Roadtrip i USA - bilkøb
Fra : Morten Christensen

Dato : 17-03-05 23:42

Vi er tre unge gutter, som skal på en tre måneders roadtrip i USA her i
foråret. I den forbindelse skal vi jo købe en bil når vi kommer derover, og
her er vi lidt på bar bund...

Hvor meget skal man regne med at ofre på en bil, som skal kunne køre rundt i
hele USA i tre måneder? Der er ikke så mange krav til den, udover at der
skal være A/C i den, og at det nok skal være en SUV eller noget i den
stil...

Og hvordan gør man med indregistrering og forsikring?

Alle råd og erfaringer modtages med glæde!

På forhånd tak!

/morten

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 18-03-05 05:51

Morten Christensen wrote:
>Vi er tre unge gutter, som skal på en tre måneders roadtrip i USA her i
>foråret. I den forbindelse skal vi jo købe en bil når vi kommer derover, og
>her er vi lidt på bar bund...

For et år siden kom jeg hjem fra Australien efter 6 måneder på samme vis.
Umiddelbart tror jeg ikke, I vil få nogen problemer. Der er jo højrekørsel i
USA, så forsikringen burde ikke være et problem - i Australien var det noget
andet, da turister kom fra lande med højrekørsel, hvorfor
forsikringsselsskaberne ikke ville røre dem.

> [...]
>hele USA i tre måneder? Der er ikke så mange krav til den, udover at der
>skal være A/C i den, og at det nok skal være en SUV eller noget i den

Husk at chekke, om AC'en rent faktisk virker. Næsten alle biler derovre har
AC, men langt de fleste har et gammelt system, der skal renoveres, inden det
virker igen - det kan nemt være særdeles dyrt.
Jeg ville gå efter f.eks. en større Toyota (Hilux/Hiace - eller hvad de nu
hedder derovre) eller en amerikansk bil, som man er sikker på at kunne få
repareret billigt overalt.
Manuelt gear er gud - gamle biler har det med at skulle skubbes i gang en
gang imellem...

>Og hvordan gør man med indregistrering og forsikring?

Køb hos en forhandler, så er jeg sikker på, han vil ordne det hele for jer.

Fra : Jonas R.

Dato : 18-03-05 07:09

Nicklas Teisner wrote:
SNIP
> Manuelt gear er gud - gamle biler har det med at skulle skubbes i
> gang en gang imellem...

Nej sørg for at der er automatgear og cruisecontrol, da i helt sikkert
bliver trætte af et køre.

Det er meget dejlig med cruise control og automat gear trust me.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 18-03-05 11:11

> Nej sørg for at der er automatgear og cruisecontrol, da i helt sikkert
> bliver trætte af et køre.
>
> Det er meget dejlig med cruise control og automat gear trust me.

Ja, og når man er i USA, skal det da prøves! The american way...

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-03-05 12:18

Emil Jensen [2100] wrote:

> Ja, og når man er i USA, skal det da prøves! The american way...

Ja..
Jeg har en ved der pt. er i USA med en kamerat og de har købt en Plymouth
Grand Voyager 3,0 V6 fra 1997.. der er selvfølgelig aircon og automatgear i
den, det har de vist været rimelig glade for

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Christian

Dato : 18-03-05 20:21

"Morten Christensen" <morten(fjerndette)@mopedgallery.dk> wrote in message
> [...]
> stil...
>
> Og hvordan gør man med indregistrering og forsikring?
>
> Alle råd og erfaringer modtages med glæde!

jeg har hørt det er blevet besværgeligt efter 11. sep at købe og få
forsikret et køretøj som turist,- jeg har altid selv lejet bil alle de gange
jeg har været der.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 18-03-05 22:25

On Fri, 18 Mar 2005 20:20:31 +0100, "Christian"
<askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> wrote:

>jeg har hørt det er blevet besværgeligt efter 11. sep at købe og få
>forsikret et køretøj som turist,- jeg har altid selv lejet bil alle de gange
>jeg har været der.

Ja, det er blevet mere besværligt. Problemet ligger i at få forsikret
bilen som turist uden at have at amerikansk kørekort. Og i de fleste
stater kan man kun få et kørekort, hvis man har et sygesikringsnummer,
og det uddeles som regel kun til fastboende....

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang