Total optur, og derefter mega nedtur
Fra : Tobias Larsen

Dato : 18-03-05 10:40

Jeg har jo købt en meget fin E30 og skulle hente den igår aftes i Herning,
bor selv i Dronninglund.
Se billeder her: http://lars3n.dk/Bmw/

Traileren bliver spændt efter en kammerats Tolede TDI og vi begiver os på
vej mod Herning, efter 2½ time lander vi hjemme hos den tidligere ejer og
får klaret papirarbejdet, samt læsset en helvedes masse lo.., øhhh fine
reservedele i traileren og begiver os mod Dronninglund igen.
Vi holder indenom McDonalds i Herning for at proviantere, og får der et
glimt af den gule Skyline på danske plader, da den triller igennem McDrive.

Vi sætter så kursen mod det kolde nord og efter små 3 timers kørsel lander
vi hjemme hos mig.
Jeg skal lige have min lillebror og hans ven med ud på en lille køretur og
jeg trykker på knappen til at åbne højre bagdør. De sætter sig ind og vi
ruller afsted, vi er ikke kommet ret langt før bagdøren springer op og må
lukes igen, dette genager sig et par gang og til sidst må vi holde den så
den forbliver lukket.
Da vi så kommer hjem igen begynder vi at kigge lidt på bilen og sparke lidt
dæk. Men pludselig begynder bagdøren at ryge! Shit, jeg piller lidt ved
kontakten men den har sat sig fast, så får jeg afmonteret den og der ryger
stadig lidt fra motoren, så for at være på den sikre side afmontere jeg den
negative batteripol.
Klokken er efterhånden blevet midnat og det småregner, så jeg vælger at
udskyde fejlfindings projektet til om morgnen, inden jeg går ind smækker jeg
dog dørene og motorhjælmem.

Her kommer spørgsmålet så: "Hvad gør idioten forkert?"

Og svaret, eller også et spørgsmål...
TAADAAAA: '2Hvordan fanden kommer han nu ind i belin med udspartlede håndtag
uden strøm på den?"

Så jeg har grædt snot hele natten over allerede at have brændt en dørmotor
af, og nu også at have låst mig selv ude. Og det efter kun 5 timer med bilen
på mine hænder.
Det eneste positive var da bilen fik 4. gear og nogle høvl med åbne vinduer
ned gennem linfjordstunnelen. Daaam en dejlig lyd!

Følg næste afsnit i historien om en nybagt BMW ejer her i gruppen...

*Tobias Larsen, nu BMW ejer

Fra : Jogge

Dato : 18-03-05 13:00

> TAADAAAA: '2Hvordan fanden kommer han nu ind i belin med udspartlede
> håndtag
> uden strøm på den?"

Er der ikke lavet en dødmands knap et eller andet sted?? Ellers ring til
falck (hvis du er medlem) de kan en masse tricks :)

Fra : ChipMIK

Dato : 18-03-05 13:26

Jogge wrote:

> Er der ikke lavet en dødmands knap et eller andet sted?? Ellers ring til
> falck (hvis du er medlem) de kan en masse tricks :)

Hvorfor tror du bilfabrikkerne sætter håndtagene på......sorry ku ikke
la vær :)

ChipMIK

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 18-03-05 13:39

Tobias Larsen wrote:
> Jeg har jo købt en meget fin E30 og skulle hente den igår aftes i Herning,
> bor selv i Dronninglund.
> Se billeder her: http://lars3n.dk/Bmw/

Du skulle vel ikke tilfældigvis vide, hvor den tidligere ejer arbejder.
Mener nemlig at jeg har set den på p-pladsen ved mit job. :)

/Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 17:42

"Rasmus Lauritsen" <razzia@phreaker.net> wrote in message
Herning,

> Du skulle vel ikke tilfældigvis vide, hvor den tidligere ejer arbejder.
> Mener nemlig at jeg har set den på p-pladsen ved mit job. :)
>
> /Rasmus

Han kører for PostDK

Tobias

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 13:40

> Se billeder her: http://lars3n.dk/Bmw/

aller først, lækker slæde tillykke..

