Kølercement
Fra : Christian Catu

Dato : 28-02-05 18:33

Jeg har en lækage i min køler, og ville egentligt skifte den. Jeg kan få en
ny hos Høyer Autodele for ca 1400 dask. Jeg har sådan en Hanes
reperationsbog til min BMW E36, og i den står der at jeg kan prøve at lappe
holdet med et middel. I biltema kan jeg se har noget der hedder Kølecement,
der koster 20 kr for en flaske. Virker det? Er det godt nok? Kan jeg få
noget bedre? Jeg er egentlig villig til at betale for en ny køler, men jeg
har ikke pengene lige nu, men hvis der fx findes noget bedre end det der
kølercement, så vil jeg da gerne kigge på det (jeg synes jo at 20 kr
umiddelbart lyder for billigt, hvis det skal holde). Hvad siger I?

Fra : Henning

Dato : 28-02-05 18:44

On Mon, 28 Feb 2005 18:33:04 +0100, Christian Catu
<40996701@spammail.sonofon.dk> wrote:

> [...]
>kølercement, så vil jeg da gerne kigge på det (jeg synes jo at 20 kr
>umiddelbart lyder for billigt, hvis det skal holde). Hvad siger I?

Mon ikke det holder lige så godt som at hælde et råt æg ud i køleren?
Det lapper hullet nu og her, men holder nok ikke på sigt.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Henrik

Dato : 28-02-05 18:47

Det er kun en lappe løsning.
Offer de penge en ny køler koster, da kølercement ikke kun sætter sig i
køleren, men også i resten af kølersystemet.
Også steder hvor det skader mere end det gavner.

MVH

Henrik

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-02-05 20:46

"Henrik" <brakentorpREMOVE@hotmail.com> skrev
> Det er kun en lappe løsning.

Fantastisk godt ordvalg
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Martin Bak

Dato : 28-02-05 19:42

"Christian Catu" <40996701@spammail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kølercement, så vil jeg da gerne kigge på det (jeg synes jo at 20 kr
> umiddelbart lyder for billigt, hvis det skal holde). Hvad siger I?

Det er faktisk ret enket at lodde køleren, hvi du kan lokalisere hullet. Men
køleren skal så afmonteres

Martin

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 28-02-05 20:58

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det er faktisk ret enket at lodde køleren, hvi du kan lokalisere hullet.

Nu er det ikke alle utætheder på kølere som kan loddes!

Jeg kender ikke køleren på en BMW E36, men jeg kan da huske hvordan køleren
på min egen Golf III ser ud.

Køleren på Golf'en har en plastdel i hver ende og disse plastdele er samlet
med det miderste 8selve køleren) vha. to bånd der ligesom clipser delene
sammen.

I forbindelse med montering af AC opdagede jeg at ét af disse bånd var
tæret, så fugt fra kølervæsken kunne anes ved den mere eller mindre
fritlagte gummipakning mellem kølerens dele.

En sådan skade kan vist kun repareres med et nyt bånd, men et sådan fås ikke
og så er der kun udskiftning tilbage. Lodning er ikke muligt her.

Mvh
Claus

Fra : Mikael L

Dato : 28-02-05 20:39

> [...]
> kølercement, så vil jeg da gerne kigge på det (jeg synes jo at 20 kr
> umiddelbart lyder for billigt, hvis det skal holde). Hvad siger I?

Det var ikke neget jeg ville bruge på min bil.
Har du spurgt hos BMW hvad en ny køler koster. De har sænket mange af deres
reservedelspriser.
Eller hvad med her http://www.schmiedmann.com

Mikael