Køb af brugt bil i udlandet?
Fra : Peter Jensen

Dato : 14-03-05 09:48

Kan man spare penge ved at købe en brugt bil i udlandet? Overvejer at købe
en st. car som er ca. 2-3 år gammel og har kørt ca. 50000 km.

Hvis JA, nogle hjemmesider hvor jeg kan kikke?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-03-05 09:53

www.mobile.de
www.autoscout24.de
www.toldskat.dk
http://modep.toldskat.dk/
http://www.tkrath.dk/bilimport

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 14-03-05 13:53

Der er allerede kommet forslag til hvor man skal kigge efter udenlandske
brugte biler.
Men der var også et spørgsmål som lød på, om man sparer penge på at købe
brugt bil i udlandet? Hvis ikke, er det så alene fordi udenlandske biler er
mindre angrebet af rust (mildere klima og nul vejsaltning)?

Mvh

Emil

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-03-05 14:29

Emil Jensen [2100] wrote:
> Der er allerede kommet forslag til hvor man skal kigge efter
> udenlandske brugte biler.

Ja, og kig lige på tidspunktet!
De er sendt samme klokkeslet, så tror du selv, at jeg har set John's indlæg,
og han har set mit, iden vi sendte?

Nej, vel...

> Men der var også et spørgsmål som lød på, om man sparer penge på at
> købe brugt bil i udlandet?

Korrekt. Der blev skrevet: "Hvis JA, nogle hjemmesider hvor jeg kan kikke?"

Dvs. at når man henviser til nogle hjemmeside, så er svaret JA. Hvis svaret
var nej, skulle der jo ikke henvises til nogle hjemmesider, vel.

En anden fordel ved at hente selv er, at man kan finde en med masser af
udstyr, de rigtige km, god stand osv.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 14-03-05 20:38

> Ja, og kig lige på tidspunktet!
> De er sendt samme klokkeslet, så tror du selv, at jeg har set John's
> indlæg, og han har set mit, iden vi sendte?
>
> Nej, vel...

Slap lige af...
Det var ikke det jeg mente. Jeg mente blot at nu var første del af
spørgsmålet besvaret, altså links til hjemmesider. Jeg antydede ikke noget
med at du postede det samme som John Sahl. Blot at jeg synes at anden del af
spørgsmålet (sparer man penge?) ikke var ordentligt belyst.

> [...]
>
> Dvs. at når man henviser til nogle hjemmeside, så er svaret JA. Hvis
> svaret var nej, skulle der jo ikke henvises til nogle hjemmesider, vel.

Tjah, så er det min tur til ikke at læse/forstå ordentligt. Der blev ikke
direkte sagt JA, men blot henvist til divserse gode hjemmesider...

> En anden fordel ved at hente selv er, at man kan finde en med masser af
> udstyr, de rigtige km, god stand osv.

Aha, det var det jeg fiskede efter. Kort sagt, udvalget er større, samtidig
med at man åbenbart kan spare penge på det. Rart at vide næste gang man skal
hande brugt bil.

Tak for svar.

Mvh

Emil

Fra : John Sahl

Dato : 14-03-05 09:52

Peter Jensen wrote:
> Hvis JA, nogle hjemmesider hvor jeg kan kikke?

http://bilimport.tkrath.dk er en god vejledning.

Bilerne kan du kigge efter på sider som disse:
http://www.autoscout24.de
http://www.mobile.de

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!