Nu følger Egypten trop
Fra : Tim

Dato : 10-05-05 17:44

Hvor trist det end må føles for alle krigsmodstanderne, så sker der
postitive ting og sager i mellemøsten. Nu følger Egypten trop, og
tillader direkte præsidentvalg.

Demokratiseringsprocessen er skubbet igang, og det er _ikke_ takket være
krigsmodstanderne.

Tim

Fra : Trunte

Dato : 10-05-05 17:53

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor trist det end må føles for alle krigsmodstanderne, så sker der
> postitive ting og sager i mellemøsten. Nu følger Egypten trop, og tillader
> direkte præsidentvalg.

Hvorfor skulle krigsmodstanderne være triste over en demokratiseringsproces
i Egypten??? indimellem forbløffer din logik eller mangel på samme mig.

> Demokratiseringsprocessen er skubbet igang, og det er _ikke_ takket være
> krigsmodstanderne.

........men takket være krigen eller hvad??
Trunte

Fra : Tim

Dato : 10-05-05 18:23

Trunte wrote:
> [...]
> i Egypten??? indimellem forbløffer din logik eller mangel på samme mig.

> .......men takket være krigen eller hvad??

Jeg øjner muligheder i dig, alligevel.

Tim

Fra : Ingolf

Dato : 10-05-05 18:35

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> wrote in message

> Jeg øjner muligheder i dig, alligevel.

Forklar dog dit synspunkt!! Nu er du trængt op i en krog, igen igen igen, og
nu skal du forsvare dit synspunkt. Men istedet kommer du med et så latterlig
personligt angreb. Svar dog som et mandfolk! Eller er det for meget
forlangt?

Fra : Tim

Dato : 10-05-05 20:09

Ingolf wrote:
> "Tim" <tim_h_p@hotmail.com> wrote in message

> Forklar dog dit synspunkt!! Nu er du trængt op i en krog, igen igen igen, og
> nu skal du forsvare dit synspunkt.

Jeg er da ikke trængt op i en krog Ingolf... jeg understreger med min
sarkastiske bemærkning, at jeg klar mener, at krigen _er_ årsagen til
den udbredelse af demokrati, der er ved at ske i Mellemøsten.

> Men istedet kommer du med et så latterlig personligt angreb.
>

> Svar dog som et mandfolk!

Må mandfolk nu ikke bruge ironi og sarkasme længere...? Ifølge dig skal
de åbenbart være bløde og tude hver weekend!?! Det er vi altså bare ikke
enige i.

> Eller er det for meget forlangt?

Hvis det er efter din bløde bog, ja så _er_ det for meget forlangt.

Tim

Fra : Ingolf

Dato : 10-05-05 20:24

> Jeg er da ikke trængt op i en krog Ingolf... jeg understreger med min
> sarkastiske bemærkning, at jeg klar mener, at krigen _er_ årsagen til den
> udbredelse af demokrati, der er ved at ske i Mellemøsten.

/IRONI OFF!

Nå var det nu sarkasme? Ok ok. jeg ikke forstå! Det vil altså sige at dit
første indlæg også var sarkastisk?.. du har stadig ikke givet udtryk for
dine synspunkter _hvorfor_ krigen i Irak har vendt tingene i mellemøsten,
herunder Egypten. Tror du så også at Iran bliver 'demokratisk' om et par
uger/måneder?

/IRONI.. STILL OFF

Fra : Tim

Dato : 10-05-05 21:48

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote in message

> /IRONI OFF!
>
> Nå var det nu sarkasme? Ok ok. jeg ikke forstå! Det vil altså sige at dit
> første indlæg også var sarkastisk?..

Næhh... hvorfor har det noget med hinanden at gøre? Det er to forskellige
indlæg. Det ene sted starter jeg en tråd, det andet sted svarer jeg en
person sarkastisk.

Din logik holder ikke her.

> du har stadig ikke givet udtryk for dine synspunkter _hvorfor_ krigen i
> Irak har vendt tingene i mellemøsten,

Det er vel så åbenlyst at det næsten klør, men ok.

