gulpladebiler
Fra : fagus

Dato : 05-03-05 10:50

Findes der en side hvor man kan sammenligne gulpladebiler mod
hinanden,forbrug,grøn afgift.misundelsesafgift osv.
fagus

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Søren Andersen

Dato : 06-03-05 08:56

"fagus" <fagus@mail.dk> wrote in message
> Findes der en side hvor man kan sammenligne gulpladebiler mod
> hinanden,forbrug,grøn afgift.misundelsesafgift osv.
> fagus

Ikke mig bekendt... men jeg kan godt hjælpe dig med en sammenligning af
misundelsesafgiften, den er nemlig den samme på alle gulplade biler

Fra : Frederik

Dato : 06-03-05 10:37

"Søren Andersen" <soren@lerskov-andersen.SleTdk> wrote in message

> Ikke mig bekendt... men jeg kan godt hjælpe dig med en sammenligning af
> misundelsesafgiften, den er nemlig den samme på alle gulplade biler

Øøøhhh, kan den ikke være 90% 30% og 0% afhængig af vægt?

Mvh.

Frederik

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-03-05 12:29

"Frederik" <f.caroe @suf.nu> skrev i en meddelelse

> "Søren Andersen" <soren@lerskov-andersen.SleTdk> wrote in message

> Øøøhhh, kan den ikke være 90% 30% og 0% afhængig af vægt?

Mis.afg. er de godt 4000 der lægges oveni, når gulplade bruges privat. Det
kan halveres hvis man har firmakørsel også. De 90% kan man næsten ikke finde
nye bilmærker under, længere, og skal du ned på 30%, skal totalvægten være
over 2 ton.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 06-03-05 15:50

En helt masse bits fra Søren Andersen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Ikke mig bekendt... men jeg kan godt hjælpe dig med en sammenligning af
> misundelsesafgiften, den er nemlig den samme på alle gulplade biler

Nøh.

For køretøjer indregistreret udelukkende til privat kørsel:

Gulpladebil indregistreret før 2/6 1998: 0,-
Gulpladebil m. totalvægt < 2000 kg. indregistreret efter 2/6-1998: 900,-
Gulpladebil m. totalvægt > 2000 kg. indregistreret efter 2/6-1998: 5040,-

Såfremt køretøjet anvendes blandet til privat- og erhvervskørsel halveres
strafafgiften.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"You actually put your dick in this woman?"
-- Meg Ryan as Pamela in 'The Doors'