/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Billigt Mitsubishi værksted i KBH-området
Fra : Robert Eriksen


Dato : 07-03-05 09:38

Er der nogen der kender et billigt, ikke nødvendigvis autoriseret,
værksted i KBH-området der kan fixe en defekt ABS på en Galant '91.

Jeg ved ikke helt præcist hvad der er galt med den, den virker bare
ikke.. og det er tilsyneladende pludselig blevet et stort problem for SBI.
Det er sjovt nok ikke blevet nævnt med et kvart ord de sidste 2 gange
bilen har været til syn, men denne gang var det "en alvorlig fejl på
bilens bremsesystem" efterfulgt af en længere forklaring om bremsekar og
hvad ved jeg.
Bilen stopper når jeg træder på bremsen og det er nok for mig.

Derudover er der nogle defekte/tærede bremseslanger og rør, men det går
jeg ud fra et hvilket som helst høker-værksted kan fikse. ABS'en kunne
jeg forestille mig var lidt mere speciel og måske krævede lidt
Mitsubishi-kendskab(?)

Så hvis nogle kender et værksted/mekaniker der kan fikse det må I da
gerne lige give en lyd
i

 
 
E.L. gettonet (07-03-2005)
Kommentar
Fra : E.L. gettonet


Dato : 07-03-05 12:38

eret bare en defekt føler til 8-900 kr og skift af samme til ca
samme pris pr stk og der er 4 af dem i den, de pispotter vil altid lyse i
abs lampen selv kort tid efter de er skiftet, BTW......hvad faen vil i med
noget der ikke er tysk lavet, i må have røven fuld af penge eller vundet i
tips, der er altid noget galt med de skide mitsubishier er det ikke absen er
det gearkassen (egen erfaring )
Esben
"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse
news:422c12ff$0$246$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Er der nogen der kender et billigt, ikke nødvendigvis autoriseret,
> værksted i KBH-området der kan fixe en defekt ABS på en Galant '91.
>
> Jeg ved ikke helt præcist hvad der er galt med den, den virker bare ikke..
> og det er tilsyneladende pludselig blevet et stort problem for SBI.
> Det er sjovt nok ikke blevet nævnt med et kvart ord de sidste 2 gange
> bilen har været til syn, men denne gang var det "en alvorlig fejl på
> bilens bremsesystem" efterfulgt af en længere forklaring om bremsekar og
> hvad ved jeg.
> Bilen stopper når jeg træder på bremsen og det er nok for mig.
>
> Derudover er der nogle defekte/tærede bremseslanger og rør, men det går
> jeg ud fra et hvilket som helst høker-værksted kan fikse. ABS'en kunne jeg
> forestille mig var lidt mere speciel og måske krævede lidt
> Mitsubishi-kendskab(?)
>
> Så hvis nogle kender et værksted/mekaniker der kan fikse det må I da gerne
> lige give en lyd
> i



Ukendt (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-05 23:50

"E.L. gettonet" <Satellite@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:422c3d02$0$676$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> eret bare en defekt føler til 8-900 kr og skift af samme til ca samme pris
> pr stk og der er 4 af dem i den, de pispotter vil altid lyse i abs lampen
> selv kort tid efter de er skiftet, BTW......hvad faen vil i med noget der
> ikke er tysk lavet, i må have røven fuld af penge eller vundet i tips, der
> er altid noget galt med de skide mitsubishier er det ikke absen er det
> gearkassen (egen erfaring )

Hvis du skrev i et ordentligt sprog, kunne man måske tage dit input seriøst.

Jeg havde selv en Galant fra 92' som jeg var meget glad for, og i den tid
jeg havde den,
var det kun bremserne jeg havde rigtig problemer med - men ikke noget
alvorligt, de
hylede bare ofte.

Ellers blev der kun skiftet smådele på den, i de par år jeg kørte i den.

> Esben

Lars B



Andreas Jensen (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Andreas Jensen


Dato : 07-03-05 21:39

Hej Robert

Jeg skal forsøge at svare noget mere positivt end foregående indlæg (!)

