Ny bilafgift
Fra : Leonard

Dato : 23-02-05 23:03

Nu skal vi alle til at betale for at nogen kan brokke sig:
http://www.jp.dk/login?url=erhverv/artikel:aid=2908448

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 24-02-05 02:29

> Nu skal vi alle til at betale for at nogen kan brokke sig:
> http://www.jp.dk/login?url=erhverv/artikel:aid=2908448

Gid de (politikerne) kunne finde ud af at tage pengene fra de bil-afgifter
vi allerede betaler til staten!

Emil

Fra : Henrik B.

Dato : 24-02-05 08:07

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Gid de (politikerne) kunne finde ud af at tage pengene fra de bil-afgifter
> vi allerede betaler til staten!

Det gør de ikke, for så ville der være endnu flere der ville brokke sig.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Kim Kristensen

Dato : 24-02-05 11:12

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Gid de (politikerne) kunne finde ud af at tage pengene fra de bil-afgifter
> vi allerede betaler til staten!
>
> Emil

Ja det kunne de jo begynde med, lidt afgiftkroner er der jo kommet ind. Jeg
undre mig bare over at der skulle være så mange klager at det skulle være
nødvendigt at lave et ankenævn kun til de klager, er det ikke lidt i
overkanten?

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 24-02-05 15:24

> Gid de (politikerne) kunne finde ud af at tage pengene fra de bil-afgifter
> vi allerede betaler til staten!

Nu er det jo heldigvis kun forbrugerstyrelsen, der er kommet med forslaget.
Mon ikke regeringens berømte skattestop skal sætte en stopper for det?

--
Jacob

Fra : Kim Kristensen

Dato : 24-02-05 16:05

"Jacob Buus Smidt" <nospam_j@nddata.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
forslaget.
> Mon ikke regeringens berømte skattestop skal sætte en stopper for det?

Det må man da håbe, eller at bilerne holder op med at gå i stykker for så
forsvinder klagerne over reparationerne jo af sig selv.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 24-02-05 16:28

> Det må man da håbe, eller at bilerne holder op med at gå i stykker for så
> forsvinder klagerne over reparationerne jo af sig selv.

Ankenævnet er beregnet til klager over værkstederne og deres bilmekanikere.
Bilerne går jo i stykker ind i mellem, det kan man ikke klage over, men
reperationerne kan man klage over. Øh, fik jeg forklaret mig godt nok Kim?

Mvh

Emil

Fra : Kim Kristensen

Dato : 24-02-05 17:04

> [...]
> reperationerne kan man klage over. Øh, fik jeg forklaret mig godt nok Kim?

Jo jo du udtrykker dig skam klart nok, men nu skriver de jo " Bilejerne kan
komme til at betale for nyt ankenævn for reparationer via nye afgifter." så
det er vel det de mener.

Hvis man ser bort fra buler, skrammer og andre udefrakommende ting har jeg
haft to reparationer på fem forskellige biler over de sidste 15 år, og de to
reparationer har der ikke været professionelle blandet ind i. De to biler vi
har i familien nu er 7,5 år / 156.000 km og 10,5 år / 200.000 km gamle, men
vi har stadig første reparation til gode hvis man ser bort fra dem en kendt
eller ukendt modpart er skyld i. De skader der har været har jeg så været
heldig ikke at have nogle klager på, men den forhandler/værksted har jeg nu
også tænkt mig at holde fast i. På et eller andet tidspunkt må de vel gå
(rigtigt) i stykker, om ikke andet kan man jo kalde det en reparation hvis
en sliddel bryder sammen fordi den ikke er skiftet i tide.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 24-02-05 22:06

> [...]
> (rigtigt) i stykker, om ikke andet kan man jo kalde det en reparation hvis
> en sliddel bryder sammen fordi den ikke er skiftet i tide.

Jeg vil da gå ud fra at omtalte ankenævn også behandler klager vedrørende
dårlig udført service, noget som jeres biler vel også får?

Mvh

Emil

Fra : Kim Kristensen

Dato : 24-02-05 22:58

> Jeg vil da gå ud fra at omtalte ankenævn også behandler klager vedrørende
> dårlig udført service, noget som jeres biler vel også får?
>
> Mvh
>
> Emil

Måske, de skriver jo ikke noget om det. Vi har indtil videre været så heldig
kun at få godt udført service på vores biler, som før nævnt er vi godt
tilfredse med den bil-pusher vi benytter.

Med venlig hilsen Kim