Import Sverive V. Tyskland
Fra : Andreas Andersen

Dato : 26-02-05 13:42

Hejsa...

Er der nogen forskel ved at importere en bil fra sverige eller tyskland...??
Er der ikke noget med at det bedst kan svare sig med tyskland for så slipper
man for at betale moms, da man ved købet af forhandleren har betalt dette
???

Hvilket land kan det bedst betale sig at indkøbe i?

På forhånd tak!

Mvh
Andreas Andersen

Fra : Brizz

Dato : 26-02-05 13:45

> [...]
> ???
>
> Hvilket land kan det bedst betale sig at indkøbe i?

Tyskland da momsen er lavere i tyskland end i sverige. Men ellers er der
ingen forskel.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Andreas Andersen

Dato : 26-02-05 14:21

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> Tyskland da momsen er lavere i tyskland end i sverige. Men ellers er der
> ingen forskel.
>

> Mvh Brian
> ---
> www.gronaerten.dk
>
> Hvad så hvis en bil står til feks. 10000 omregnet i danske kroner, når man
så hjemtager bilen/ køber bilen, skal man betale momsen i danmark, eller
hvordan?

Mvh
Andreas

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-05 14:26

> så hjemtager bilen/ køber bilen, skal man betale momsen i danmark, eller
> hvordan?

Nej du skal betale moms i det land du køber bilen hvis vi snakker om Sverige
eller Tyskland.
Og den er allerede indregnet i den pris du ser på bilen.
Som jeg husker momsen er den 25% i Sverige og 8% i Tyskland.

Mvh. Allan

Fra : Jonas R.

Dato : 26-02-05 14:40

KLIP
moms i det land du køber bilen hvis vi snakker om
> Sverige eller Tyskland.
> Og den er allerede indregnet i den pris du ser på bilen.
> Som jeg husker momsen er den 25% i Sverige og 8% i Tyskland.

Ikke helt momsen er 16-17 % i tyskland så vidt jeg husker og ikke 8%.

/Jonas R.

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 26-02-05 15:41

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> KLIP
> moms i det land du køber bilen hvis vi snakker om
>
> Ikke helt momsen er 16-17 % i tyskland så vidt jeg husker og ikke 8%.

Nyeste nr af Penge og privatøkonomi omtaler fidusen brugt i Polen.
Dette kræver dog først Polen kommer i EU.
Gevinsten er det bilen er billigere i Polen kontra Danmark x 3 (næsten).
Eksemplet gennemgår en Citroen Xsara, som i DK vil koste 427.120
at erhverve på danske plader. Prisen på den polske udregning slutter
ved 334.025, ligeledes på danske plader.
Besparelsen opstår ved at afgiften udregnes fra købspris og da bilen er
små 30.000 billigere i Polen + den polske moms er mindre, ja så bliver
besparelsen 3-doblet (ca.).
Jeg venter selv med at skifte bil til "de billige lande" er kommet med i EU,
så skal jeg nemlig også have mig en billig bil.
I omtalte opstilling er der også en anden bonus. Citroen giver nemlig 2
års garanti og ikke som i Danmark kun 1 år (ja ja så kommer reklamations
retten for andet året), og den garanti følger med til DK og supporteres
af Citroen DK.

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-05 16:39

Andersen (3650) skrev:

> Nyeste nr af Penge og privatøkonomi omtaler fidusen brugt i Polen.
> Dette kræver dog først Polen kommer i EU.

Pst......Polen er med i EU.

--
The Blues Man

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 26-02-05 21:34

"Blues" <.> skrev i en meddelelse news:42209822$1@x-privat.org...

> Pst......Polen er med i EU.

Det mente jeg også, men som jeg læste artiklen forstod jeg
at de ikke var, og derfor kom min tvivl P&P "tilgode"

Fra : HKN

Dato : 26-02-05 17:10

> [...]
> års garanti og ikke som i Danmark kun 1 år (ja ja så kommer reklamations
> retten for andet året), og den garanti følger med til DK og supporteres

SVJV er det kun en "fidus" når vi taler HELT nye biler ??

Mvh

Henrik

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 26-02-05 19:44

> SVJV er det kun en "fidus" når vi taler HELT nye biler ??

Ja, læs Told og Skats pressemeddelse vedrørende registreringsafgift af
motorkøretøjer:
www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=210237&vID=0&search=import¤bil

Mvh

Emil

Fra : Jesper Andersen

Dato : 26-02-05 18:37

det kommer så an på hvilken vare du køber
kan ikke huske hvordan det bliver delt op

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-02-05 19:30

On Sat, 26 Feb 2005 18:36:56 +0100, "Jesper Andersen" <jesper@jegran.dk>
wrote:

>det kommer så an på hvilken vare du køber
>kan ikke huske hvordan det bliver delt op

Levnedsmidler og bøger (plus eventuelt et par småting): 7%

Resten: 16%

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-05 19:40

> Levnedsmidler og bøger (plus eventuelt et par småting): 7%
>
> Resten: 16%

wa med sort arbejde?

-
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-02-05 20:04

On Sat, 26 Feb 2005 19:40:18 +0100, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

[snip]
>wa med sort arbejde?

Negerarbejde er også med 16% MwSt.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-02-05 19:12

> wa med sort arbejde?

Da det ikke findes syd for grænsen (officielt), så er momsen = 0

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Andreas Andersen

Dato : 26-02-05 22:44

"Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Mvh. Allan
>
> Nej du skal betale moms i det land du køber bilen hvis vi snakker om

Er den moms også indregnet hvis man handler privat.?? Eller er det kun hos
forhandler?

Mvh
Andreas

Fra : Fly Christensen

Dato : 27-02-05 10:17

On Sat, 26 Feb 2005 22:43:35 +0100, "Andreas Andersen" <atcm@mail.dk>
wrote:

>Er den moms også indregnet hvis man handler privat.?? Eller er det kun hos
>forhandler?

Hvis du handler privat, er momsen altid inklusive. Hvis du handler ved
en forhandler, kun du muligvis få den tyske moms tilbage. Du får
derefter lov til at betale moms i Danmark.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Lars

Dato : 28-02-05 11:24

Hejsa,

"Andreas Andersen" <atcm@mail.dk> wrote in message

> [...]
> ???
>
> Hvilket land kan det bedst betale sig at indkøbe i?

Tyskland.. Det er en relativt udbredt sport at hente - specielt dyerere
mærker - i Tyskland når man bor i Sverige. De er billigere dernede. Du
betaler moms der hvor du handler, og skal ikke betale moms igen i DK, men
derimod registeringsafgift hvis du altså vil have nummerplader på bilen.

** Lars

Fra : Andreas Andersen

Dato : 28-02-05 18:45

<De søge maskiner man bruger... findes der en side hvor man kan taste
postnummer ind og se på kort hvor det ligger henne.??

Andreas

Fra : Lars

Dato : 01-03-05 09:08

Hejsa,

> <De søge maskiner man bruger... findes der en side hvor man kan taste
> postnummer ind og se på kort hvor det ligger henne.??

Ja. Men er det Tyskland eller Sverige du vil søge i?

Prøv at google det

** Lars

Fra : John Sahl

Dato : 08-03-05 14:18