Startproblemer Escort mk3
Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 09:15

Har et lidt "sjovt" problem med den gamle Escort (1,6CVH med variabel
venturi karburator)) Den vil pludselig ikke starte,men hvis den får et pust
æter, starter den med det samme og så kan der gå flere uger inden problemet
er der igen, har checket/renset/skiftet div tændingsdele, og der er fint
knald på tændingen. Kan det skyldes benzintilførslen?? Det skal siges at den
kører helt normalt når den er startet, men det er sq lidt iriterende at
skulle rende rundt og fyre æter i, når svinet ikke vil starte.

Håber nogen kan hjælpe med at løse problemet...

VH
/Mic

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-03-05 09:29

2860 wrote:
> [...]
> skulle rende rundt og fyre æter i, når svinet ikke vil starte.
>
> Håber nogen kan hjælpe med at løse problemet...

Måske har du hul i en benzinslange.

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 10:05

> Måske har du hul i en benzinslange.

Har checket slanger og rør, men hvis der nu var hul, så ville den vel ikke
kunne køre problemfrit i flere uger, eller???

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-03-05 10:12

2860 wrote:

> Har checket slanger og rør, men hvis der nu var hul, så ville den vel ikke
> kunne køre problemfrit i flere uger, eller???

Det kan man ikke vide.
Der er som bekendt 3 ting der skal virke for at motoren kører, kompression, benzin og
tænding. Det er een af dem der kikser :)

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 11:05

> Det kan man ikke vide.
> Der er som bekendt 3 ting der skal virke for at motoren kører,
> kompression, benzin og tænding. Det er een af dem der kikser :)

Korrekt, og mit bud er brændstoffet, da den ikke ville kun starte på æter
uden tænding og kompression, men det hele ser bare ud til at virke, så jeg
håbede at nogen måske kendte til problemet med denne type karburator/ motor
(c:

VH
/Mic

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-03-05 12:01

2860 wrote:

> [...]
> håbede at nogen måske kendte til problemet med denne type karburator/ motor

Den trænger nok til at blive renset/renoveret (karbonaden altså).

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 12:11

> Den trænger nok til at blive renset/renoveret (karbonaden altså).

Jo, men er ikke meget for at acceptere, at den så kører uden problemer i
flere uger, for derefter at kræve sit "snif" æter igen /c:''

/Mic