Max vægt på Carina E
Fra : Arne M@dsen

Dato : 06-03-05 20:56

Hejsa
Er der nogen som kan fortælle mig hvad den maximale vægt på anhænger med
bremse er på en Toyota Carina E 1,6 Sedan fra 1994. Nogle steder står der
1125Kg andre 1300Kg. Det er jo ret væsentligt ved køb af campingvogn.
Mvh Arne

Fra : Brian

Dato : 06-03-05 20:56

Hejsa!

Arne M@dsen tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> [...]
> med bremse er på en Toyota Carina E 1,6 Sedan fra 1994. Nogle steder
> står der 1125Kg andre 1300Kg. Det er jo ret væsentligt ved køb af

Det står vel på din reg. attest ?

/Brian

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 06-03-05 21:28

"Arne M@dsen" <avm@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bremse er på en Toyota Carina E 1,6 Sedan fra 1994. Nogle steder står der
> 1125Kg andre 1300Kg. Det er jo ret væsentligt ved køb af campingvogn.

Min må trække 1300 kg.
Hilsen Matthias

Fra : P.Christensen

Dato : 06-03-05 22:10

> Min må trække 1300 kg.
> Hilsen Matthias

Det måtte min også hvis jeg havde B/E kørekort, men det har jeg ikke så det
er nedskrevet på
reg.attesten så tallet nu er 1125 Kg = bilens egenvægt + 50 Kg

Palle

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 06-03-05 23:54

> [...]
> bremse er på en Toyota Carina E 1,6 Sedan fra 1994. Nogle steder står der
> 1125Kg andre 1300Kg. Det er jo ret væsentligt ved køb af campingvogn.

Hej

Det kommer an på modellen, se her
http://www.biltorvet.dk/bilguiden/bilguide_result.asp?show_result=result

Mvh
Henning

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-03-05 08:07

Arne M@dsen wrote:
> [...]
> bremse er på en Toyota Carina E 1,6 Sedan fra 1994. Nogle steder står der
> 1125Kg andre 1300Kg. Det er jo ret væsentligt ved køb af campingvogn.

Max 500 uden og 1400 med påløbsbremse for min 1996 2.0 GLi 5-dørs.

Men så skal jeg også ha trailerkort, men det formoder jeg man har hvis man vil køre med
hus bagpå.

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 08:50

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Max 500 uden og 1400 med påløbsbremse for min 1996 2.0 GLi 5-dørs.
>
> Men så skal jeg også ha trailerkort, men det formoder jeg man har hvis man
> vil køre med hus bagpå.

Hvorfor det? du overskrider da ikke 3500kg totalt.

Dannie

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-03-05 09:30

Dannie wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor det? du overskrider da ikke 3500kg totalt.

Uha det er jo mere kompliceret end det!
Jeg tør ikke vove mig ud i en forklaring, det har sikkert noget med afgifter at gøre.

Mvh
Roberto

Fra : Henrik B.

Dato : 07-03-05 09:47

"Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor det? du overskrider da ikke 3500kg totalt.

Fordi, hvis du kommer over bilens egenvægt + 50 kg, skal du have
B/E-kørekort.

Altså, DU må maks. køre med f.eks. 1175kg. (Bilens vægt 1125 + 50 kg). Bilen
derimod må slæbe afsted med 1400 kg på krogen. Føreren skal så bare have
B/E.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Leonard

Dato : 07-03-05 12:13

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Altså, DU må maks. køre med f.eks. 1175kg. (Bilens vægt 1125 + 50 kg). Bilen
>derimod må slæbe afsted med 1400 kg på krogen. Føreren skal så bare have
>B/E.

Og husk at det ved kørekortsreglerne er trailerens totalvægt der
tæller.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-03-05 13:07

Leonard wrote:

> Og husk at det ved kørekortsreglerne er trailerens totalvægt der
> tæller.

Som jeg skrev, kompliceret:

<http://www.sikkertrafik.dk/6000c/base/164c3e80>

Mvh
Roberto

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 07-03-05 13:49

Hej Roberto

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Men så skal jeg også ha trailerkort, men det formoder jeg man har hvis man
> vil køre med hus bagpå.

For mig at se er det kun noget, man nødtvungent anskaffer sig. Jeg klarer
mig fint uden med min Astra 1,6 samt "hus" på max. 900 kg.

Hilsen
Peter

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-03-05 15:00

Peter Marlau Knudsen wrote:
> [...]
>

> For mig at se er det kun noget, man nødtvungent anskaffer sig. Jeg klarer
> mig fint uden med min Astra 1,6 samt "hus" på max. 900 kg.

Jeg ville nok ta' et for at se om man kunne lære noget.

Mvh
Roberto

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 07-03-05 15:28

> Jeg ville nok ta' et for at se om man kunne lære noget.

Hmmm. Skulle måske have nævnt, at jeg har været til køreprøve ved militæret
i sin tid fordi vi skulle have militært førerbevis til en-akslet anhænger
(1,5 - 2 ton) i forbindelse med Kategori C. Kan desværre ikke få det
konverteret.

Lære noget kan man selvfølgelig altid. Men det er lidt vanskeligt at se,
hvad man lærer udover at bakke.

Hilsen
Peter

Fra : Jørgen L.

Dato : 07-03-05 22:04

> [...]
>
> For mig at se er det kun noget, man nødtvungent anskaffer sig. Jeg klarer
> mig fint uden med min Astra 1,6 samt "hus" på max. 900 kg.

Hej Peter.
Nu er vi flere der har en lidt større vogn end du som du ved kan jeg
absolut ikke klare mig med en mindre vogn en 1600 kg total vægt så jeg er
nød til at have BE da jeg både overskrider e-vægt + 50 kg og 3500 kg.
totalt.

Men det er nok også fordi vi campere meget her om vinteren, og der er det
rart med mere plads.
vi netop lige kommet hjem fra en rigtig god weekend, kold men rigtigt flot
vejr.

Hilsen Jørgen

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 08-03-05 08:54

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er vi flere der har en lidt større vogn end du

Også i den grad. Det er endda måske de færreste, der har en vogn =< end min.

> som du ved kan jeg absolut ikke klare mig med en mindre vogn en 1600 kg
> total vægt så jeg er nød til at have BE da jeg både overskrider e-vægt +
> 50 kg og 3500 kg. totalt.

Ja - det ved jeg. og det er en lækker vogn. Og i de tilfælde, hvor man
overskrider de 50 kg. og evt. 3500 kg. kan det givetvis være relevant med
kravet om BE kørekort. I så fald bliver jeg jo nødt til at spilde penge på
en sådan prøve, da jeg ikke kan få konverteret mit tidligere militære
førerbevis til en-akslet hænger, som jeg formoder levede fuldt ud op til det
man kræver i forbindelse med BE kortet i dag.

Men egentlig er vi vel næsten ovre i dk.fritid.camping nu ??

Hilsen
Peter