Bl.a. da fordi Irak lige har gennemført et demokratisk valg, og at en
regering faktisk lige har konstitueret sig. Hvis du tror, at de andre lande
i Mellemøsten /ikke/ holdt øje med, hvordan forsøget på at demokratisere
Irak gik, så er du mere..... nåhja... naiv, end politiet tillader.

Når nu det faktisk lykkedes at bringe Irak dertil, hvor befolkningen
vitterligt selv _demokratisk_ kunne vælge en regering, så var håbet (igen
indlysende) jo, at befolkningerne i de omkringliggende neandertalstater (med
korrupte regimer, der får Hitler til at ligne Bamse og Kylling) ville rejse
sig og kræve noget lignende.... eller, som et minimum, at der ville blive
sat en process igang.

Den behøver _ikke_ være voldelig. Det kan sagtens være fløjlsrevolution_1, 2
og 3. MEN... der er blevet sat en process igang!

> herunder Egypten. Tror du så også at Iran bliver 'demokratisk' om et par
> uger/måneder?

Næhh... knap så hurtigt, men det kommer. Det har ulmet i lang tid. Med det
rette incitament (og her mener jeg ikke militære trusler), kommer de såmænd
nok helt af sig selv.

Tim

Fra : morten sorensen

Dato : 10-05-05 21:51

Tim wrote:

> Næhh... knap så hurtigt, men det kommer. Det har ulmet i lang tid. Med det
> rette incitament (og her mener jeg ikke militære trusler), kommer de såmænd
> nok helt af sig selv.

Du mener vold ikke er nødvendig for at få demokrati i Iran - reformerne
ville kunne komme helt af sig selv.

Hvorfor tillægger du så ændringen i Ægypten Irak-krigen? Selv om 'det er
så åbenlyst at det klør', ville jeg gerne høre hvad du lægger til grund
for det.

--

morten sorensen

Fra : Tim

Dato : 10-05-05 22:08

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> [...]
>
> Hvorfor tillægger du så ændringen i Ægypten Irak-krigen? Selv om 'det er
> så åbenlyst at det klør', ville jeg gerne høre hvad du lægger til grund

Netop fordi området (som jeg har skrevet andetsteds) har holdt øje med
udviklingen i Irak. Her er det faktisk lykkedes befolkningen at afholde
demokratiske valg. _DEMOKRAtiske_ valg!!! Det er stort, for et land som
Irak.

Hvorfor så kompliceret Morten? Så komplicerede er bevægelser ikke. Hvis folk
i gennemkorrupte regimer ser, at den undertrykte befolkning i Irak faktisk
kan få selvbestemmelse, så kan du bide i din røv på, at de også vil ha' det.

Tim

Fra : morten sorensen

Dato : 11-05-05 08:19

Tim wrote:
> "morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> Netop fordi området (som jeg har skrevet andetsteds) har holdt øje med
> udviklingen i Irak.

Den demokratiske udvikling i Mellemøsten har været igang længe før
krigen. Derfor kan jeg ikke se koblingen. Al-Jazeera er fra før krigen.
Bahrain (vist som de første) gav stemme- og valgret til alle for længe
siden, osv osv

> Her er det faktisk lykkedes befolkningen at afholde
> demokratiske valg. _DEMOKRAtiske_ valg!!! Det er stort, for et land som
> Irak.

Ja - ikke mindst fordi det blev afholdt under en krig.

> Hvorfor så kompliceret Morten? Så komplicerede er bevægelser ikke.

Jo - at to begivenheder sker samtidigt betyder ikke at de er forbundne;
man skal stadig vise at de er det.

> Hvis folk
> i gennemkorrupte regimer ser, at den undertrykte befolkning i Irak faktisk
> kan få selvbestemmelse, så kan du bide i din røv på, at de også vil ha' det.

Præcis - og den udvikling *var* i gang. Det eneste krigen har vist er at
man kan risikere at blive invaderet hvis man ikke er på USAs hold.

--

morten sorensen

Fra : Croc®

Dato : 11-05-05 14:58

On Wed, 11 May 2005 09:19:21 +0200, morten sorensen
> [...]

>krigen. Derfor kan jeg ikke se koblingen. Al-Jazeera er fra før krigen.
>Bahrain (vist som de første) gav stemme- og valgret til alle for længe

Glem nu ikke at Al-Jahzeerah kun er resultatet af en krig, de vidste
måtte komme.

Regards Croc®

Fra : Allan Riise

Dato : 11-05-05 17:04

Croc® wrote:

> Glem nu ikke at Al-Jahzeerah kun er resultatet af en krig, de vidste
> måtte komme.

Ikke nok med det.
Ghaddafi kunne se skriften på væggen allerede i starten af 90'erne, hvorfor
han søgte en mindelig aftale med UK og andre, som hans terrorister havde
skadet.
Den krig er kun et gode, og hvis det skal blive rigtig godt, så ville det
være en idé at starte en 3'die Verdenskrig, så kan det da ikke blive bedre!

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-05 04:53

Tim <thpetersen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> indlysende) jo, at befolkningerne i de omkringliggende neandertalstater (med
> korrupte regimer, der får Hitler til at ligne Bamse og Kylling)

Måske skulle du sætte dig /lidt/ mere ind i hvordan Hitlers politik og
gerninger var.
--
Per Erik Rønne

Fra : Tim

Dato : 12-05-05 08:27

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Måske skulle du sætte dig /lidt/ mere ind i hvordan Hitlers politik og
> gerninger var.

Ok... en overdrivelse, men det fremmer, som bekendt, forståelsen

Tim

Fra : Trunte

Dato : 10-05-05 20:45

> Jeg er da ikke trængt op i en krog Ingolf... jeg understreger med min
> sarkastiske bemærkning, at jeg klar mener, at krigen _er_ årsagen til den
> udbredelse af demokrati, der er ved at ske i Mellemøsten.

Hvis du har ret - så lad os da starte nogle flere krige.
Kan du stadig se logikken i din årsagsammenhæng.... ??? har forstået at du
klart mener det, men hvordan? og specielt hvordan kan krigen i Irak starte

Fra : Henri Gath

Dato : 10-05-05 21:09

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

og specielt hvordan kan krigen i Irak starte
> en demokratiseringsproces i Egypten??
> Trunte

Det skaal jeg fortælle dig! De er bange, fordi amerikanerne har så store
troppekoncentrationer relativt tæt på...............de ved, at det også kan
blive deres tur

Fra : Ingolf

Dato : 10-05-05 21:25

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det skaal jeg fortælle dig! De er bange, fordi amerikanerne har så store
> troppekoncentrationer relativt tæt på...............de ved, at det også

Ja du kan jo bare selv se at Iran, Saudi Arabian, nord Korea og Kina er ved
at blive demokratiske!

Gudsketakoglov for USA!

/Ironi OFF
_
In GOD we trust...
(Gold Oil and Drugs)

Fra : Henri Gath

Dato : 10-05-05 21:28

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse

> Ja du kan jo bare selv se at Iran, Saudi Arabian, nord Korea og Kina er
> ved at blive demokratiske!

Ved du hvad? deres tur kommer også.....du og andre må forstå- hvor svært det
end må forekomme jer - at det er en historisk nødvendighed, det der nu
foregår med USA i hovedrollen. I kan hoppe og protestere så meget I vil, det
er jer, der er de reaktionære

Fra : Ingolf

Dato : 10-05-05 22:00

> [...]
> foregår med USA i hovedrollen. I kan hoppe og protestere så meget I vil,

Og hvordan vil du forklare det til dine børn?

Lad os nu bare for sjov antage, at om 10 år bliver vi besøgt af en gigantisk
flåde af rumskibe fra en et andet solsystem. Hvordan vil du forklarer vores
handlinger til dem? Hvorfor skulle de så ikke også se os som en slags cancer
der ikke kan foligne sig med andre livsformer, og derfor slå dem ihjel her
og nu. Når vi engang selv får rumskibe, flyver rundt derude og møder andre
livsformer, som vi ikke er enige med, skal vi så også starte en krig imod
dem? Hvornår skal det stoppe?

Jeg ved godt at ovenstående er meget usandsynligt.. men princippet gælder
stadig.. hvordan vil du forklarer dine handlinger, uden selv at stå frem som
en form for cancer?

_
Alt liv er helligt.

Fra : G B

Dato : 10-05-05 22:09

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i meddelelsen

> Og hvordan vil du forklare det til dine børn?

Hvordan vil du forklare dine børn og børnebørn, at de skal leve som
dhimmi'er?

Det er da på tide at tage de lyserøde 70'er-briller af, hva'?

--
"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer
Med venlig hilsen

Fra : Ingolf

Dato : 10-05-05 22:37

"G B" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> [...]
>
> --
> "How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric Hoffer

Burde de fleste folk så ikke nægte at deres børn går til præst for at blive
konfirmeret? Der lærer de at man ikke må slå ihjel og stjæle osv. Men når
drengene og også nogle piger nu, så er 18år, skal de på session, og nogle
skal i militæret og dermed _lære_ at slå ihjel. Hvordan hænger det sammen?

Tjaa. man burde nok nægte sine børn enhver form for sandhed. Lad os bare
holde fast i historien om julemanden. (og alt hans materielle lort)

Sagde Ingolf og tog sine 00'agtige sølvfarvede matrix solbriller på. ;)

Fra : G B

Dato : 10-05-05 22:45

> Burde de fleste folk så ikke nægte at deres børn går til præst for at
> blive konfirmeret?

Det er man skam ikke tvunget til. Jeg blev selv konfirmeret et år efter
alle mine klassekammerater - efter eget valg. Der skulle lige tænkes noget
igennem. Og festen trak jo også lidt - den gang var der ikke noget, der hed
"non-firmation".

> Sagde Ingolf og tog sine 00'agtige sølvfarvede matrix solbriller på.
> ;)

Du ser direkte tåbelig ud med dem på. Tag dem af igen - hurtigt.

Fra : Ingolf

Dato : 10-05-05 23:23

> [...]
> igennem. Og festen trak jo også lidt - den gang var der ikke noget, der

Nej tvunget og tvunget er nok så meget sagt, men gruppepres i stilhed er
ligeså slemt. Vi havde f. eks en times præst imellem 2 undervisningstimer.
Så skulle vi alle, ja næsten alle, cykle til præsten og modtage undervisning
i præstegården. Dem der ikke var med, blev stille og roligt frosset udenfor
vores lille kirkelige klike. Jeg blev konfirmeret for min mors skyld. Hun
var helt hysterisk med at jeg skulle konfirmeres, og dengang havde jeg andet
i hovedet end religion, bla en masse hormoner ;)

Jeg spurgte min præst hvordan det kan være at Bibelen prædiker at man ikke
må slå ihjel, og at jeg så skulle lære det senere i militæret. Jeg vidste
dette pga at min bror var i militæret, og havde fortalt mig om hvad man
lærte i militæret. Det kunne hun ikke svare mig på. Ka' du?

Eller er det som Spock sagde i startrek.. "the need of the many outweighs
the needs of the few"?

Og nu vi er ved religion, og religionsfrihed. Hvis nu en person vælger at
tro på satan, hvad er så definationen af 'god tro', som der står i mange af
vore lovtekskter? Og hvad kan man dømmes efter, når der i loven står at
personen 'handlede i god tro', når personen tror på satan?

> Du ser direkte tåbelig ud med dem på. Tag dem af igen - hurtigt.

Rofl!

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-05-05 10:04

> [...]
> dette pga at min bror var i militæret, og havde fortalt mig om hvad man
> lærte i militæret. Det kunne hun ikke svare mig på. Ka' du?

Hvis du tænker på Moseloven, så er forklaringen at den skal læses: "DU må
ikke slå ihjel", men myndighederne må naturligvis godt, og også sætte andre
til det, - det er bibelen jo da også fuld af beretninger om, og Gud er helt
enig.

Fra : Ingolf

Dato : 11-05-05 15:44

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> ikke slå ihjel", men myndighederne må naturligvis godt, og også sætte
> andre til det, - det er bibelen jo da også fuld af beretninger om, og Gud

Nu er jeg ikke sikker på at moseloven er det samme som de 10 Bud. Men det er
de 10 bud jeg mener.

Det er vist et spørgsmål om tolkning. Eller også er det vel et spørgsmål om
hvad Bibelen er skrevet om til i løbet af de sidste 2000 år så den passer
sammen med vores livsstil.

Og så lige en Engelsk joke til at understrege min pointe...
I 600 tallet i et gammelt kloster i England sad der en masse munke og
kopierede Bibelen i hånden. En af munkene studsede lidt over et af ordene
han mente var forkert. Han gik derfor til abbedissen og spurgte om han kunne
få lov til at se originalen af Bibelen, som var låst væk i kælderen.
Abbedissen lovede ham at undersøge tingene, og kommer tilbage fra kælderen i
løbet af en time. Han er dybt chokeret, og ryster over det hele, og bryder
ud i gråd.. Du havde skam ret min ven.. det var oversat forkert. Der stod
ikke 'Celibate'.. men 'Celebrate'

;)
_
a.. Du må ikke have andre guder, Matt 4,10
b.. Du må ikke lave dig noget gudebillede, ApG 14,11-18; 17,26. 29
c.. Du må ikke bruge Herren din Guds navn til løgn, Matt 5,33-37
d.. Husk hviledagen og hold den hellig, Matt 11,28; Mark 2,27; ApG 20,7;
Rom 14,5; Kol 2,16.
e.. Ær din far og din mor, Matt 15,1-9
f.. Du må ikke begå drab, Matt 5, 21-26; Rom 13,9; Ef 4,26; Jak 1,19-20
g.. Du må ikke bryde et ægteskab, Matt 5,27-32; Rom 13,9
h.. Du må ikke stjæle, Ef 4,28; Rom 13,9
i.. Du må ikke lyve, Ef 4,25
j.. Du må ikke begære, Rom 13,9
Kilde: http://jesusnet.dk/svar/showpage.php?action=vissvar&id=451

Fra : Per Rønne

Dato : 11-05-05 16:14

Ingolf <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote:

> Nu er jeg ikke sikker på at moseloven er det samme som de 10 Bud. Men det er
> de 10 bud jeg mener.

De ti Bud, som i øvrigt i Bibelen findes i mere end én udgave, er en del
af Moseloven.
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-05-05 17:49

> [...]
>

> Det er vist et spørgsmål om tolkning. Eller også er det vel et spørgsmål
> om hvad Bibelen er skrevet om til i løbet af de sidste 2000 år så den

Tolkning ja, men det er jo dog uomtvisteligt, at gud hjalp sit folk med at
slå andre mennesker ihjel, - så måske skulle loven lyde: "du må ikke slå
ihjel, før jeg giver tegn til det" eller lignende.

> [...]
> bryder ud i gråd.. Du havde skam ret min ven.. det var oversat forkert.
> Der stod ikke 'Celibate'.. men 'Celebrate'

Og her er netop de katolske præster uenige, nogle holder sig til at
"celebrate" med flokkens "lam" i kældrene under kirken, mens andre tror på
det første.

Ærgerligt at vi mennesker MÅ tro på alle disse vrøvlevers.

Fra : Henri Gath

Dato : 10-05-05 22:09

> [...]
> stadig.. hvordan vil du forklarer dine handlinger, uden selv at stå frem

Du tager helt fejl......de ville spørge, hvorfor vi ikke havde gjort det
nødvendige for at løfte planeten. Det gør vi nu, takket være handlekraftige
mænd MEGET forskellige fra grædekonerne og fredsduerne i denne gruppe.....

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 12-05-05 00:34

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse news:428114e7$0$63604$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> på...............de ved, at det også kan blive deres tur

Host,,, hvordan hænger den sammen ,,,

Soldiers from the 567th Transportation Group from Fort Eustis,
Va., unhitch a crane used to unload a vehicle at Port Agami, Egypt,
in support of Exercise Bright Star. Photo by Sgt. Keith D McGrew, USA.
http://www.defenselink.mil/news/Oct1999/n10261999_9910261.html

"I am enormously impressed with what I observed today with the
Bright Star operation. I first of all want to thank Field Marshall
Tantawi and the Egyptian military for being great hosts for this exercise."
SECRETARY COHEN October 22, 1999
http://www.defenselink.mil/transcripts/1999/t10251999_t1022sd.html

Jan Rasmussen

Fra : Ingolf

Dato : 10-05-05 17:58

> [...]
> direkte præsidentvalg.

