/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ny brugt bil..
Fra : John Sahl


Dato : 25-02-05 23:21

Så har jeg i manglen på min Uno Turbo som er blevet stjålet,
købt mig en anden, som jeg skal hente i Berlin i næste uge.
Har købt den ubeset, men særdeles billigt, så det bliver ret
spændende at se den live

P.S. Er der nogen som rykker en tur ned til Berlin i næste uge
som har plads til at give et lift er jeg muligvis interesseret

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



 
 
Ukendt (25-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-02-05 23:37


"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:421fa4ae$0$80886$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Så har jeg i manglen på min Uno Turbo som er blevet stjålet,
> købt mig en anden, som jeg skal hente i Berlin i næste uge.
> Har købt den ubeset, men særdeles billigt, så det bliver ret
> spændende at se den live

øh, er det ikke 2. gang din bil bliver nolet?

--
Tom



John Sahl (25-02-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 25-02-05 23:39

Tom wrote:
> øh, er det ikke 2. gang din bil bliver nolet?

Rent teknisk set er det 3.

Du behøver ikke nævne hverken ordet alarm eller startspærre

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



Ukendt (25-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-02-05 23:46


"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:421fa8e9$0$80886$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Tom wrote:
>> øh, er det ikke 2. gang din bil bliver nolet?
>
> Rent teknisk set er det 3.
>
> Du behøver ikke nævne hverken ordet alarm eller startspærre

hva' med boldttræ og pigtråd i strubehøjde

--
Tom



Uffe Bærentsen (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 26-02-05 00:05


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:421faaa5$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> hva' med boldttræ og pigtråd i strubehøjde

Hvad med at afmontere tågelygterne og bruge kontakten til killswitch?




--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



John Sahl (26-02-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 26-02-05 00:16

Uffe Bærentsen wrote:
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>> hva' med boldttræ og pigtråd i strubehøjde
>
> Hvad med at afmontere tågelygterne og bruge kontakten til killswitch?

Jeg er normalt et stille, roligt og ikke voldeligt menneske.
(Dem der kender mig holder deres kæft nu! *G*)

Men finder jeg den der har stjålet bilen denne gang, er jeg
ret sikker på, at det ender med en afklapsning af de store,
hvis jeg får fingre i idioten!

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



Thomas Strandtoft (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 27-02-05 22:16

Tom wrote:

> hva' med boldttræ og pigtråd i strubehøjde

Pigtråd i strubehøjde lyder som en fin ide, det vil slagte tyven,
men John er jo ikke højere end at han snildt kan være under..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

John Sahl (28-02-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 28-02-05 00:36

Thomas Strandtoft wrote:
> Pigtråd i strubehøjde lyder som en fin ide, det vil slagte tyven,
> men John er jo ikke højere end at han snildt kan være under..

Måske jeg for at sikre mig bedst muligt skal finde en løsning
med lodret pigtråd

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



Thomas Strandtoft (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 05-03-05 20:29

John Sahl wrote:

> Måske jeg for at sikre mig bedst muligt skal finde en løsning
> med lodret pigtråd

Det lyder fælt..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Olesen (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 26-02-05 10:01


"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:421fa4ae$0$80886

> Har købt den ubeset, men særdeles billigt, så det bliver ret
> spændende at se den live

Ej, en UNO, og ubeset *S* ???

Seriøst ?

Selvom der står turbo på den,
så kan både karosseri og motor
se rædselsfuldt ud og kræve
masse arbe'.



John Sahl (26-02-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 26-02-05 11:07

Olesen wrote:
> Ej, en UNO, og ubeset *S* ???

Jeg er en modig mand.

> Seriøst ?

Olesen, en eller anden dag må nogen forbarme sig over
dig og give dig en tur i en hurtig bil, så kan det være du
opdager at der er andet og mere ved en bil en fin lak og
SUVO.

> Selvom der står turbo på den,
> så kan både karosseri og motor
> se rædselsfuldt ud og kræve
> masse arbe'.

Til den pris jeg har givet er der plads til masser af arbejde,
ellers kan den sælges som dele og jeg kan stadig holde
skindet på næsen.

Jeg ved jo en ting eller to om de biler, så jeg tør sagtens
satse, men der er da ingen tvivl om at der skal laves noget
ved den når den kommer hjem.