Men først en kommentar om Statens Bilsyn: Jeg har været ude for nøjagtig
samme "behandling" som dig. 2 gange er bilen (Mitsubishi Galant 2.0 Gti 16v
1990) synet med ABS-lampen lysende, men med perfekte "almindelige" bremser.
Og 3ie gang nægtede de at godkende den - på trods af 2 forsøg. Sidste gang
blev synsmanden så fornærmet (Jeg talte pænt og hidsede mig ikke op og
forsøgte at forklare, hvad der var hændt 2 og 4 år tidligere), at han brugte
25 minutter ekstra for at finde flere fejl. Der var ingen ! Jeg klagede
skriftligt over dén behandling og fik et uhøfligt brev tilbage fra SBI om,
at den pågældende synsmand ikke kunne huske hændelsen og at ingen syn havde
en standard tid, så jeg kunne ikke klage over synstiden.
Go'dav'mand'okseskaft.....

Nå - tilbage til din bil.

Jeg er aldeles uenig med "E.L.Gettonet" om bilen. Det er absolut ikke en
pispotte. Det er en fremragende bil, der til de priser den blev solgt til i
begyndelsen af '90'erne stort set var "best buy" forstået på den måde, at
jeg mener, at man fik "mest bil for pengene". Galanten havde et enormt
udstyrsniveau i forhold til andre mellemklasse biler, og så kørte den
s....godt. Og blev den fra start passet med den obligatoriske Pava eller
tilsvarende, så er det en fin bil den dag i dag.

Men.....

Hold da kæft hvor har Mitsubishi Danmark dog tjent den relativt billige
salgspris ind mange gange på de EKSTREMT dyre reservedele ! Jeg havde en
Galant i 5 år og var meget glad for den, men skippede den til sidst, da den
trods alt var kommet i "skifte sliddele alderen".

M.h.t. dit ABS-problem røg jeg på den med udskiftning af alle ABS-følere på
et autorisret værksted )-. Og det hjalp ikke. Det var selve ABS-styreboksen,
der skulle skiftes (Ka' ikke lige huske hvad den hedder) og en ny koster ca.
10.000 !!!! Jeg fandt een hos en broker ("kun" 4.000) og solgte bilen
nysynet (-.

M.h.t. værksted kan jeg på det kraftigste fraråde Mitsubishi Espergærde, som
til enhver tid vil bone dig til fattiggården uden at lave deres arbejde
ordentligt og med "overslag", der er ca. 1/3 af hvad regningen til slut
lyder på. Jeg var på værksted 3 gange med mine ABS-følere, og de kunne ikke
finde ud af det. Derimod var Mitsubishi i Hillerød (Falkevej
såhutjeghvisker) meget reelle. De fik vognen ind en morgen og ringede en
time efter og fortalte, hvad der var galt. Jeg kunne selv finde en brugt
styreboks og fik dem til at montere den. De arbejder til "autoriserede
timepriser", men jeg synes, at de fakturerer for dét arbejde der udføres og
ikke mere end dét.

M.v.h.
Andreas Jensen

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse
news:422c12ff$0$246$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Er der nogen der kender et billigt, ikke nødvendigvis autoriseret,
> værksted i KBH-området der kan fixe en defekt ABS på en Galant '91.
>
> Jeg ved ikke helt præcist hvad der er galt med den, den virker bare ikke..
> og det er tilsyneladende pludselig blevet et stort problem for SBI.
> Det er sjovt nok ikke blevet nævnt med et kvart ord de sidste 2 gange
> bilen har været til syn, men denne gang var det "en alvorlig fejl på
> bilens bremsesystem" efterfulgt af en længere forklaring om bremsekar og
> hvad ved jeg.
> Bilen stopper når jeg træder på bremsen og det er nok for mig.
>
> Derudover er der nogle defekte/tærede bremseslanger og rør, men det går
> jeg ud fra et hvilket som helst høker-værksted kan fikse. ABS'en kunne jeg
> forestille mig var lidt mere speciel og måske krævede lidt
> Mitsubishi-kendskab(?)
>
> Så hvis nogle kender et værksted/mekaniker der kan fikse det må I da gerne
> lige give en lyd
> i



Robert Eriksen (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Robert Eriksen


Dato : 08-03-05 08:47



Andreas Jensen wrote:
> Hej Robert
>
> Jeg skal forsøge at svare noget mere positivt end foregående indlæg (!)
>
> Men først en kommentar om Statens Bilsyn: Jeg har været ude for nøjagtig
> samme "behandling" som dig. 2 gange er bilen (Mitsubishi Galant 2.0 Gti 16v
> 1990) synet med ABS-lampen lysende, men med perfekte "almindelige" bremser.
> Og 3ie gang nægtede de at godkende den - på trods af 2 forsøg. Sidste gang
> blev synsmanden så fornærmet (Jeg talte pænt og hidsede mig ikke op og
> forsøgte at forklare, hvad der var hændt 2 og 4 år tidligere), at han brugte
> 25 minutter ekstra for at finde flere fejl. Der var ingen ! Jeg klagede
> skriftligt over dén behandling og fik et uhøfligt brev tilbage fra SBI om,
> at den pågældende synsmand ikke kunne huske hændelsen og at ingen syn havde
> en standard tid, så jeg kunne ikke klage over synstiden.
> Go'dav'mand'okseskaft.....

