Centrallås på Mercedes hopper op igen
Fra : Pi

Dato : 21-02-05 23:13

Jeg har fået et problem på min E300 efter sidste uges frostvejr; Når jeg
låser (centrallås) går der kun et par sekunder førend alle låse er hopper op
igen. Vakunpumpen er blevet checket og fundet OK så jeg mistænker selve
relæet i mortorrummet? Ligeledes fungerer centrallåsene ikke når jeg bruger
nøglen i fører siden, så er det kun den dør der låser, trykker jeg derimod
låsen ned i fordøren i passagersiden låser alle døre (i et par sekunder),
samme øvelse påførersiden låser kun den dør?!

Meget mærkeligt synes jeg, er der nogen der har nogle fornuftige forslag til
hvad der kan være galt????

Fra : Paw Jensen

Dato : 22-02-05 06:56

> [...]
> samme øvelse påførersiden låser kun den dør?!
>
> Meget mærkeligt synes jeg, er der nogen der har nogle fornuftige forslag

Lyder som om kontakten i førerdøren er defekt, eller ledningen derud er
afbrudt.
Der er vel ikke monteret alarm, eller anden form for fjernbetjening ?

Prøv at låse fra passagerdøren, og samtidig låse den i førerdøren, og se så
om ikke den forbliver låst, og ikke hopper op igen.

Paw
UNIQ-Import

Fra : Pi

Dato : 22-02-05 21:21

"Paw Jensen" <Nospam@nomail.dk> wrote in message
> [...]
> så
> om ikke den forbliver låst, og ikke hopper op igen.

Der er montret alarm med fjernbetjening, men problemet er der uanset om jeg
bruger nøglen eller fjernbetjeningen. Jeg har prøvet dit forslag om at låse
passagerside og samtidig førerside med samme resultat, låsene popper op
igen.
Det kunne lyde som om jeg skal have kontakten i døren sjiftet? Når jeg
pbruger nøglen i førersiden klikker relæet i motorrumet godt nok, burde det
ikke lade være med det hvis kontakten er defekt?

Fra : Paw Jensen

Dato : 23-02-05 06:46

> [...]
det
> ikke lade være med det hvis kontakten er defekt?

Hmmm, det er sgu svært at sige.

Hvis relæet klikker, når du drejer nøglen, så burde pumpen også køre...

Jeg ville starte med at se hvor alarmen er tilsluttet centrallåsen, om der
er sket noget der.
Må relæet i alarmens centrallåsestyring hænger i åbne position....

Hvor i verden bor du ?

Fra : Pi

Dato : 23-02-05 22:32

> [...]
> er sket noget der.
> Må relæet i alarmens centrallåsestyring hænger i åbne position....

Det hele fungerede perfekt før vi fik frost og sne i sidste uge, gad vide om
dørkontakten er feset af pga. eventuel kondens når bilen er blevet
gennemvarmet under kørsel?

Jeg bor i Hørning v/Århus.

Fra : Paw Jensen

Dato : 24-02-05 07:05

> [...]
om
> dørkontakten er feset af pga. eventuel kondens når bilen er blevet

Tjahhh, det kunne være en mulighed, at førerdørens kontakt sidder fast i
åben. Så hver gang du låser fra en anden dør, og den låser dørerne, så siger
førerdøren igen åben...

Jeg ved ikke hvor fingernem du er, og det er jo lidt langt for dig at køre
til Nordsjælland , men prøv at pille dørbeklædningen i førerdøren af, og
se om det er kontakten der driller....

Paw

Fra : Pi

Dato : 24-02-05 23:20

> [...]
>
> Jeg ved ikke hvor fingernem du er, og det er jo lidt langt for dig at køre
> til Nordsjælland , men prøv at pille dørbeklædningen i førerdøren af,

Det prøver jeg - jeg poster her på gruppen med hvad jeg finder ud af, men
indtil videre tak for din respons (det kan jo da være jeg får brug for
yderligere hjælp )

Brian

Fra : Soren Pedersen

Dato : 22-02-05 08:14

Pi wrote:
> [...]
> samme øvelse påførersiden låser kun den dør?!
>
> Meget mærkeligt synes jeg, er der nogen der har nogle fornuftige forslag til

Det kan måske være en dørkontakt ?
På min Xantia popper låsene op igen hvis en af dørene ikke er lukket
ordentlig.

Mvh
Søren

Fra : Paw Jensen

Dato : 22-02-05 10:15

> Det kan måske være en dørkontakt ?
> På min Xantia popper låsene op igen hvis en af dørene ikke er lukket
> ordentlig.

Nej, ikke på en W124.

Paw