Men som mine planer er med en Uno Turbo så betyder
det mindre om der skal skiftes lidt plade, bremser og
sådanne ting.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



jan@fedtegreven.dk (26-02-2005)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 26-02-05 14:43

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev :

>Men som mine planer er med en Uno Turbo så betyder
>det mindre om der skal skiftes lidt plade, bremser og
>sådanne ting.


Det største problem ser da vist mest ud til at være at have dem længe
nok ;)


--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

John Sahl (26-02-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 26-02-05 16:39

jan@fedtegreven.dk wrote:
> Det største problem ser da vist mest ud til at være at have dem længe
> nok ;)

Ja, det er åbenbart nogen små eftertragtede sataner!

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



Olesen (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 26-02-05 17:15


"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:42204a56$0$29085$157c6196@dreader1.cybercity.dk...


> Olesen, en eller anden dag må nogen forbarme sig over
> dig og give dig en tur i en hurtig bil, så kan det være du
> opdager at der er andet og mere ved en bil en fin lak og
> SUVO.

Jamen sådan en Uno turbo er da sikkert
relativt hurtig, men hvad kan den sammenlignet
med en alm. familievogn med en 2.0 motor eks. ?
Hvordan har den det, hvis den møder en 'simpel'
Alfa 156 1.8 ?
Jeg spørger bare, ved sikkert ikke HVOR hurtig/langsom
en Uno turbo er, men hånden på hjertet, er den
ikke bare 'sjov' fordi den er så lille, og kan følge
med resten af trafikken ? *S*

> Til den pris jeg har givet er der plads til masser af arbejde,
> ellers kan den sælges som dele og jeg kan stadig holde
> skindet på næsen.

Okay, men køre til tyskland, for at hente
en Uno, og så sælge den som stumper ), men ok,
turen ned og hjem kan da være hyglig.

> Jeg ved jo en ting eller to om de biler, så jeg tør sagtens
> satse, men der er da ingen tvivl om at der skal laves noget
> ved den når den kommer hjem.

Bare man er klar over det bøvl det ka' gi', ja.

> Men som mine planer er med en Uno Turbo så betyder
> det mindre om der skal skiftes lidt plade, bremser og
> sådanne ting.

ok



John Sahl (27-02-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 27-02-05 00:32

Olesen wrote:
> Jamen sådan en Uno turbo er da sikkert
> relativt hurtig, men hvad kan den sammenlignet
> med en alm. familievogn med en 2.0 motor eks. ?

Som standard kører den gerne mindst lige op med
en sådan. Men nu er det jo en turbobil, så den er let
at peppe op til at blive væsentligt hurtigere.

Jeg har væsentligt større planer end de fleste med en
Uno Turbo, men det kan jeg altid fortælle om når det
bliver mere relevant.

> Hvordan har den det, hvis den møder en 'simpel'
> Alfa 156 1.8 ?

No problem. De "berømte" BMW 325i'ere har man
heller ikke noget problem med at drille ganske gevaldigt.

> Jeg spørger bare, ved sikkert ikke HVOR hurtig/langsom
> en Uno turbo er, men hånden på hjertet, er den
> ikke bare 'sjov' fordi den er så lille, og kan følge
> med resten af trafikken ? *S*

Nej, den er sjov fordi den med sin turbomotor har et
billigt og forholdsvis stort tuningspotentiale.
Jeg er som de fleste ved også fortaler for opgradering
af bremser og undervogn hvis man tuner sin bil, så det
er en naturlig ting for mig at disse dele også opgraderes
til at kunne tumle flere kræfter.

I forhold til prisen er det meget svært at finde noget der
leverer lige så meget sjov som en Uno Turbo.

> Okay, men køre til tyskland, for at hente
> en Uno, og så sælge den som stumper ), men ok,
> turen ned og hjem kan da være hyglig.

Det er da heller ikke planen at sælge den som stumper,
selv om rat, ladetryksstyring og et par andre stumper
der på bliver solgt videre ret hurtigt, da jeg har nye dele
liggende.

> Bare man er klar over det bøvl det ka' gi', ja.

Netop..

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



Olesen (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 27-02-05 09:07


"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:422106dc$0$29093$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

>
> No problem. De "berømte" BMW 325i'ere har man
> heller ikke noget problem med at drille ganske gevaldigt.

Fra 0-100 eller 100-150 ?
Eller i mellemacc. ?