Jeg påpegede også overfor synsmanden at bilen, i min ejertid, har
gennemført 2 syn uden ABS.
Og forrige ejer, som jeg ingen grund har til at tvivle på (det er min
mor, også har haft den igennem 2 syn ligeledes uden ABS. Den er
istedet blevet testet som en non-ABS bil, hvilken den har klaret efter
alle kunstens regler.

Jeg har også overvejet at skrive til SBI for en eller anden form for
forklaring.
Jeg kan sagtens leve med at den bliver kasseret for defekt ABS.... hvis
det altså ikke lige havde været for de forrige fire syn.
At læse de kapitler i "Færdselsstyrelsens detailforskrifter for
køretøjer" som de henviser til på synsrapporten, bliver man ikke
specielt klogere af.

>
> Nå - tilbage til din bil.
>
> Jeg er aldeles uenig med "E.L.Gettonet" om bilen. Det er absolut ikke en
> pispotte. Det er en fremragende bil, der til de priser den blev solgt til i
> begyndelsen af '90'erne stort set var "best buy" forstået på den måde, at
> jeg mener, at man fik "mest bil for pengene". Galanten havde et enormt
> udstyrsniveau i forhold til andre mellemklasse biler, og så kørte den
> s....godt. Og blev den fra start passet med den obligatoriske Pava eller
> tilsvarende, så er det en fin bil den dag i dag.

Jamen jeg kan jo kun være enig.
Og jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvor mange tyske biler der,
efter 14 år og over 200.000km, stadig kører som da de forlod fabrikken.
>
> Men.....
>
> Hold da kæft hvor har Mitsubishi Danmark dog tjent den relativt billige
> salgspris ind mange gange på de EKSTREMT dyre reservedele ! Jeg havde en
> Galant i 5 år og var meget glad for den, men skippede den til sidst, da den
> trods alt var kommet i "skifte sliddele alderen".

Heldigvis kan en del fås uoriginalt. Men 100kr for en sikring... så er
den vist også betalt.
Men jeg har også efterhånden fået samme overvejelser, om at få den synet
uden anmærkninger og så måske sætte den til salg.

>
> M.h.t. dit ABS-problem røg jeg på den med udskiftning af alle ABS-følere på
> et autorisret værksted )-. Og det hjalp ikke. Det var selve ABS-styreboksen,
> der skulle skiftes (Ka' ikke lige huske hvad den hedder) og en ny koster ca.
> 10.000 !!!! Jeg fandt een hos en broker ("kun" 4.000) og solgte bilen
> nysynet (-.

Broker=ophugger?

>
> M.h.t. værksted kan jeg på det kraftigste fraråde Mitsubishi Espergærde, som
> til enhver tid vil bone dig til fattiggården uden at lave deres arbejde
> ordentligt og med "overslag", der er ca. 1/3 af hvad regningen til slut
> lyder på. Jeg var på værksted 3 gange med mine ABS-følere, og de kunne ikke
> finde ud af det. Derimod var Mitsubishi i Hillerød (Falkevej
> såhutjeghvisker) meget reelle. De fik vognen ind en morgen og ringede en
> time efter og fortalte, hvad der var galt. Jeg kunne selv finde en brugt
> styreboks og fik dem til at montere den. De arbejder til "autoriserede
> timepriser", men jeg synes, at de fakturerer for dét arbejde der udføres og
> ikke mere end dét.

Tak skal du have
Jeg vil prøve at rode lidt videre rundt, men ellers vil jeg nok forsøge
at tage fat i Hillerød.


/Robert

Andreas Jensen (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Andreas Jensen


Dato : 08-03-05 20:36

Hej igen

<<--klip-->>

>
> Broker=ophugger?
>

Ja - ophugger. Undskyld, jeg er fagidiot (IT). Du kan evt. søge på
www.dataophug.dk og derefter ringe rundt. De telefonsamtaler - og den tid
det tager - er som regel hurtigt tjent hjem (-:

M.v.h.
Andreas Jensen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste