Udskiftning af "baklyskontakt" på Vectra
Fra : Martin

Dato : 06-03-05 11:22

Hej

Efter at have konstateret at begge pærer til baklyset er gået og at have
skiftet dem uden effekt, er jeg kommet fremt til det må være baklyskontakten
der er gået. Jeg har læst mig til at den sidder i gearkassen og kan skrues
ud uden det store besvær (og da en ny koster 75 kr hos T Hansen har jeg mest
mod på at forsøge selv).

Men men men.... hvor sidder den i motorrummet?? Jeg har søgt og mener at
have lokaliseret gearkassen, men jeg kan ikke finde kontakten - på trods af
manglende evne til at finde min bils gearkasse, mener jeg det er forsvarligt
selv at skifte kontakten

Mvh Martin

Fra : Martin

Dato : 06-03-05 11:24

Der er tale om en Vectra A 1,6i fra 1993 med manual gear.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-03-05 11:40

> Efter at have konstateret at begge pærer til baklyset er gået og at have
> skiftet dem uden effekt, er jeg kommet fremt til det må være
> baklyskontakten
> der er gået.

Uden tvivl - det samme skete for min Vectra A for et par år siden.

Jeg ved ikke, hvor den sidder, men det skulle efter sigende kun tage 5
minutter at skifte den - så den sidder ikke "i" gearkassen - men måske "på"
gearkassen.

Held og lykke med det..

/Jan W Nielsen

Fra : Per Olsen

Dato : 06-03-05 11:53

"Martin" skrev
> [...]
af
> manglende evne til at finde min bils gearkasse, mener jeg det er

Hej.

Kontakten kan du finder foran på gearkassen.
lige under den kølerslange der løber fra køleren og
om bag motoren. Lige under-ved siden af batterikassen.

Pe®=s1

Fra : Martin

Dato : 06-03-05 12:40

Hej igen

Tak for hurtige svar! Kontakten er nu fundet og jeg vil skifte den en af de
nærmeste dage.

God søndag!

Mvh. Martin

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-03-05 16:16

Per Olsen skrev:

> Kontakten kan du finder foran på gearkassen.

Kontakten på min Kadett GSi er osse væk - THansen har 2 forskellige, der
passer til de samme modeller - nogen der kender forskellen?
Hans

Fra : Per Olsen

Dato : 06-03-05 19:07

"Hans Paulin" skrev

> Kontakten på min Kadett GSi er osse væk - THansen har 2 forskellige, der
> passer til de samme modeller - nogen der kender forskellen?

Jeps

Som der står under "Info" hos T-Hansen.

Den ene er "Med to stikben"
- to løse ledninger med stik.

Den anden er "Med multistik" (SuperSeal)
- et ovalt stik med to stik i.

Så det er afhænig af dit ledningsnet.
Ifølge Opel sker skiftet i 1988.

Pe®=s1

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-03-05 19:30

Per Olsen skrev:

> "Hans Paulin" skrev

> Jeps

Fornemt!

> Som der står under "Info" hos T-Hansen.
>
> Den ene er "Med to stikben"
> - to løse ledninger med stik.
>
> Den anden er "Med multistik" (SuperSeal)
> - et ovalt stik med to stik i.

Havde jeg overset i farten - gammel (ISDN)modem-bruger

> Så det er afhænig af dit ledningsnet.
> Ifølge Opel sker skiftet i 1988.

Min er den "Med to stikben".

Jeg havde den ude i dag for at "snyde" lidt som jeg i sin tid gjorde ved min
1,3S; jeg afmonterede fladskiven og smurte lidt fikumdik på i stedet, så den
ku nå længere ind - men lige meget hjalp det - lygterne lyste ikke

Så det er afsted til Hr. Hansen i morgen!

Mange tak for hjælpen!
Hans