> -den er sjov fordi den med sin turbomotor har et
> billigt og forholdsvis stort tuningspotentiale.
> Jeg er som de fleste ved også fortaler for opgradering
> af bremser og undervogn hvis man tuner sin bil, så det
> er en naturlig ting for mig at disse dele også opgraderes
> til at kunne tumle flere kræfter.

Fornuftigt.

> I forhold til prisen er det meget svært at finde noget der
> leverer lige så meget sjov som en Uno Turbo.

Men de er vel gså svære at finde herhjemme efterhånde
fornemmer jeg.

> Det er da heller ikke planen at sælge den som stumper,
> selv om rat, ladetryksstyring og et par andre stumper
> der på bliver solgt videre ret hurtigt, da jeg har nye dele
> liggende.

Ok. Blir' spændende at 'følge' med efterhånden
som du får gjort noget ved den.
Hvad data har en standard Uno turbo egentlig ca. ?



John Sahl (27-02-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 27-02-05 11:46

Olesen wrote:
> Fra 0-100 eller 100-150 ?
> Eller i mellemacc. ?

Over det hele, det eneste der der tricky ved 0-100 kan
være manglende grip på grund af forhjulstrækket.

> Men de er vel gså svære at finde herhjemme efterhånde
> fornemmer jeg.

Ja, men der er efterhånden hentet en del af dem i Tyskland,
og udvalget er væsentligt større dernede.

> Ok. Blir' spændende at 'følge' med efterhånden
> som du får gjort noget ved den.
> Hvad data har en standard Uno turbo egentlig ca. ?

Afhængig af årgang mellem 105-118Hk som standard.
Mit mål er 230Hk/300Nm
Det giver et vægt/effektforhold på 4,1Kg/Hk

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



TDN (27-02-2005)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 27-02-05 11:04


"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:422106dc$0$29093$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Jeg er som de fleste ved også fortaler for opgradering
> af bremser og undervogn hvis man tuner sin bil, så det
> er en naturlig ting for mig at disse dele også opgraderes
> til at kunne tumle flere kræfter.
>
> I forhold til prisen er det meget svært at finde noget der
> leverer lige så meget sjov som en Uno Turbo.
>
> --
> John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!
>

Husk nu at lave et bur i Unoén, det er ingen sikkerhed i det karosseri. Jeg
mistede en tidligere arbejdskollega i sådan en Fiat Uno Turbo da den skred
ud i dårligt føre og ramte en anden bil. Uno var krøllet sammen til
ukendelighed. Bare et godt råd

Mvh
Thomas



John Sahl (27-02-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 27-02-05 11:41

TDN wrote:
> Husk nu at lave et bur i Unoén, det er ingen sikkerhed i det
> karosseri. Jeg mistede en tidligere arbejdskollega i sådan en Fiat
> Uno Turbo da den skred ud i dårligt føre og ramte en anden bil. Uno
> var krøllet sammen til ukendelighed. Bare et godt råd

Der kommer ikke bur i. Der kommer tårnstivere i, både oppe
og nede foran, bag kommer der kun foroven. Den er alligevel
for klein til at sikre ordentligt, så det må blive til semiaktive
forbedringer.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



Thomas Strandtoft (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 27-02-05 22:20

TDN wrote:

> Husk nu at lave et bur i Unoén, det er ingen sikkerhed i det karosseri.

Bur er en dårlig ide hvis man kører uden styrthjelm og H-seler,
det øger blot chancerne for at få kraniet flækket..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Thomas Strandtoft (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 27-02-05 22:33

Olesen wrote:

> Jamen sådan en Uno turbo er da sikkert
> relativt hurtig, men hvad kan den sammenlignet
> med en alm. familievogn med en 2.0 motor eks. ?
> Hvordan har den det, hvis den møder en 'simpel'
> Alfa 156 1.8 ?

En Alfa 156 vejer ca. det dobbelte af en Uno Turbo og de to biler
har ca. det samme antal heste, så kan du selv regne på om den blot
kan "følge med"..

> Jeg spørger bare, ved sikkert ikke HVOR hurtig/langsom
> en Uno turbo er, men hånden på hjertet, er den
> ikke bare 'sjov' fordi den er så lille, og kan følge
> med resten af trafikken ? *S*

Lav vægt er et fænomenalt tuningstrick, så den kan væsentligt mere
end blot at følge med trafikken.

