Glasfiber, gør-det-selv
Fra : Torben Lund

Dato : 28-05-01 11:34

Jeg savner danske eller engelske links til hvordan man laver 'store' ting
i glasfiber, så som luger og cockpit! -en bog ku' da også bruges.

Hilsen,

Torben

Fra : P.C.

Dato : 28-05-01 11:47

Hi.

Torben Lund skrev i meddelelsen <20010528.10342074@pc-torben.pet.auh.dk>...
Jeg savner danske eller engelske links til hvordan man laver 'store' ting
i glasfiber, så som luger og cockpit! -en bog ku' da også bruges.

Hilsen,
Torben

Der er flere usenet grupper du kan have glæde af ,de er godt nok
engelsk/amerikanske men heldigvis har de fleste amerikanere et rimeligt kendskab
til det engelske sprog ;))
Rec.boats.building på usenet og boatbilding.com på webbet ,er nok en god indgang
til det du søger.

Profesionelle glasfiber folk vælger ofte at bruge færdigt hærdede glasfiber
plader i stedet for hvad vi amatører ville vælge ,nemlig at bygge tingen i
krydsfiner og så lægge glasfiber laminat ovenpå , ------- på den måde behøver
man ikke lave en plug og en form til at støbe emnet i ,men kan bruge færdig
hærdet plade som allerede har en pæn overflade på den ene side. Du kan så vælge
_selv_ at lave pladerne på en glat overflade hvis du ikke kan finde færdige
plader.
------ mit forslag er at søge de to addresser ,men så at bruge sin egen
dømmekraft når man vælger metoden og ikke bare tro på alt hvad der står.

Have a nice day.
P.C.

ps.
Ser du en lille mahogony jolle som den her ;
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/efterlysning/efterlysning.jpg
Så giv mig et praj. og tjen 500 hvis det bringer jollen tilbage til ejermanden.

Fra : Henrik Henriiksen

Dato : 29-05-01 21:36

Hej,

Hvor kan man købe de færdlavede glasfiberplader?

mvh

Henrik
Henriksen@po.ia.dk