> Demokratiseringsprocessen er skubbet igang, og det er _ikke_ takket være

Det er altså Egypten det drejer sig om. Og ja, jeg er krigsmodstander.
Hvorfor skulle jeg føle mig trist over det? Det betyder jo bare at der
sandsynligvis ikke udbryder krig i Egypten de næste 3-4 år, og det kan da
kun glæde mig.

Fra artiklen...
"En mindre gruppe af oppositionsmedlemmer har kritiseret formuleringen i
forfatningsændringen, fordi de mente, at opstillingsbetingelserne gjorde det
umuligt for uafhængige at stille op til præsidentposten. "

Så pas nu lige på med at kalde det for et 'demokrati'. Kan du definere hvad
et demokrati er?

Fra : Tim

Dato : 10-05-05 18:26

Ingolf wrote:
> "Tim" <tim_h_p@hotmail.com> wrote in message

> Det er altså Egypten det drejer sig om.

Øhh, ja!?

> Og ja, jeg er krigsmodstander.
> Hvorfor skulle jeg føle mig trist over det?

Tjahh... det ser jo ud til, at jeres dystre forudsigelser om ragnarok i
hele området ikke holder stik. I har det ikke med at tage den slags
særligt pænt.

> Det betyder jo bare at der
> sandsynligvis ikke udbryder krig i Egypten de næste 3-4 år, og det kan da
> kun glæde mig.

.... hvilket da kun kan glæde (og overraske) mig

> [...]
> forfatningsændringen, fordi de mente, at opstillingsbetingelserne gjorde det
> umuligt for uafhængige at stille op til præsidentposten. "

Ja, men det er et kæmpe skridt i den rigtige retning. Noget der havde
været utænkeligt for bare 5-10 år siden.

> Så pas nu lige på med at kalde det for et 'demokrati'. Kan du definere hvad
> et demokrati er?

Helt ærligt...! Slå det op i ordbogen du.

Tim

Fra : Ingolf

Dato : 10-05-05 18:42

> [...]
> været utænkeligt for bare 5-10 år siden.

> Helt ærligt...! Slå det op i ordbogen du.

Jamen.. jeg ved det ikke. Jeg ved kun at det var noget Grækerne engang
opfandt. Kan du ikke oplyse mig?

PS. Jeg har desværre ingen ordbog.

Fra : G B

Dato : 10-05-05 19:53

> PS. Jeg har desværre ingen ordbog.

Du har da internet, ikke sandt?

Fra : Ingolf

Dato : 10-05-05 20:05

"G B" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> "Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i meddelelsen

> Du har da internet, ikke sandt?

Jo. Men jeg er meget interreseret i at høre Tims mening om hvad et demokrati
er ;)

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 10-05-05 19:03

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:4280eebf$0$50660$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Tjahh... det ser jo ud til, at jeres dystre forudsigelser om ragnarok i hele området ikke holder stik.

Øhm mangler vi ikke at få 'overstået' noget,,,
http://www.globalresearch.ca/articles/CHO505A.html

Jan Rasmussen

Fra : Ingolf

Dato : 10-05-05 19:25

"Jan Rasmussen" <1@1.1> wrote in message
> "Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Øhm mangler vi ikke at få 'overstået' noget,,,
> http://www.globalresearch.ca/articles/CHO505A.html
>

> Jan Rasmussen

Nu må du ikke ødelægge Tim's naive opfattelse af verden. Han ser verden som
andre børn i 6-7 års alderen, og lægger sine politiske slagplaner mens han
ivrigt ser børnetime. Ham Postmand Per skal han nok få ram på.. han er
sikkert en udlænding!

