Greyhound
Fra : RacingBabe

Dato : 28-05-01 12:04

Hej!

Jeg har aldrig været hundeejer før, men regner med jeg snart skal overtage
en hund fra opgangen.

Det er en greyhound på 9 år. Jeg har taget mig en del af den her de sidste
par måneder, hvilket også har resulteret i at den har knyttet sig meget til
mig.

Den bliver aldrig luftet men kun lukket ud i gården/haven. Jeg har for nylig
klippet negle på ham, da han næsten ikke ramte trædepuderne pga. længden. Nu
har jeg så også set at hans tænder næsten ikke er hvide pga. tandsten (alle
tænderne). Jeg har snakket med ejeren om det, og hun kan også godt selv se
det, og spurgte om jeg havde lyst til at få ham.....

Kan man forlange at hunden først kommer et smut til dyrlægen og får renset
tænder, klippet negle og ellers bliver tjekket igennem? Hvor meget vil dette
komme til at koste?

Ellers nogen der kender nogle sider omkring denne race???

/ Jeanne

Fra : x Vuf x

Dato : 28-05-01 13:14

Mon, 28 May 2001 13:03:34 +0200, RacingBabe wrote:

> [...]
>tænder, klippet negle og ellers bliver tjekket igennem? Hvor meget vil dette

Hvis du får den foræret, vil jeg mene, det er for din regning.

>Ellers nogen der kender nogle sider omkring denne race???

Næ men kan du cykle med hund? Hunden er avlet til løb,
og skal derfor motioneres meget! Kan du komme til hundeløb
med den, vil den elske dig for det!

Ups...9 år...Du skal nok starte langsomt op med motioneringen,
da den åbenbart aldrig er blevet motioneret.

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de tre *
http://www.sonpet.mixeren.com

Fra : Reichenbach & Hammer

Dato : 29-05-01 22:04

Hej Jeanne!

Hvis du får hunden kvit og frit, ville jeg ikke forlange noget dyrlæge
besøg. Dog kan jeg fortælle, at en konsultation hos dyrlægen ikke koster
mere end 300 kr., og jeg plejer at får renset tænder, klippet klør o.s.v.
uden ekstra regning.

Hilsen

Jesper

Fra : x Vuf x

Dato : 30-05-01 09:26

Tue, 29 May 2001 23:04:26 +0200, Reichenbach & Hammer wrote:

> [...]
>mere end 300 kr., og jeg plejer at får renset tænder, klippet klør o.s.v.

Waaaaav!!! Du bor garanteret i Jylland. Det er da det eneste sted,
jeg nogensinde har hørt om så billige dyrlæger!

Fra : RacingBabe

Dato : 30-05-01 09:53

> Waaaaav!!! Du bor garanteret i Jylland. Det er da det eneste sted,
> jeg nogensinde har hørt om så billige dyrlæger!
-----------------------
Det lyder da fint, jeg bor nemlig også i Jylland

Skal en hund ikke i narkose for at få renset tænder? Man kan næsten ikke se
en eneste hvid tand...
Hvis den skal i narkose, ved jeg godt man skal være ekstra opmærksom på
denne race......

/ Jeanne

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 30-05-01 13:30

Hej Jeanne

Når problemet er så slemt, skal hunden i narkose og dyrlægen vil rensen dens
tænder med ultralyd. Så du skal nok regne med en lidt anden pris...

-Trine

Fra : Jannie Sørensen

Dato : 05-06-01 16:14

> Waaaaav!!! Du bor garanteret i Jylland. Det er da det eneste sted,
> jeg nogensinde har hørt om så billige dyrlæger!

Jeg bor også i (Sønder)Jylland - men slipper langt fra med 300,00 kr. for et
lille visit hos dyrlægen...

Med venlig hilsen

Jannie Sørensen
Handelsgrafiker

WEB DESIGN & DTP
http://www.nokke.subnet.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 05-06-01 21:01

Tue, 5 Jun 2001 17:14:14 +0200, Jannie Sørensen wrote:

>Jeg bor også i (Sønder)Jylland - men slipper langt fra med 300,00 kr. for et
>lille visit hos dyrlægen...

Her på Fyn koster det lige ved 400,- bare at træde over dørtærsklen! :-/