Arggg skramme i bilen
Fra : Daniel Pedersen

Dato : 04-03-05 12:24

Hej Gruppe

Jeg har som tidligere skrevet, en Opel Senator fra 86, den er visuelt i pæn
stand.

Jeg bliver til morgen kontaktet af to klassekammerater (jeg er
voksenlærling), der var vidne til at en ældre herrer skrammede min
bagkofanger i højre hjørne, under en parkering.
De stod med ryggen til men kunne hører at han ramte min bil.
Manden forlader sin bil og lægger ikke nogen seddel om at han er kommet til
at ridse min kofanger.
Med to vidner (som de siger, vi så det ikke men hørte det og da vi vendte os
om var der kun én bil der flyttede sig og det var den) og et tredie
øjenvidne som så det (har snakket med ham), er min sag jo god nok.

Nu er det jo så at min bil er en moden model som skal under en renovation
(rust etc), men min kofanger som han ridsede fejlede ikke noget.

Skal jeg lade den smutte eller skal jeg efterfølge sagen.

Har lagt en seddel i forruden på den bil der påkørte min, hvorpå der bl.a.
står "Et gammel ordsprog siger: 'tale er sølv, tavshed er guld' hvilket ikke
gælder i denne situation, hvorfor sagen vil blive forfulgt".

Dermed mener jeg, at havde han sagt det, havde jeg nok ladet den slippe
(ældre bil, pæn i lakken men under den ack ja).

Så derfor; skal han slippe? eller skal jeg forfølge den for ligesom at
pointerer at man altid henvender sig til ejeren?!

mvh
Daniel Pedersen
*Skrammen vil blive lagt i dk.binaer.motor, hvis folk ønsker at se den*

Fra : Tobias Larsen

Dato : 04-03-05 12:44

"Daniel Pedersen" <machoman@NO_SPAM___get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> mvh
> Daniel Pedersen
> *Skrammen vil blive lagt i dk.binaer.motor, hvis folk ønsker at se den*

Jeg ville tage fat i det, evt melde det til politiet hvis det er en meget
gammel mand, der er dårlig til at køre bil. Han kunne jo bakke ind i en
børnehave på gåtur næste gang.

Tobias

Fra : phk

Dato : 04-03-05 12:51

> [...]

> Så derfor; skal han slippe? eller skal jeg forfølge den for ligesom at
> pointerer at man altid henvender sig til ejeren?!

En med bare en lille smule forstand havde flyttet sin bil langt væk fra din
efter at have påkørt.

Var han så gammel at han ikke lagde mærke til det?

Er han (fortsat) egnet til at køre bil?

--
Per, Esbjerg
der har set en del der ikke kan køre bil :)

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 04-03-05 13:25

> En med bare en lille smule forstand havde flyttet sin bil langt væk fra
din
> efter at have påkørt.

Det hjælper ham ikke specielt, der er jo ikke mindre end 3 vidner, hvoraf
det ene så ham udfører sin ting og dermed også så bilen.

> Var han så gammel at han ikke lagde mærke til det?
>
> Er han (fortsat) egnet til at køre bil?

Aner det ikke, nu går jeg på en teknisk skole hvor gennemsnitseleven er ca
25 år, så alt over 30 er jo nærmest oldnordisk :)
De beskrev ham dog som ældre herrer med fuldskæg.

Som du kan læse har jeg hverken set eller hørt fra manden og kan derfor ikke
give en oldnordisk beskrivelse (Jeg fyldte 30 i sommers) ;)

Min bror anbefaler en politianmeldelse eftersom han ikke har lagt nogen
seddel eller gjort andet forsøg for at tage kontakt og man må derfor
forudsætte at han er en flugtbilist.

mvh
Daniel Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-05 13:39

> [...]

| Min bror anbefaler en politianmeldelse eftersom han ikke har lagt nogen
| seddel eller gjort andet forsøg for at tage kontakt og man må derfor

Anmeld det din forsikring og påfør vidnerne, så vil de foretage sig det
nødvendige. En direkte politianmeld. uden personskader, bliver ned
prioriteret.

Fra : anders majland

Dato : 06-03-05 19:50

> Aner det ikke, nu går jeg på en teknisk skole hvor gennemsnitseleven er ca
> 25 år, så alt over 30 er jo nærmest oldnordisk :)
> De beskrev ham dog som ældre herrer med fuldskæg.

Min søster fik døren trykket 10-15cm ind ved en p-skade på en teknisk skole.
Nogle opslag var nok til at få synderen frem i lyset. "Nogen" har jo altid
set en skrammet bil.

> Min bror anbefaler en politianmeldelse eftersom han ikke har lagt nogen
> seddel eller gjort andet forsøg for at tage kontakt og man må derfor
> forudsætte at han er en flugtbilist.

Yep meld det til politiet og egen forsikring (hvis du har kako). Det er
egenligt nok at melde det til forsikringen, men du står alligevel lidt
stærkere når du også har meldt sagen til politiet. Hvis du ikke har kasko,
kan du også kun få oplyst ejeren med en anmeldelse til politiet. Hvis du er
heldig får han nok en bøde oveni på 500kr for at stikke af fra skaden.

Hvis muligt så tag også billeder er skaden på hans bil.

/A

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 07-03-05 00:33

> Min søster fik døren trykket 10-15cm ind ved en p-skade på en teknisk
skole.
> Nogle opslag var nok til at få synderen frem i lyset. "Nogen" har jo altid
> set en skrammet bil.

Min er nu mere en bette skramme i gummikanten på hjørnet af kofangeren,
hvilket i sig selv måske ville virke latterligt at hyle op over når bilen er
så gammel.

Jeg risikerer at bilen bliver erklæret totalskadet med henblik på at
reperationen vil være dyre end bilens værdi og overvejer derfor lidt at lade
det gå i glemmebogen.

> [...]
er
> heldig får han nok en bøde oveni på 500kr for at stikke af fra skaden.

Ejeren har kontaktet mig og ville meget gerne have sine mekaniker kammerater
til at fikse den, så han slap for præmietrin etc. Han kagede lidt rundt i
selvrisiko etc.

> Hvis muligt så tag også billeder er skaden på hans bil.

Er skam gjort :)

/Daniel

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 04-03-05 12:42

> *Skrammen vil blive lagt i dk.binaer.motor, hvis folk ønsker at se den*

Jeg kom til at love for meget, men jeg kan da godt lægge et billede af
skrammen i dk.binaer.motor, hvis nogen ønsker det.

mvh
Daniel Pedersen

Fra : KNT

Dato : 04-03-05 13:33

Selvfølgelig skal du da have fat i den 'gamle' bilist - uanset hvor
betydningsfuld skaden er, er det ikke ansvarligt ikke at gøre ejeren
opmærksom på, at man er kommet til at gøre noget dumt.
Har du registreringsnummer eller andet, som kan hjælpe til at finde manden,
er det jo helt enkelt.

Knud