> Og svaret, eller også et spørgsmål...
> TAADAAAA: '2Hvordan fanden kommer han nu ind i belin med udspartlede
håndtag
> uden strøm på den?"

Det er ingen hemmelighed, man tager en trækile kiler den ind helt oppe ved
top hjørnet af døren.. det SKAL være i føresiden. og så tager du enten
ståltråd eller pakkebånd og hiver palen op, vupti..

> Det eneste positive var da bilen fik 4. gear og nogle høvl med åbne
vinduer
> ned gennem linfjordstunnelen. Daaam en dejlig lyd!

Yes, det er der ingen tvivl om, den nyder man hver dag )

> *Tobias Larsen, nu BMW ejer

Velkommen i klubben, fik du nu en med spær på bagtøjet ??

Mvh
Morten
E30 325iA

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 17:46

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message
> Det er ingen hemmelighed, man tager en trækile kiler den ind helt oppe ved
> top hjørnet af døren.. det SKAL være i føresiden. og så tager du enten
> ståltråd eller pakkebånd og hiver palen op, vupti..

Det lykkedes at fange håndtaget med en stykke hegnstråd op gennem hullet til
højttalere i hattehylden.

> vinduer
>
> Yes, det er der ingen tvivl om, den nyder man hver dag )

> Velkommen i klubben, fik du nu en med spær på bagtøjet ??

Nej, den er ikke med spær, men bagtøjet er også lige lovligt lavgearet, det
er en 4,10 tror den ville spille super med et 3,9x eller 3,7x med spær, og
aller helst et fra en IX

> Mvh
> Morten
> E30 325iA

*Tobias

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 17:58

> Det lykkedes at fange håndtaget med en stykke hegnstråd op gennem hullet
til
> højttalere i hattehylden.

Heldigt du ikke havde højttalere i hullet )

> [...]
det
> er en 4,10 tror den ville spille super med et 3,9x eller 3,7x med spær, og

Er det en 325i eller ? hehe med 4.10 så skal der da skiftes gear hele tiden
i byen hva )
men den er sikkert hurtig fra 0-100 )

Mvh
Morten **som endeligt får sin skade lavet efter påske, så hun kan blive pæn
igen**

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-03-05 11:53

Juel wrote:

> Morten **som endeligt får sin skade lavet efter påske, så hun kan blive pæn
> igen**

Tænk, jeg har altid troet Morten var et drengenavn..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Brian Sørup

Dato : 18-03-05 14:53

"Tobias Larsen" <Ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Her kommer spørgsmålet så: "Hvad gør idioten forkert?"

Kører BMW....

> Og svaret, eller også et spørgsmål...
> TAADAAAA: '2Hvordan fanden kommer han nu ind i belin med udspartlede
håndtag
> uden strøm på den?"

ingen problem....

Du tager et ekstra batteri + et sæt startkabler, kravler ind under bilen og
sætter plussen på starterens plus og minus på karosse/motor - og VIOLA , så
er der strøm på modellen....
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia Aut. St Car

Fra : Leonard

Dato : 18-03-05 15:07

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:

>sætter plussen på starterens plus og minus på karosse/motor

Og hvis du er heldig, så kører bilen mens du ligger nedenunder den ...

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Brian Sørup

Dato : 18-03-05 15:59

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvis du er heldig, så kører bilen mens du ligger nedenunder den ...

nope - du skal jo ikke sætte spænding på spolen.

og for at være helt sikker sætter man jo selvf. kablerne på det ekstra
batteri til sidst...

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 15:26

> [...]
og
> sætter plussen på starterens plus og minus på karosse/motor - og VIOLA ,

Det vil jeg fandeme gerne se dig gøre på min !! de nyere E30 325i har nemlig
batteri i bagagerummet !!! )

Mvh
Morten

Fra : KubikH

Dato : 18-03-05 15:41

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> og
> så
>
> Det vil jeg fandeme gerne se dig gøre på min !! de nyere E30 325i har
> [...]