Baseret på mine erfaringer med en 120 hestes, 825 kg Alfasud, vil
jeg skyde på at en bil i "familievognsklassen" skal have omkring
200 hk for at følge med en Uno Turbo i standardtrim. Unoen vejer
en smule mindre end Sud'en og John vejer "en smule" (host-host)
mindre end mig, så når en 170 hk BMW 323ti compact lige akkurat
ikke kunne hænge på Suden, nakker John og Uno'en nok lige akkurat
en 190-200 hestes BMW 325'er..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Ukendt (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-02-05 17:15


"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:42223C9D.F3DAB3CC@carftp.com...
> Olesen wrote:
>
>> Jamen sådan en Uno turbo er da sikkert
>> relativt hurtig, men hvad kan den sammenlignet
>> med en alm. familievogn med en 2.0 motor eks. ?
>> Hvordan har den det, hvis den møder en 'simpel'
>> Alfa 156 1.8 ?
>
> En Alfa 156 vejer ca. det dobbelte af en Uno Turbo og de to biler
> har ca. det samme antal heste, så kan du selv regne på om den blot
> kan "følge med"..
>
>> Jeg spørger bare, ved sikkert ikke HVOR hurtig/langsom
>> en Uno turbo er, men hånden på hjertet, er den
>> ikke bare 'sjov' fordi den er så lille, og kan følge
>> med resten af trafikken ? *S*
>
> Lav vægt er et fænomenalt tuningstrick, så den kan væsentligt mere
> end blot at følge med trafikken.
>
> Baseret på mine erfaringer med en 120 hestes, 825 kg Alfasud, vil
> jeg skyde på at en bil i "familievognsklassen" skal have omkring
> 200 hk for at følge med en Uno Turbo i standardtrim. Unoen vejer
> en smule mindre end Sud'en og John vejer "en smule" (host-host)
> mindre end mig, så når en 170 hk BMW 323ti compact lige akkurat
> ikke kunne hænge på Suden, nakker John og Uno'en nok lige akkurat
> en 190-200 hestes BMW 325'er..

Hvis man regner bilens vægt ud, så skal man regne det realistisk med benzin
i tanken 1-2 personer i bilen, reservehjul og værktøj m.m.

--
Tom



Per Beer Hansen (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 28-02-05 19:49

Tom wrote:
>
> Hvis man regner bilens vægt ud, så skal man regne det realistisk med
> benzin i tanken 1-2 personer i bilen, reservehjul og værktøj m.m.

He he, ikke hvis vi snakker Thomas's Sud, den var yderst "skrabet" i den
henseende

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer
Mere end 5 GB video online



Ukendt (28-02-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-02-05 20:04


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:MIJUd.549$7W.386@news.get2net.dk...
> Tom wrote:
>>
>> Hvis man regner bilens vægt ud, så skal man regne det realistisk med
>> benzin i tanken 1-2 personer i bilen, reservehjul og værktøj m.m.
>
> He he, ikke hvis vi snakker Thomas's Sud, den var yderst "skrabet" i den
> henseende

Men Thomas må da veje en 60 Kg

--
Tom



Thomas Strandtoft (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 05-03-05 20:34

Tom wrote:

> Men Thomas må da veje en 60 Kg

Ja, "sådan cirka"..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Uffe Bærentsen (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 01-03-05 19:39


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:MIJUd.549$7W.386@news.get2net.dk...

> Tom wrote:
>>
>> Hvis man regner bilens vægt ud, så skal man regne det realistisk med
>> benzin i tanken 1-2 personer i bilen, reservehjul og værktøj m.m.
>
> He he, ikke hvis vi snakker Thomas's Sud, den var yderst "skrabet" i den
> henseende

Det må da give følgende:
0 x Thomas, da bilen var fjernstyret
0 x reservehjul
0 x værktøj
1l benzin, da bilen kun skulle køre 402m, eller hvad det nu blev til.

Så er det da nemt at komme ned i vægt




--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Thomas Strandtoft (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 05-03-05 20:32

Tom wrote:

> Hvis man regner bilens vægt ud, så skal man regne det realistisk med benzin
> i tanken 1-2 personer i bilen, reservehjul og værktøj m.m.

Hvorfor, hvis det nu ikke er den konfiguration man plejer at køre
med?

For øvrigt kan man i en let bil mærke betydeligt forskel på om man
har en passager med eller ej, og det er ikke kun noget jeg siger
for at fornærme mine passagerer..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408638
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste