Hvor hurtigt genbruges nummerplader?
Fra : Peter [5260]

Dato : 14-03-05 10:34

Hejsa,

Høyer Autodele udlodder i en konkurrence en VW Cabriolet. På billederne på deres
hjemmeside kan man se indreg.nr. TB 42 951.
For sjov skyld slog jeg nummeret op på bilsyn.dk, og dér står, at nummeret pr.
21-maj-2004 tilhørte en Toyota Carina.

Er det normalt at genbruge en nummerplade efter højst 10 måneder, eller ???

Mvh
Peter
--
Mazda 626 2,0i SLX
Hyundai Getz 1,6 5d

Fra : Roberto Saldo

Dato : 14-03-05 10:36

Peter [5260] wrote:
> [...]
> nummeret pr. 21-maj-2004 tilhørte en Toyota Carina.
>
> Er det normalt at genbruge en nummerplade efter højst 10 måneder, eller ???

De bliver aldrig genbrugt, det er en fupplade.
De hedder vel mindst XV nu.

Mvh
Roberto

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 14-03-05 11:01

Roberto Saldo wrote:
> De bliver aldrig genbrugt, det er en fupplade.
> De hedder vel mindst XV nu.

Så må praksis vel snart ændre sig? Det kan ikke være længe før de løber tør?

-dennis

Fra : Roberto Saldo

Dato : 14-03-05 11:40

Dennis Thrysøe wrote:

> Så må praksis vel snart ændre sig? Det kan ikke være længe før de løber
> tør?

Nej det gør de snart.
Så kommer der vel nyt layout og lidt flere tegn eller fex 3 bogstaver først.

Mvh
Roberto

Fra : Jan

Dato : 14-03-05 12:02

> Nej det gør de snart.
> Så kommer der vel nyt layout og lidt flere tegn eller fex 3 bogstaver
> først.
>
> Mvh
> Roberto

Så får vi EU nummerplader, efter deres eget udsagn skal den nuværende
nummerrække opbruges først, det skulle den være omkring 2008.

Jd

Fra : Non-Desperado

Dato : 14-03-05 12:14

Dennis Thrysøe <dennis.FJERN@geysirheste.dk> skrev:

>Så må praksis vel snart ændre sig? Det kan ikke være længe før de løber tør?

Senest i 2010 skal vi have nye nummerserier og de skulle vist
blive kombinationen af 3 bogstaver og 4 cifre.
Hvorvidt der skal være et ØV-flag på er endnu uvist.

Men hvorfor ikke bruge 7 bogstaver istedet, det må da give en
masse flere kombinationer end ved "3b4c" ?

Non-Desperado

Fra : Roberto Saldo

Dato : 14-03-05 13:08

Non-Desperado wrote:

> [...]
>
> Men hvorfor ikke bruge 7 bogstaver istedet, det må da give en
> masse flere kombinationer end ved "3b4c" ?

Kombineret giver de jo flest:
først 3b4c, så 4b3c og så 5b2c osv.

Mvh
Roberto

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 16-03-05 14:30

Non-Desperado wrote:

> Men hvorfor ikke bruge 7 bogstaver istedet, det må da give en
> masse flere kombinationer end ved "3b4c" ?

Det er vist sværere at huske end tal. Desuden løber man ind i problemer
med bogstavkombinationer der kan virke anstødelige. F.eks. kører der
ingen plader rundt med kombinationen SS -- --- eller KZ -- ---.

Se http://nrpl.dk/comb-1966.php

Mvh.

Fra : Non-Desperado

Dato : 14-03-05 12:15

Roberto Saldo <rs@yahoo.com> skrev:

>De bliver aldrig genbrugt, det er en fupplade.
>De hedder vel mindst XV nu.

Jeg har ihverfald set XE-plader for nylig.

Non-Desperado

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-05 12:20

On Mon, 14 Mar 2005 12:14:42 +0100, Non-Desperado
<dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg har ihverfald set XE-plader for nylig.

Jeg har set XJ og XK, så mon ikke der skal indregistreres nogle
Jaguarer heromkring . Siden kommer turen til de sidste
tilbageværende Citroen XM'ere.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : alexbo

Dato : 14-03-05 10:44

"Peter [5260]" skrev

> Er det normalt at genbruge en nummerplade efter højst 10 måneder, eller ?

Mon ikke fotografen ejer bilen med nr. pladen, og så synes han at
gevinstbilen
ville være pænere med plade.

mvh
Alex Christensen

Fra : Anders E. Larsen

Dato : 14-03-05 13:38

Hej...

jeg har har været inde på højers hjemmeside og der er nummerpladen altså TB
42 961
så du har vist set forkert for nummerpladen tilhøre en VW der den. 17dec.
2004 blev BETINGET GODKENDT.....

Anders

Fra : Hans Paulin

Dato : 14-03-05 14:17

Anders E. Larsen skrev:

> nummerpladen tilhøre en VW der den.
> 17dec. 2004 blev BETINGET GODKENDT.....

Med Hoyer-stumper på?
Hans

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 14-03-05 19:40

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev :

>Med Hoyer-stumper på?

betinget ? Næehh Så havde den da fået kørselsforbud ;)

Mine højer bremseskiver til rekorden holdt kun 2 år - sådan noget
billigt stads ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : claus b. p.

Dato : 15-03-05 01:08

<jan@fedtegreven.dk> wrote in message

> Mine højer bremseskiver til rekorden holdt kun 2 år - sådan noget
> billigt stads ;)

Det kunne jo skyldes manglende vedligeholdelse? De originale skiver/klodser
som er monteret på fabriksnye biler holder ofte kortere tid......

/Claus

Fra : Nicklas Teisner

Dato : 16-03-05 17:29

Jeg synes Sveriges system er godt, man kunne f.eks. give pladerne endnu et
bogstav: ABC123D - det er der masser af muligheder i.
Btw, er vi pt. ved XK...

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-03-05 11:03

jan@fedtegreven.dk skrev:

> betinget ? Næehh Så havde den da fået kørselsforbud ;)

Hæ hæ!
Hans

Fra : C. Petersen

Dato : 15-03-05 13:55

Det var faktisk oppe og vende på tekst tv her for nogle uger siden.. at der
snart ikk var flere kombinations muligheder tilbage. og at man så skulle
skifte over til et system lignende Svergies.

Fra : Hornsved

Dato : 18-03-05 15:36

> Det var faktisk oppe og vende på tekst tv her for nogle uger siden.. at der
> snart ikk var flere kombinations muligheder tilbage. og at man så skulle
> skifte over til et system lignende Svergies.

Ja det glæder vi os virkelig til.
Så sidste år en Svensker med nummerplade PIK-XXX, men det var måske en
ønskenummerplade.....?

mvh
Hornsved

Fra : Non-Desperado

Dato : 19-03-05 08:42

hornsved@post6.tele.dk (Hornsved) skrev:

>Ja det glæder vi os virkelig til.
>Så sidste år en Svensker med nummerplade PIK-XXX, men det var måske en
>ønskenummerplade.....?

Den burde vel have heddet KUK-XXX for at give mening i Sverige...

Non-Desperado