Ja ja da små slag.
Der er jo ingen der siger at man SKAL bruge bilens batteri.
Enhver 12V jævnspændings strømkilde der kan tåle at blive belastet med nogle
amperer duer til formålet.

Mvh
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 17:19

> [...]
> Der er jo ingen der siger at man SKAL bruge bilens batteri.
> Enhver 12V jævnspændings strømkilde der kan tåle at blive belastet med

Jaja, det ved jeg jo godt, det var lige en lidt for hurtig tanke

Hvorn går det med din cykel ???

Mvh
Morten

Fra : Brian Sørup

Dato : 18-03-05 16:00

> [...]
> og
> så
>
> Det vil jeg fandeme gerne se dig gøre på min !! de nyere E30 325i har

Hvad forstår du ved ordet "ekstra" der har sneget sig ind i mit forrige
indlæg ?

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 17:19

> Hvad forstår du ved ordet "ekstra" der har sneget sig ind i mit forrige
> indlæg ?

Argh så ikke du ville sætte den på starteren.. snyder )

Mvh
Morten

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-03-05 11:51

Juel wrote:

> og
> så
>
> Det vil jeg fandeme gerne se dig gøre på min !! de nyere E30 325i har nemlig
> batteri i bagagerummet !!! )

Prøv lige at nærlæse hvad Brian skriver..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-03-05 16:47

Thomas Strandtoft wrote:

> Prøv lige at nærlæse hvad Brian skriver..

Så vil jeg til gengæld fremover nærlæse hvad andre allerede har
svaret til dig inden jeg selv er kæk..

...eller i det mindste forsøge på det..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Lauge Søndergaard

Dato : 18-03-05 15:37

>Og svaret, eller også et spørgsmål...
>TAADAAAA: '2Hvordan fanden kommer han nu ind i belin med udspartlede
>håndtag
>uden strøm på den?"

Du kan vist åbne motorhjælmen på en E30 ved at bruge en skruetrækker gennem
kølergitteret i den ene side, meningen er det skal bruges hvis kablet til at
åbne motorhjælmen knækker. Du kan helt sikkert finde en vejledning på
nettet, der beskriver det præcis. Når du har motorhjælmen åbnet kan du
sikkert finde et sted at sætte strøm til og få åbnet døren

Mvh.

Lauge

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 17:51

"Tobias Larsen" <Ingen@spam.dk> wrote in message

>"KLIP" en masse om hans nye bil.

Det lykkedes mig at få et stykke hegnstråd op gennem hullet i hattehylden og
lukke venstre bagdør op. Så langt så godt.

Da jeg så ville til at fejlfinde på kontakterne til bagdørene, begyndte de
sgu at ryge, lednigerne var blevet så bløde under den hårde belastning fra
motoren at de var smeltet, og da jeg rørte ved dem kortsluttede de!
Sådan noget pis! Hvorfor bruger man SÅ mange penge på gejl og lir til sin
bil, og så vil man spare 20kr på to kontakter og en halv meter ledning!

*Tobias

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 17:59

> [...]
> Sådan noget pis! Hvorfor bruger man SÅ mange penge på gejl og lir til sin
> bil, og så vil man spare 20kr på to kontakter og en halv meter ledning!

Den evige gåde, fatter det heller ikke, ligger altid lidt større ledninger
end nødvendigt i min, tør sq ikke det andet, er låsen uoriginal ??

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 19:09

> Den evige gåde, fatter det heller ikke, ligger altid lidt større ledninger
> end nødvendigt i min, tør sq ikke det andet, er låsen uoriginal ??
>
> Mvh
> Morten

Låsen? Centrallåsen er jo styrret af en LEA 825 alarm der også åbner dørene
og starter motoren hvis det er det du tænker på.

*Tobias

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 17:51

> [...]

> Og svaret, eller også et spørgsmål...
> TAADAAAA: '2Hvordan fanden kommer han nu ind i belin med udspartlede

Du kan da kravle i bagagerummet? :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94