
(udover www.vagcars.dk)

Mvh...

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 09:28

> [...]
> Bil: Opel Kadett 1.6i st.car fra 91
>
> Nu vil jeg bare køre den kadett, pleace kom med nogle gode råd

De er nu kendt for at ha' nogle elendige benzinpumper. Det er ved at være
nogle år siden jeg har rodet med dem, men hvis du har en mekanisk benz-pumpe
siddende på bagsiden af topstk., så er det temmelig sikkert den.

mvh
Ebbe
( som lever af at lave alle de gamle potter der suser rundt på gaden )

Fra : Aragorn25

Dato : 19-03-05 11:40

Der sidder en benzin pumpe der, men de slanger der går ud af den er lukket
til. Pumpen bliver ikke brugt til noget.

Hvor er påløbsafbryderen, hvordan tjeckes sådan een fætter`?

mvh¨
Dennis¨

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 14:54

> [...]
> til. Pumpen bliver ikke brugt til noget.
>
> Hvor er påløbsafbryderen, hvordan tjeckes sådan een fætter`?

Det er Ford der har en sådan, sidder under reservehjul....... Det ku' lyde
som om der er proppet en anden maskine i. Mit næste bud må være at få
checket pumpetrykket på et værksted. Det kan godt være lidt af en kamp, hvis
ikke du får fat på den "rigtige" opel-mand, sorry ikke meget trøst.

mvh
Ebbe

Fra : Bo Velschow

Dato : 19-03-05 17:07

> Det er Ford der har en sådan, sidder under reservehjul....... Det ku' lyde

Hmmm... har alle katalysator-biler (dvs. efterhånden de fleste på vejene i
DK) ikke sådan én?? Er det ikke den, der afbryder benzintilførslen ved
påløb, så der ikke løber uforbrændt benzin ud i kat'en og ødelægger den??

Søgning på Google efter "påløbsafbryder" giver dog ikke så meget...
"fuel cut-off" giver dog lidt mere, så det er nok den "danske" betegnelse
for fætteren.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 17:54

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Bo Velschow
> 3540 Lynge
> Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for

My bad... Jeg tænkte på kollisionsafbryder. Jeg har Dennis' Kadett mistænkt
for at ha' fået byttet lidt rundt på stumperne, så den ka' godt være drilsk,
men fat i en "gammel" Opel-mand, han har sikkert lidt i hukommelsen, som kan
bruges

mvh
Ebbe

Fra : Roberto Saldo

Dato : 21-03-05 08:06

Aragorn25 wrote:
> [...]
> bremser/tændrør/olie/oliefilter/komplet pærer/(brugt tændingsmodul).
>
> Nu vil jeg bare køre den kadett, pleace kom med nogle gode råd

Har du skiftet benzinfilteret for nylig?

Mvh
Roberto

Fra : Aragorn25

Dato : 21-03-05 20:37

nej, da jeg ikke kan finde den jeg har kigeet hele motorrummet
igennem uden held

Fra : Aragorn25

Dato : 25-03-05 14:47

Mange tak for svarne, der eneste der skulle til var en flaske
insprøjtningsvæske, og bilen kører perfekt.