Lang behandlingstid...normalt?
Fra : Claus Smith

Dato : 15-03-05 14:57

Jvf. mit tidligere indlæg vedr. uheld, hvor jeg blev ramt af en anden bil i
Tirsdags har jeg lige et spørgsmål til gruppens brugere.

Jeg har kun ansvar på min egen bil og det er modparten, som skal dække min
skade.

Kan det virkelig passe at der kan gå op til 3 uger før at min bil kan blive
lavet? Ifølge modpartens selskab, Top Danmark, var det hvad jeg kunne se
fremtil.....rigtig kedeligt!

Er det normalt eller er det bare i yderste konsekvens?

Fortsat god dag til alle.

Claus Smith - Haslev

Volvo 440 med lettere ramt bagparti.

Fra : John Sahl

Dato : 15-03-05 15:10

Claus Smith wrote:
> Er det normalt eller er det bare i yderste konsekvens?

Jeg ved at blandt andet Topdanmark er ramt af længere ventetider
end normalt pga travlhed pga bl.a. stormskader..

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Henrik B.

Dato : 15-03-05 15:39

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved at blandt andet Topdanmark er ramt af længere ventetider
> end normalt pga travlhed pga bl.a. stormskader..

Nok nærmere p.g.a. alle de tvister de vælger at sætte deres kunder i.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : John Sahl

Dato : 15-03-05 15:53

Henrik B. wrote:
> Nok nærmere p.g.a. alle de tvister de vælger at sætte deres kunder i.

Dont say that! Jeg har lige sendt et krav til dem så jeg håber
ikke du har ret

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Henrik B.

Dato : 15-03-05 16:29

> Dont say that! Jeg har lige sendt et krav til dem så jeg håber
> ikke du har ret

Hø hø.....kendte én der blev nødt til at købe og hoste: www.flopdanmark.dk

Hvordan går det John, er du flyttet til Fa.? Og i så fald hvorhenne?

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : John Sahl

Dato : 15-03-05 16:58

Henrik B. wrote:
> Hø hø.....kendte én der blev nødt til at købe og hoste:
> www.flopdanmark.dk

Lyder jo vildt betryggende

> Hvordan går det John, er du flyttet til Fa.? Og i så fald hvorhenne?

Yup, bor helt inde midt i skidtet nu, på Torvegade lige ved
Axeltorv. Jeg leder som en vild efter en mulighed for at leje
noget garage/værksted ikke alt for langt her fra til en fornuftig
pris. Så kender du til noget, hører jeg gerne mere

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Claus Smith

Dato : 15-03-05 16:59

Deres taksator kommer i morgen, men jeg kan ikke afvente noget hurtigt svar
af den grund.

Regner med at få bilen igen i morgen og så få den repareret en gang efter
påske, når de får afsluttet deres vurdering af omfanget.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 17:55

> Deres taksator kommer i morgen, men jeg kan ikke afvente noget hurtigt
svar
> af den grund.

Nej det har intet med tiden at gøre..

> Regner med at få bilen igen i morgen og så få den repareret en gang efter
> påske, når de får afsluttet deres vurdering af omfanget.

Sagen går ikke videre før personen der har lavet skaden har indmeldt den,
venter denne person 1 mdr tjaa så går der en mdr.. :o/

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 15:09

> [...]
> fremtil.....rigtig kedeligt!
>
> Er det normalt eller er det bare i yderste konsekvens?

Hov her kan jeg være med..

der var en der bakkede ind i min bimmer, jeg har også kun ansvar...
Jeg sendte papirene afsted dagen efter med fax, og efter en mdr ringede jeg
og brokkede mig til modpartens selskab, men de havde ikke modtaget noget fra
deres kunde, og så skal de rykke nogle gange, og hvis modparten så endeligt
ikke svarer får du automatisk medhold..

Skaden skete 16/1, og 12/3 fik jeg svar fra forsikringen, at nu kunne jeg
køre min bil til BMW og få skaden lavet.. fandeme heldigt at den ikke var
totaltskadet !! så havde jeg ikke haft bil i 3 uger..

Så 2 måneder har jeg lige prøvet.. :o/

Ikke opmuntrende, med virkeligheden..

Held og lykke..

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 15:10

> Skaden skete 16/1, og 12/3 fik jeg svar fra forsikringen, at nu kunne jeg
> køre min bil til BMW og få skaden lavet.. fandeme heldigt at den ikke var
> totaltskadet !! så havde jeg ikke haft bil i 3 uger..

2 måneder skulle der jo ha stået

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 19:32

"Claus Smith" <claussmith@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne se fremtil.....rigtig kedeligt!
>
> Er det normalt eller er det bare i yderste konsekvens?

Jeg ved ikke om det er normalt, men da jeg havde en skade tog det 5 uger før
jeg fik en check på et alt for lille beløb

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 15-03-05 19:37

Tom wrote:
> Jeg ved ikke om det er normalt, men da jeg havde en skade tog det 5
> uger før jeg fik en check på et alt for lille beløb

Jeg vil lige sige at sidst jeg havde brug for forsikringen betalte
de i løbet af 2 dage.!

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-03-05 20:15

On Tue, 15 Mar 2005 14:56:30 +0100, "Claus Smith"
<claussmith@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>fremtil.....rigtig kedeligt!
>
>Er det normalt eller er det bare i yderste konsekvens?

Har man den "rigtige" forsikring, bliver der stillet lånebil til
rådighed, så for min skyld kan de være lige så længe om det, som det
passer dem.

Så har jeg, som vanligt, heller ikke gået efter det billigste tilbud
på markedet.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Claus Smith

Dato : 16-03-05 07:37

Det kunne jeg også få hvis jeg havde haft kasko på min egen bil.

Har hellere ikke det billigste selskab, men har fravalgt at have kasko på
min gamle årgang '91.

Claus

Fra : Deaster

Dato : 16-03-05 13:14

Folmer Rasmussen wrote:

> Har man den "rigtige" forsikring, bliver der stillet lånebil til
> rådighed, så for min skyld kan de være lige så længe om det, som det
> passer dem.

Har du det på en ansvarsforsikring ? Det har jeg vist aldrig set.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-03-05 19:27

Claus Smith wrote:
> [...]
> kunne se fremtil.....rigtig kedeligt!
>
> Er det normalt eller er det bare i yderste konsekvens?

Ja det er desværre normalt, det afhænger jo af flere ting.
Modpartens anmeldelse skal være på plads og skyldsspørgsmålet skal være helt
afklaret, inden der gives grønt lys til en erstatning.
Det er ulempen ved kun at have kasko på.
Men hvis modparten er "flink" og har afleveret sin anmeldelse, så er det
ikke sikkert at det tager så lang tid.
Jeg har selv været ude for en tilsvarende sag og der gik der ca. 1-2 uger,
fra bilen var takseret (totalskadet) og til jeg havde chekken i hånden.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-03-05 19:28

Per Beer Hansen wrote:

> Det er ulempen ved kun at have kasko på.

Og der skulle naturligvis have stået ANSVAR i stedet for kasko