Pas på med at fuske!
Fra : Lars Knudsen

Dato : 18-03-05 10:46

Fra Børsen i går aftes.. Er det nu ikke en SMULE ude af
proportioner?!?

Nå.. Men så kan man vel lære det

Svensk fup-nummerplade kostede 1,35 mio. kr.

Af Malene Severinsen

En registreringsafgift på 900.000 kr., en tillægsbøde på 450.000 kr.
og seks måneders betinget fængsel. Det var den samlede straf for en
bilist, som havde valgt at indregistrere sin bil i Sverige ved hjælp
af proforma adresse.

Told og Skat i København og Skatteverket i Malmø har indgået et
samarbejde om jagten på danskere, som benytter sig af de lave svenske
afgifter, når der skal plader på bilen.

"Selvom det kan være vanskeligt at bevise, kan vi faktisk godt afdække
proforma-bopælen og få tvangsflyttet folk tilbage til Danmark, hvor de
reelt bor og opholder sig," siger Johnny Schaadt Hansen,
områdedirektør hos Told og Skat i København.

Told og Skat undersøger på nuværende tidspunkt omkring 600 sager, hvor
de forventer, at 30-40 pct. af sagerne indeholder proforma adresser.

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 10:55

> [...]
> og seks måneders betinget fængsel. Det var den samlede straf for en
> bilist, som havde valgt at indregistrere sin bil i Sverige ved hjælp

sindsyg straf... den er jo MEGET hårdere end hvad en voldtægts mand ville
få..

Latterlige Retssystem..

Mvh
Morten

Fra : JJ

Dato : 18-03-05 11:12

> sindsyg straf... den er jo MEGET hårdere end hvad en voldtægts mand ville
> få..
>
> Latterlige Retssystem..

Lov er lov, og lov skal holdes ;)

vh
en der bor i jylland, så derfor ikke har muligheden :)

Fra : John Sahl

Dato : 18-03-05 11:30

JJ wrote:
> en der bor i jylland, så derfor ikke har muligheden :)

Jyderne der laver samme trick har adresse i Tyskland

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Per O.

Dato : 18-03-05 17:17

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> sindsyg straf... den er jo MEGET hårdere end hvad en voldtægts mand ville
> få..
>
> Latterlige Retssystem..

Jeg synes da også de skulle sætte straffen op for voldtægt .. vi behøver
ikke sigte efter den laveste fællesnævner. Jeg synes i øvrigt det er i orden
hvis man vil køre fint unden at have råd. Jeg ville ikke finde mig i at
naboen snyder det offentligt, for så skal jeg batele mere, og det vil jeg
ikke!
Jeg synes at klaphattene med proformaadresser skal afklapses .. så kan de
lære det.

Per O.

Fra : Psypher

Dato : 18-03-05 21:42

">>

> [...]
> orden hvis man vil køre fint unden at have råd. Jeg ville ikke finde mig
> at naboen snyder det offentligt, for så skal jeg batele mere, og det vil

Hvordan kan du komme til at betale mere?
Det kan da være dig fløjtende ligemeget hvad naboen har og ikke har,
næh du, alle de latterlige mennesker der bare er misundelige det er sgu
dem der er problemet.

> Jeg synes at klaphattene med proformaadresser skal afklapses .. så kan
de
> lære det.

ja det er vel kun rimeligt at de skal betale et fuldstændigt sindsygt
beløb,
men som tidligere nævnt så skal voldtægtsforbrydere bare ud i samfundet
igen........ latterligt after min mening.

Regards

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-03-05 22:45

"Psypher" <ask@for.it> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan du komme til at betale mere?
> Det kan da være dig fløjtende ligemeget hvad naboen har og ikke har,

Både ja&nej, der er et fælles budget her i landet, og det som andre undrager
sig på en konto, skal betales med en anden. Jeg syntes oxo det er ok, og de
skal knalde nogle flere fartfælder op ;).

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 18-03-05 22:54

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev
Jeg syntes oxo det er ok, og de
> skal knalde nogle flere fartfælder op ;).

Ja, bare de vil gøre det indenfor bygrænserne.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-03-05 01:41

Psypher wrote:
> [...]
> men som tidligere nævnt så skal voldtægtsforbrydere bare ud i samfundet
> igen........ latterligt after min mening.

Det har altid været latterligt.

Slår du en mand ned får du 30 dage i skyggen.

Har han lidt penge på lommen og du truer dig til dem i stedet for at
slå, er straffen højere. Snyder du skattefar for pengene i stedet er du
fredløs.

I et samfund som vores har samfundets interesser højeste prioritet.
Dernæst kommer pengene. Og til sidst kommer menneskene.

Blot du accepterer at du er til for samfundet skal du nok få et
acceptabelt liv. Så længe du ikke stiller krav.

--
MVH Finn

Fra : Jens

Dato : 21-03-05 14:53

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> Slår du en mand ned får du 30 dage i skyggen.
>
> Har han lidt penge på lommen og du truer dig til dem i stedet for at
> slå, er straffen højere.

Og tager du pengene - efter at have slået ham - er straffen endnu
højere.
--

Jens F

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-03-05 21:10

Jens wrote:
> Og tager du pengene - efter at have slået ham - er straffen endnu
> højere.

Ja, men det belyser godt nok paradokset i dansk lovgivning.

--
MVH Finn

Fra : ChipMIK

Dato : 18-03-05 17:28

Juel wrote:

> sindsyg straf... den er jo MEGET hårdere end hvad en voldtægts mand ville
> [...]

Så det er dyrere at køre i snydebil end hugget ku**e......jow jow

Fornøjelsen er vel også lidt længere med bilen LOL.....(ved godt man
ikke spøger med sådan noget....av av)

Hygge

ChipMIK

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-03-05 11:31

Juel wrote:

> sindsyg straf... den er jo MEGET hårdere end hvad en voldtægts mand ville
> få..
>
> Latterlige Retssystem..

Jeg vil nærmere sige at dommernes brug af straframmerne er
forskruet. Med forbehold for min sædvanligvis ikke 100% nøjagtige
hukommelse, så er det noget med at "alm. vold" kan straffes med op
til 6 år, mens "grov vold" kan straffes med helt op til 10 år.
Oveni det kan der tillægges yderligere 50% hvis der er tale om
gentagne voldssager eller andre skærpende omstændigheder. Dommerne
har altså rige muligheder for at idømme en straf der kan mærkes.

Problemet er præcedens. Hvis en dommer beslutter sig for at
udnytte straframmen fuldt ud, så er der stor chance for at den
dømte anker sagen, med henvisning til at så hårdt plejer den
forseelse ikke at blive straffet og der er stor chance for at
dommen omstødes. I praksis betyder det at dommerne stortset ikke
har mulighed for at dømme hårdere end "der altid er blevet gjort".
Det vil tage lang tid, gradvist at "skrue op" for dommene indtil
de når et fornuftigt forhold mellem ugerning og straf, det skal
gøres i bittesmå step..

I mine øjne kan det ikke gå hurtigt nok med at få brugt
straframmerne ordentligt. Der er en begyndende tendens til
selvtægt og at folk accepterer selvtægt, og det er i mine øjne et
skråplan af format. Hvis nu dommerne bruge straframmerne
ordentligt, så ville folks "behov" for selvtægt mindskes. Selvtægt
opstår fordi man ikke føler retssystemet gør jobbet godt nok.

Mit forslag er, at i stedet for at vente år og dag på at der
gradvist skrues op for straffene, så burde man trække en streg i
sandet. På samme måde som man indførte at man ikke måtte snakke i
håndholdt mobiltelefon efter en given dato, kunne man også godt
sige "Efter 1. april skruer vi bissen på" og så begynde at bruge
det tunge artilleri.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Tommy Hansen

Dato : 20-03-05 14:11

Passende straf. I øvrigt får voldtægtsforbrydere alt for lidt.
TH

Fra : Leonard

Dato : 18-03-05 11:16

Lars Knudsen <larsxyz@landligtabc.dk> wrote:

>En registreringsafgift på 900.000 kr., en tillægsbøde på 450.000 kr.
>og seks måneders betinget fængsel.

Det er vel meget almindeligt at man skal betale det man har snydt for
og i skattesager/afgift er det også normalt at få en bøde på mindst
det halve beløb af hvad man har snydt for. Hvis bøden er for lille, så
vil der være mange flere der tager risikoen ...

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Lars Knudsen

Dato : 18-03-05 11:39

Hejsa,

On Fri, 18 Mar 2005 11:16:14 +0100, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

> [...]
>det halve beløb af hvad man har snydt for. Hvis bøden er for lille, så
>vil der være mange flere der tager risikoen ...

Tjoh.. Men hvis du sammenligner med straffen så mange andre ting - er
det da ret meget. Eksemplet med voldtægt fx.

Men enig i at det nok virker RET afskrækkende...

** Lars

Fra : Leonard

Dato : 18-03-05 11:52

Lars Knudsen <larsxyz@landligtabc.dk> wrote:

>Eksemplet med voldtægt fx.

Hvad får en voldtægtsforbryder i straf?
- hvis han er dømt, så er der vist ingen der slipper med 6 mdr.
betinget ...

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 12:48

> Hvad får en voldtægtsforbryder i straf?
> - hvis han er dømt, så er der vist ingen der slipper med 6 mdr.
> betinget ...

Nej, men 450000,- i bøde det er ikke noget man sklipper af med på 10 år hvis
man er alm lønmodtager !!
Det er fandeme en hård straf..

Mvh
Morten

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-03-05 12:55

Juel wrote:

> Nej, men 450000,- i bøde det er ikke noget man sklipper af med på 10 år hvis
> man er alm lønmodtager !!
> Det er fandeme en hård straf..

Hvis han har købt en mercedes til flere mio er det billigt sluppet.
Ærligt talt, hvis man er gammel nok til at snyde er man gammel nok til at tage sin straf
som en mand.

Mvh
Roberto

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-03-05 13:25

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message

> Nej, men 450000,- i bøde det er ikke noget man sklipper af med på 10 år
hvis
> man er alm lønmodtager !!
> Det er fandeme en hård straf..

Mon ikke vedkomne regnede med at spare lige så mange penge (45.000 / år) ?

--
mvh / regards Christian - Denne ugen lille gættekonkurrence,
(alt for nem med google) vinderen får tilsendt mp3 med sangen

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 18-03-05 16:31

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, men 450000,- i bøde det er ikke noget man sklipper af med på 10 år
> [...]
Hvis man køber en bil hvoraf der skal svares 900000 i reg afgift, så er man
nok heller ikke alm lønmodtager.
Økonomisk kriminalitet er altid blevet straffet hårdere her i vores kapital
fikseret danmark. (hvilket jeg absolut ikke er tilhænger af).
De eneste voldtægtsdømte der får en hård straf, er dem der har udøvet
deres handling mod børn. Straffen falder dog først inden for muren.
(Så kan de sq bare holde snitterne fra børnene)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-03-05 16:43

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Det er fandeme en hård straf..

Så kan man lære det!!, en straf får man hvis man har overtrådt en lov, og
det bliver opdaget. No mercy, han har vidst hvad han havde gang i.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 18-03-05 22:05

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev>
> Nej, men 450000,- i bøde det er ikke noget man sklipper af med på 10 år
hvis
> man er alm lønmodtager !!
> Det er fandeme en hård straf..

Der er det så, at jeg foreslår at vedkommende sælger bilen
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 18-03-05 22:04

"Lars Knudsen" <larsxyz@landligtabc.dk> skrev> Men enig i at det nok virker
RET afskrækkende...

Vi kan så se, at det ikke er afskrækkende NOK, altså kører vi med for lille
straf....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Claus Smith

Dato : 18-03-05 11:08

Registreringsafgiften er vel ganske naturlig, men den store bøde hvordan er
den regnet ud?

Betinget fængsel er vel standard ved store bedragerisager og når vi snakker
om en undvigelse af en afgift på 900 kilo, så er det vel en større mundfuld.

Claus Smith

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 11:25

> Registreringsafgiften er vel ganske naturlig, men den store bøde hvordan
er
> den regnet ud?

Den slags sager er det ½delen af afgiften i bøde

Mvh
Morten

Fra : Claus Smith

Dato : 18-03-05 11:31

> Den slags sager er det ½delen af afgiften i bøde

oki..tak for info.

Claus

Fra : Jogge

Dato : 18-03-05 11:17

Måske et dumt spørgsmål :) men er det ikke lovligt at bo i Sverige og
arbejde i Danmark???

Hvor meget skal man opholde sig i Sverige før det er lovligt??

Fra : Claus Smith

Dato : 18-03-05 11:22

Du skal have din faste bopæl i Sverige dvs. være fraflyttet Danmark.

Du kan arbejde hvor henne du vil, har da en tidligere nabo som flyttede
permanent til Sverige og har da fortsat sit job i København. Han fik så
omregistreret sin gamle bil og fik penge i hånden af den danske stat, da han
pillede sine DK plader af bilen og fik monteret de svenske i stedet for.

Mener at han fik mere i tilbagebetalt reg.afgift end han var blevet tilbud
for bilen af en som ville købe den af ham, så det var en god forretning.

Claus Smith

Fra : JJ

Dato : 18-03-05 11:29

> Måske et dumt spørgsmål :) men er det ikke lovligt at bo i Sverige og
> arbejde i Danmark???
>
> Hvor meget skal man opholde sig i Sverige før det er lovligt??

Er det ikke noget med 3 døgn i ugen, check evt. dk.videnskab.jura

Fra : martin

Dato : 18-03-05 11:24

"Jogge" <Jogge@_FJERN_post7.tele.dk> wrote in message
> Måske et dumt spørgsmål :) men er det ikke lovligt at bo i Sverige og
> arbejde i Danmark???
>
> Hvor meget skal man opholde sig i Sverige før det er lovligt??

Joh der er helt lovligt at bo i sverie, og arbejde i DK

Men nu blev der jo oss skrevet proforma addresse, Og DET er ikke lovligt.

Martin

Fra : Thomas H.

Dato : 18-03-05 11:25

"Lars Knudsen" <larsxyz@landligtabc.dk> skrev i en meddelelse

> Fra Børsen i går aftes.. Er det nu ikke en SMULE ude af
> proportioner?!?

Er alt i forbindelse med det danske afgiftssystem ikke det - ligesom
udskrivning af fartbøder

Fra : Claus Smith

Dato : 18-03-05 11:33

> Er alt i forbindelse med det danske afgiftssystem ikke det - ligesom
> udskrivning af fartbøder

Garanteret noget som adskillige modtager af girokort fra staten vil give dig
ret i *G*

Claus

Fra : Thomas H.

Dato : 18-03-05 11:38

"Claus Smith" <claussmith@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Garanteret noget som adskillige modtager af girokort fra staten vil give
dig
> ret i *G*

Jo men prøv at sammenlign de der bødestørrelser med andre ting i samfundet,
bøder på 4-5000 kroner for at blive målt til en given hastighed, uden at man
har krummet et hår på hovedet af nogle mennesker, dyr eller planter, kun
forbyggende bøder, for der kunne jo gå noget galt hvis nu der var sket 1000
andre ting samtidig og bla bla... så kan det jo også være farligt at gå
igennem sin have med en økse, hvis nu der havde ligget et barn og man havde
tabt den?

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 12:03

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre ting samtidig og bla bla... så kan det jo også være farligt at gå
> igennem sin have med en økse, hvis nu der havde ligget et barn og man

Jeg skal ikke være hellig men bøderne stiger fordi flere bilister ikke
respektere færdselsloven, men de fleste menneskers moral er anderledes når
det drejer sig om vold, mord m.m., hvor straffen så i øvrigt er alt for
lille.

Med hensyn til oprindelige indlæg, så mener jeg at det er helt rimeligt, at
sådan nogle snyltere får en over snotten, så kan de lære det kan de.

Bare min holdning.

--
Mvh.
Dannie

Fra : Thomas H.

Dato : 18-03-05 12:22

"Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal ikke være hellig men bøderne stiger fordi flere bilister ikke
> respektere færdselsloven,

Kunne det så ikke være, at man snart skulle prøve at glo på de forældede
hastighedsgrænser, i stedet for at blive ved med at antage, at hele
befolkningen er forbrydere?
Man sætter grænsen ned ALLE steder, mens bilerne bliver hurtigere, bedre og
mere lydløse, samtidig med at man intensiverer overvågning med fotofælder
osv., det kan da ikke komme bag på normale mennesker, at antallet af
forseelser stiger! ...og antallet af tilskadekomne og dræbte rasler ned,
hvorfor ikke finde på vigtigere ting at bruge deres ressourcer på - f.eks.
dødstal der stiger..

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-03-05 16:24

----SNIP---
> [...]
> osv., det kan da ikke komme bag på normale mennesker, at antallet af
> forseelser stiger! ...og antallet af tilskadekomne og dræbte rasler ned,

Det er nok en kombination ar de "forældede" f.grænser og nogle af de øvrige
faktorer, som gør tallet af DRÆBTE ikke er vokset de seneste år!!!!!.
Antallet af tilskadekomne er VOKSET, men for mig er der ingen forskel på at
være død el. kun reduceret til "grønsag", snare tværtimod!! :(((.

Fra : Thomas H.

Dato : 21-03-05 08:41

> Antallet af tilskadekomne er VOKSET, men for mig er der ingen forskel på
> at være død el. kun reduceret til "grønsag", snare tværtimod!! :(((.

Også hvis du regner antal af biler og antallet af tilbagelagte kilometer med
i regnestykket? At gøre andet er da kun noget RFSFS og andre useriøst, men
desværre magtfulde, interesseorganisationer gør !

Fra : Leonard

Dato : 21-03-05 10:08

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

>Også hvis du regner antal af biler og antallet af tilbagelagte kilometer med
>i regnestykket? At gøre andet er da kun noget RFSFS og andre useriøst, men
>desværre magtfulde, interesseorganisationer gør !

Hvorfor er det useriøst?
Hvorfor er det iorden at der kommer nogen til skade eller bliver dræbt
- bare der er trafik nok?

Netop når antallet af biler og kørte kilometer stiger er der ekstra
stor grund til at øge sikkerheden, så vi undgår at der kommer flere
til skade af den grund.

Og jeg ved godt at vi aldrig kommer helt på 0, det ved RFSF og de
andre "useriøse" også, men hvis ikke det er målet, så kan vi jo ligeså
godt lade være at arbejde for bedre trafiksikkerhed.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Thomas H.

Dato : 21-03-05 17:26

> Hvorfor er det useriøst?

Hvis antallet af tilbagelagte kilometer er fordoblet på 20 år, er det en
fremgang hvis antallet af uheld totalt er faldet !

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 21-03-05 18:11

"Thomas H." wrote:

> Hvis antallet af tilbagelagte kilometer er fordoblet på 20 år, er det en
> fremgang hvis antallet af uheld totalt er faldet !

Er det ikke altid en fremgang hvis antallet af uheld falder?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Leonard

Dato : 21-03-05 20:09

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

>Hvis antallet af tilbagelagte kilometer er fordoblet på 20 år, er det en
>fremgang hvis antallet af uheld totalt er faldet !

Ja, selvom du sikkert mener, at det er en fremgang hvis antallet af
uheld er mindre end fordoblet ...

Der er vel ingen der benægter at det er blevet bedre med
trafiksikkerheden?
Det er længe siden vi har haft så få dræbte på et år, som vi har haft
de seneste år. Men da politikerne har vedtaget en plan, hvor tallet
skal endnu længere ned - uanset at trafikintensiteten øges - så er det
jo det der er opgaven for bl.a. RFSF. Og da alle de "nemme" liv er
reddet, så er det endnu sværere at redde de sidste.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Thomas H.

Dato : 22-03-05 10:22

> Ja, selvom du sikkert mener, at det er en fremgang hvis antallet af
> uheld er mindre end fordoblet ...

Ja ok ..

> [...]
> jo det der er opgaven for bl.a. RFSF. Og da alle de "nemme" liv er
> reddet, så er det endnu sværere at redde de sidste.