Og du kan nok heller ikke forlange at Tim skal kunne læse hele den artikel
uden at misforstå noget. Det er jo på Engelsk! Og mind ham ikke om
'onskabens akse'.. det havde han næsten glemt.

Ellers skidegodt link Jan. Og jeg håber at Tim har tid til at pløje sig
igennem Engelskordbogen hvis han da gider at læse kritik imod sine egne
synspunkter. Men det gider han nok ikke. Han er ligeså indskrænket som
Saddam, sine modstandere dem skyder man da bare!

Fra : Per Rønne

Dato : 10-05-05 20:25

Ingolf <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote:

> Kan du definere hvad et demokrati er?

Folkestyre.
--
Per Erik Rønne

Fra : Trunte

Dato : 10-05-05 18:15

Fra : Tim

Dato : 10-05-05 18:30

Trunte wrote:
> "Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skulle krigsmodstanderne være triste over en demokratiseringsproces
> i Egypten???

Fordi startskuddet er blevet sat af jeres ærkemodstandere, U.S.A., Blair
og Fogh.

Det inviterer normalt til en masse knudret sludder fra jeres side.

> indimellem forbløffer din logik eller mangel på samme mig.

Det er bare fordi du ikke kan li' at blive gennemskuet.

> .......men takket være krigen eller hvad??

Ja.

Tim

Fra : Bo Nielsen

Dato : 11-05-05 00:40

> [...]
>
> Det inviterer normalt til en masse knudret sludder fra jeres side.

> Det er bare fordi du ikke kan li' at blive gennemskuet.

Ja Tim, du har jo selv bedt om det, ved at lægge en sådan tråd ud, men
underholdende har det da været at se den ene hyler efter den anden myldre
frem for at stille det ene dumme spørgsmål efter det andet . Du får dem
aldrig til at indrømme at krigen i Irak har en gavnlig effekt på hele
området dernede . De naive stakler vil nødigt tabe ansigt.
De vil til deres dødsdag blive ved med at hyle:''den smaskulovlige krig''
Hvor er det godt det ikke er sådanne vatnisser som styrer verdenen, så er
jeg nemlig bange for at vi havde talt tysk idag.

mvh Boni

Fra : Ingolf

Dato : 11-05-05 00:54

"Bo Nielsen" <boni@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> Hvor er det godt det ikke er sådanne vatnisser som styrer verdenen, så er
> jeg nemlig bange for at vi havde talt tysk idag.

^^ Was is das? Das is numsegas! ^^

Jeg skal gerne være den første der giver hele denne NG en omgang, hvis de
finder et enenste WMD dernede. Og hvis de gør, glæder jeg mig over det, for
det vil understrege hvem sælgeren er!

Og jeg skal nok også sige undskyld ;)

Fra : morten sorensen

Dato : 10-05-05 19:21

Tim wrote:
> Hvor trist det end må føles for alle krigsmodstanderne, så sker der
> postitive ting og sager i mellemøsten.

Hvorfor skulle krigsmodstandere ikke ønske demokratisering af regionen?
Jo før resten af verden ikke skal holdes gidsel af det jødisk/arabiske
roderi, jo bedre.

> Nu følger Egypten trop, og
> tillader direkte præsidentvalg.

Hvor direkte det er ved jeg ikke; der er vist tvivl om uafhængige
kandidater må stille op. Der kan i yderste konsekvens således blot være
tale om en folkekåring - men selv det ville være et lille fremskridt.

Nu ved jeg ikke noget om egyptisk politik (så det følgende er rent gæt),
men årsagen til at det kommer nu kunne også være at den gamle præsident
måske har mistet magten internt, men bedømmer at han har den hos folket.
Om han stiller op, har han ikke sagt - han skal nok lige se hvad
stemningen er.

> Demokratiseringsprocessen er skubbet igang, og det er _ikke_ takket være
> krigsmodstanderne.

Hvorfra har du at det er takket være krigen?

Der var demokratisering i gang i Golfstaterne længe inden krigen. En for
Mellemøsten så fri kanal som Al-Jazeera er fra før krigen.

Det er vist koalitionen der ikke er meget for fri information fra Irak -
de har jo udelukket den.

--

morten sorensen