Det da virker som om antallet bliver fordoblet hvert år, med de vanvittige
tiltag de laver hele tiden !!
At sidestille det at køre over for rødt, med at køre 30% for hurtigt, er
noget af det mest hjernedøde jeg nogensinde har hørt, også under den
socialdemokratiske regering, de må have tabt alt hvad der minder om
realitetssans og jordforbindelse de, såkaldte, borgerlige ministre der
sidder derinde. ...frihed under ansvar, min bare røv.
At fratage almindelig folk deres frihed på den måde, fordi de overskrider en
total unuanceret fastsat grænse virker på mig som et eller andet
kommunistisk projekt, men det er desværre en borgerlig regering der har
lyttet for meget til lobbyister !
....Hvis man sætter de 10-20 dræbte hvert år pga. fart alene,op imod de
12-13.000 der dør af rygning hver år, og 2.000 uskyldige af passiv rygning,
burde man jo forbyde rygning med det samme, indsætte 10.000 ekstra betjente
med kamera, som kunne gå rundt mellem folk, og give bøder på 20-30.000
kroner hvis nogen snød !

Fra : Psypher

Dato : 22-03-05 17:58

> [...]
> rygning, burde man jo forbyde rygning med det samme, indsætte 10.000
> ekstra betjente med kamera, som kunne gå rundt mellem folk, og give

Det ville jeg sgu gerne støtte men staten tænker igen på at så
mister de jo afgiften af alle de kære cigaretter.

Regards

Fra : Peter Weis

Dato : 23-03-05 17:53

Thomas H. wrote:

> At sidestille det at køre over for rødt, med at køre 30% for hurtigt, er
> noget af det mest hjernedøde jeg nogensinde har hørt, også under den

Hvad er problemet med at køre over for rødt?

mvh
Peter

Fra : Thomas H.

Dato : 25-03-05 17:21

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

> Hvad er problemet med at køre over for rødt?

....det burde vel ikke være nødvendigt at forklare dig ?
Hastighedsgrænsen er en politisk fastsat grænse, som sagtens kan overskrides
masser af steder uden problemer for andet end pengepungen, når to veje
krydser hinanden, er der ligesom en ret logisk grund til at begge sider ikke
kan køre samtidig

Fra : Peter Weis

Dato : 26-03-05 10:40

Thomas H. wrote:

> ...det burde vel ikke være nødvendigt at forklare dig ?

Jo tak, det er derfor jeg spørger.

> [...]
> krydser hinanden, er der ligesom en ret logisk grund til at begge sider ikke

Det røde lys er da også en politisk fastsat regulering eller grænse.

Du kan da også sagtens køre over for rødt uden risiko for andet end
pengepungen.
Tænk på hvor mange gange man kan holde for rødt om natten uden at se en
eneste anden trafikant. Oversigtsforholdene kan være fremragende, og så
holder man der til ingen verdens nytte og venter på et åndsvagt lys.

mvh
Peter

Fra : Anders Christensen

Dato : 18-03-05 17:12

Thomas H. wrote:

> [...]
>

> Kunne det så ikke være, at man snart skulle prøve at glo på de forældede
> hastighedsgrænser, i stedet for at blive ved med at antage, at hele

Ja det kunne være fint at få den sat ned i byerne så risikoen for
alvorlige personskader der måske kan sættes lidt ned.
Men jeg er næsten sikker på at det ikke var det eksempel du tænkte på...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-03-05 12:12

"Lars Knudsen" <larsxyz@landligtabc.dk> wrote in message
> Fra Børsen i går aftes.. Er det nu ikke en SMULE ude af
> proportioner?!?

Nej.

> Nå.. Men så kan man vel lære det

Ja.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-03-05 11:05

Lars Knudsen wrote:

> Fra Børsen i går aftes.. Er det nu ikke en SMULE ude af
> proportioner?!?

Der er vel tale om bedrageri, det straffes normalt temmeligt
hårdt. At staten vil have den korrekte registreringsafgift er vel
forventeligt. Bøden på 50% oveni er vel også forventelig, eller
hur?

Ovenstående skal ikke tages som udtryk for at jeg synes de danske
registreringsafgifter er okay.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 19-03-05 12:03

Lars Knudsen wrote:

> Told og Skat i København og Skatteverket i Malmø har indgået et
> samarbejde om jagten på danskere, som benytter sig af de lave svenske
> afgifter, når der skal plader på bilen.

Haha, så kommer der nok snart til at holde lidt færre svensk
indregistrerede BMW'er ude i NordLæderVest :)

Mvh.